{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Hjælp til crawler-køb {{forumTopicSubject}}

Halløjsa alle på Rc Galleri smiley
Jeg tænkte at jeg vil spørge jer til råds, da i nok har lidt mere forstand på tingene end jeg har.
Jeg går og har i tankerne, at købe mig en crawler, men jeg har noget svært ved at bestemme mig.
Mit budget er desværre ikke det helt store, så jeg har fundet 2 "billige" crawlere, der passer mit budget. Så vil høre jer om hvad i syntes, ville være det bedste køb. Det skal lige siges at jeg IKKE har råd til noget dyrere overhovedet, så forslag til andre, dyrere biler, kan jeg desværre ikke bruge til så meget smiley
De 2 biler er:
En maveric Scout 4WD crawler til 1.600,- http://dk.midhobby.com/produkter/1375-maverick/30049-maverick-scout-4wd-crawler-110-24ghz-rtr/
Og Carson X-crawlee Pro til 1.495,- http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-elektrobiler-crawlertrial-crawlee-carson-p-34224.html

Hvad for en bil ville i købe hvis det var jer der stod med valget imellem de 2, eller en helt 3, til omkring samme pris?

Mvh. En RC Newbie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til crawler-køb
  • #1   14. mar 2015 Hvor og i hvad eller på hvad har du tænkt dig køre med den?


  • #2   14. mar 2015 Terræn generelt. