{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Useriøse købere {{forumTopicSubject}}

Kender i det? Man har en genstand til salg, og man har en en ide om hvad man nogenlunde ønsker for varen, så er der altid nogen der lige byder lige under, hvilket der jo heller ikke er noget galt i, ellers er det jo ikke spændende at handle smiley Men når man så foreslår en pris lidt tættere på ens eget ønske så skriver personen ikke igen, det er ikke en formue det drejer sig om men man vil jo helst heller ikke forære tingen væk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Useriøse købere
  • #2   13. jan 2015 Jeg har prøvet det et par gange også..

Blandt andet et par gange på det seneste. Det er ok hvis man har problemer med netbank og lignende.. så længe man informerer herom.
    - men bare at holde kæft og lade som ingenting når handlen er på plads.. Jeeez.. jeg tager aldrig vedkommende seriøst igen..! bum...

Bare sig man har fortrudt, fundet noget andet eller hvad der nu er galt.. Det er 100x bedre end den komplet latterlige useriøse adfærd

• #3   13. jan 2015 Det er fint nok, hvis man har bestemt sig for at købe noget, at man forhandler om prisen.

Men hvis man kommer med et bud på en annonce og sælger kommer med et modbud, så slutter den altså bare der, hvis man ikke vil betale dét, sælger foreslår eller selv komme med et nyt bud. Det betyder at sælger har takket nej til buddet.

Hvis du som sælger ikke forstår det, så er det altså dig, der er gået galt i byen.

Hvis du så vil have dialog med den potentielle køber, så må du jo tage fat i ham.

• #5   13. jan 2015 Hehe.. enig med Michael. Der er et par stykker herinde som gør deres ypperste for at virke interesserede i rigtig mange forskellige annoncer, men som aldrig kommer længere end til at bombardere sælgerne med dumme spørgsmål. Dem har jeg et par af på min filterliste efterhånden. smiley

• #6   13. jan 2015 Synes i modsætning at det er totalt fedt at falde over en annonce med en fair pris på en vare man gerne vil have fat i og der så sidder nogle aber og skambyder og presser prisen og jeg så bare siger det køber jeg gerne til prisen, send en pm med detaljer.

Jeg sætter aldrig en vare højere end det jeg vil have for den, på trods af at alle vil handle.

• #7   13. jan 2015 Jeg er ret afslappet med det hele... jeg mener folk må byde hvad de har lyst til. Jeg forbeholder mig bare retten til ikke at sælge. Jeg symes også det er ok at stille spørgsmål. Hvis det bliver for meget kan jeg jo bare sige jeg ikke er interesseret i at sælge.
    Selvfølgelig er en sælger ude på at få en høj pris og en køber en lav, men ingen af dem kan forvente det, eller bør blive fornærmede hvis det ikke lykkes.... og når man handler den type varer som vi gør herinde synes jeg det er naturligt at stille mange spørgsmål så man ikke køber katten i sækken.

• #8   13. jan 2015 Du hører heller ikke nogen klage over potentielle købere stiller spørgsmål. Som du selv siger er det ret naturligt med det grej vi har med at gøre.

Er man bare en smule aktiv i markedet spotter man bare hurtigt nogle typer der spørger og spørger, byder og byder, men sjældent køber noget. Vi har et forum til spørgsmål og et marked til køb og salg

• #9   13. jan 2015 Men tænk her er også en god portion seriøse købere og sælgere.
    Har inden for det sidste halve år købt, solgt og byttet et hav af ting.

Oven i købet med stor succes hvor alle var glade.

• #10   13. jan 2015 #8 jo det var da det jeg læste i #5 at sælger bliver bombarderet med dumme spørgsmål. Hvem afgør hvornår et spørgsmål er dumt? Og at de byder og byder mener jeg ikke man kan blive irriteret over. Hvis man ikke vil have bud, kan man skrive at prisen er fast. Elle man kan lave en auktion med mindstepris.
    Jeg er dog enig i hvis spørgsmålene ikke handler konkret om det der er til salg, hører det til et andet sted. Men det kan man vel også bare skrive til dem på en pæn måde i det konkrete tilfælde?
    Min egen indgangsvinkel er at folk må sætte deres varer til en million hvis de har lyst og man må byde 1,-. Ingen af dem skal dog regne med en handel.

