{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

drift hjælp til nybegyndere ..... {{forumTopicSubject}}

gang på gang ser jeg folk købe en sniper i håb om at skal blive deres nye " drift " bil LAD VÆR......

sniper er og bliver en hygge bil som ingen indstillinger har .......

hvis man skal prøve om drift er noget for en så begynd med et chassis som er designet til at drift ........ der findes efter hånden en del mærker som laver gode biler til ordenlige priser ;D

så overvejer du at gå i gang med drift så skriv endelig så skal jeg eller nogle af de andre rødder fra dot1 gerne give dig/jer et skub i den rigtig retning

uden tvivl Danmarks mest brugte og bedste drift side
https://www.facebook.com/groups/dot1driftdk/

KEEP DRIFTING FUN...


Kommentarer på:  drift hjælp til nybegyndere .....
  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #1   13. feb 2015 Godt skrevet... Mængden af sniper og tt-01 er simpelthen alt for høj i samme sætning som drift.

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   13. feb 2015 Problemet består nok mest i at der er mange som vil igang med drift som ender med en 50/50 bil, det kan vel i bedste fald kaldes en start-/ budgetbil. Og det ender så med at koste mere i dele end det ville have gjort at starte med Web bedre bil.

  • #4   13. feb 2015 Holder os på at sniper/tt01 er alt for dyre kontra et chassis som er bygget til drift

  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   13. feb 2015 De ekstra stumper der skak til for at det bliver godt er ihvertfalde et stort indkøb.

  • #6   13. feb 2015 Pending

    1500 for en bil som til hver en tid ville æde en tt01 og sniper
    http://www.soulrc.com/xxx-d-s-version-1-10-scale-rear-motor-drift-chassis-2296.html

    som sagt så findes der rigtig mange billige biler som gør det en hel del bedre end tt01 og sniper

    så kom igen


  • #8   13. feb 2015 ja ellers også så skal folk bare få øjene op for at der findes bedre kvalitet end det de sælger hos møffes

  • #9   13. feb 2015 Pending

    At starte med en type bil idag, offroad, touringcar, drift, crawl eller lastbil/tank er der alle forskellige prisklasser.

    Vil du have noget der holder og har nogle fordele så koster det lidt og vil du have noget billigt så ved man at man får noget basalt og ikke så meget ud af boksen.

    Men det ændrer jo ikke på at vi giver nogle gode råd.

    Vi siger at her er en bil der kan drifte realistisk, kan indstilles på mange måder og så en rigtig god starterbil.


  • #10   13. feb 2015 Et hurtig samligning set ved Rc Kongen en sprint 2 (50/50bil) rtr Ca 2700 kr. En mst ms01d-s (cs bil) rtr Ca 2400kr.


  • #12   13. feb 2015 Jamen pending så skal man have sådan en her
    http://morfars.dk/products/sniper-rtr-ae86-drift-brushless så ville det Være dumt ikke at vælge en cs bil hvis det er en drifter man gerne vil have


  • #13   13. feb 2015 Den som fat-erick linker til skal vel også lige have sender, modtager, motor, esc og servo? Så skal man finde ud af hvilken gearing der er bedst??

    Hvis man ikke har forstand på det så er det jo et større projekt??


  • #15   13. feb 2015 Det er ikke et større projekt end man selv gør det til, kender de første 10 personer eller 4 klubber i hele landet hvor alle er velkommen til at komme og spørge om råd. Det gode ved drift er det sammenhold der er uanset om man er begynder eller pro så kan man altid få hjælp.

  • #16   13. feb 2015 Og det er også rigtig fedt at man kan få hjælp:)

    Men igen hvis man er helt grøn og gerne vil have noget der virker unden man skal bruge flere timer og flere penge på at den kører. Derefter skal man indstille bilen.

    Jeg har købt en Hpi sprint 2 flux til både onroad og lidt drift da jeg ikke har tid og overskud til at undersøge en masse og indstille på livet løs uden forstand på hvad man lavet..

    Jeg skal ikke køre løb eller noget, bare have det sjovt så er ligeglad med hvor ægte det ser ud:)



  • #17   13. feb 2015 jamen rene det er da også super fint du er glad for din sprint2 fred være med det ...

    jeg prøver bare at hjælpe folk som godt vil lidt mere end bare køre hjemme på villavejen til at forstå at køber man en sniper what ever så bliver man skuffet og dropper sikkert drift igen ret hurtigt..




  • #18   14. feb 2015 jeg syntes det er super i vil hjælpe folk og rådgive
    har selv lært at hvis man køber billigt .. så bliver det dyrt i dele med tiden hvis man køre som en spasser .
    så super godt her fra


  • #19   15. feb 2015 Hmm, jeg er nok ikke den rigtige til at kommentere på dette emne, men jeg har dog en holdning jeg ønsker at dele.

    Jeg ser div. billig biler som en stor hjælp for jer driftere, og jeg undres over den holding der fremlægges i dette emne, der linkes i første post til en drift side, som med sikkert stor rigtighed påståes den bedste/største, men deler hele denne side samme holding?

    Tidligere i tråden blev der skrevet følgende :

    Problemet, er bare at acceptere andres behov

    Det er 100procent rigtigt, og meget godt sagt.

    Hvis drifterne ville acceptere de folk, som ikke ønsker at bruge hele inkomsten på fjernstyrede biler, ville i stå endnu stærkere og have flere deltagere, da IMO kan man sagtens hygge sig med en bil til 1500. Hygge er en stemning og drift KAN være lige så sjovt med en bil til 1500 som til 15000.


    Så er det muligt bilen til da 1500 køre anderledes, men morskaben kan være direkte den samme og lige så stor

    Jeg ville enligt også gerne skifte min fiat ud med en s klasse eller audi s8, men ærligt så rækker finanserne ikke til.

    Ligeledes må mange have det med rc biler og for 1500 kan man altså få ganske udmærket rtr biler rundt om kring.

    Omfavn disse personer og lad dem hygge sig med det grej de nu syntes de har råd til.


  • #21   15. feb 2015 Wingman.

    Det kunne ikke være sagt bedre:)


  • #22   15. feb 2015 Tommy jeg kan heller ikke andet end give dig ret..
    men som sagt så er jeg heller ikke ude efter at få fat i de folk som hygger sig med at køre op og ned af villavejen jeg er ude efter de folk som virkelig grene vil noget med drift ...

    og til det skal der altså lidt mere til end bare et onroad chassis


  • #23   19. feb 2015 Forskellen mellem de folk, der virkelig vil det, og de begyndere, som gerne bare vil hygge med en 1500 kroners bil er for stor.
    I gamle dage kunne det hele fint køre sammen i løbsserien, men det er virkelig nat og dag til forskel i dag.

    Det er fint nok - og der er plads til alle. Problemet, som tages op her i tråden er derimod, at der også er folk, som gerne vil køre med i fx Dot1Drift, som bliver rådgivet til at kaste en masse penge i den helt forkerte bil. Det er ærgerligt når det sker - og det vil vi gerne ændre lidt på.

    Du ser jo heller ingen stille op til et touringcarløb med en RTR bil. smiley

    Jeg er helt med på, at der er uendeligt stor forskel på budget, biler og folk - og vi arbejder virkelig på at gøre, så alle kan være med. Men det er desværre lidt modstridende i forhold til at skabe en stærk og konkurrencedygtig serie. Samtidigt vil folk helst ingen penge bruge på bilen, men de bruger gladeligt 1000 kroner på et vildt karosseri - det får den bare ikke til at køre bedre...


Kommentér på:
drift hjælp til nybegyndere .....

Annonce