• #11   13. jan 2015 Det der kan pisse mig af, er at når folk har fået en forklaring på et spørgsmål, så kan man ikke engang sige TAK

• #12   14. jan 2015 Jeg har bl.a. haft et karosseri til salg til 100,- kroner.
    Det tog den "potentielle" køber 29 SMS beskeder frem og tilbage, med alle mulige mærkelige spørgsmål, før han besluttede sig for IKKE at købe det alligevel smiley

• #13   14. jan 2015 Hvad ang prisen.. Jamen går den så går den smiley
    Så en vare forleden, hvor sælger havde sat en pris, og en evt køber bød 600,- under prisen og skrev at han gerne ville have svar nu, da han ellers købte en anden tilsvarende vare. Sælger sagde ok til det og nu er varen væk smiley

Har til gengæld også set en sælger, som skrev at han havde fået højere pris et andet sted, hvor køber så siger fint nok og ikke byder højere. Hvortil sælger så siger at han godt må købe alligevel (Selvom han jo havde højere pris et andet sted)

• #14   14. jan 2015 Jeg har købt, solgt og byttet med stor succes her på RCG. Vær frisk, venlig og imødekommende og sig pyt når ting ikke lykkes. Så kommer du længst og med humøret i behold smiley

• #15   14. jan 2015 Meget enig dér, Pelle

• #16   14. jan 2015 #10 Grunden til du havnede på min filterliste var ikke dumme spørgsmål, det var fordi jeg gik ud fra, at du var den "Nicolai", jeg allerede havde taget hele smøren med på sms og så begyndte du igen, herinde og endda med et åndsvagt lavt bud.

Beklager, hvis du ikke er Nicolai hvis nummer ender på 38!

Fair nok du byder, men orker ikke at spilde meget tid, som jeg gjorde på dig.

Og gæt hvad.... jeg fik solgt den til en pris jeg var tilfreds med og køber er også glad og tilfreds.

• #17   14. jan 2015 har du virkelig behov for at forklare det igen... og nu med publikum.. smiley jeg er ked af at mit bud var så lavt at du aldrig vil tale med mig mere og jeg er glad på dine vegne at du fik solgt smiley

• #18   14. jan 2015 smiley

• #19   15. jan 2015 Uanset hvor billigt man sætter prisen vil der komme en båtnakke eller 3 og byde under ! Det er til at kaste op over smiley

• #20   19. jan 2015 Synes det er værer med dem der skriver byd og så bliver sure over et bud fordi de mener det er alt for lavt Så sæt dog en pris istedet så man har noget at forholde sig til!!
    Og nej det er ikke nok bare at skrive byd men ingen skambud for hvad er skam bud? Den ting du måske mener er guld værd mener jeg måske at en 10 " er er et fint bud på.
    Så skriver man byd må man også acceptere alle bud med et smil og så bare takke nej for det er jo ikke alle der har samme mening og hvad en varer er værd

• #21   19. jan 2015 Vil tillsutte mig jax L.
    Selv om folk skriver "Byd", har de jo alligevel en forstilling om, hvad tingene skal koste. Så kunne man jo passende oplyse en mindstepris... selv om det jo alligevel ikke afholder alle fra at byde under... smiley

Just my 25 cent...

• #22   19. jan 2015 En ting os ældre kan grine af og undres over er begrebet MP eller som det dækker over mindste pris.
    Hvad i alverden er en mindstepris i en annonce hvor der allerede er en pris?
    En auktion kan have en mindste pris eller ej.

• #23   19. jan 2015 Ja Jan - det virker tåbeligt med både en pris - og en mindstepris. Det vil jeg give dig ret i.

• #25   19. jan 2015 Citat fra en for nylig modtaget PB: Hvad er din absolute mindste pris?

Mit svar: Hvad er dit absolut højeste bud?

Resultat...nada svar retur smiley RCG er blevet et sjovere sted at sælge varer på end DBA smiley

• #27   19. jan 2015 Eller kommentaren i en annonce:
    Følger

Æhhh så er der Facebook

Har fået privatbeskrder udelukkende med teksten intra ... Der er fandme en fallit erklæring ikke at være i stand til andet.

• #28   19. jan 2015 intra?

intranet?
    intravenøs?
    intracellulær?
    intransitiv?
    intrauterin?

• #29   19. jan 2015 Eller nyklassikeren:

"Den vil jeg gerne købe?????"

Kommentér på:
Useriøse købere

Annonce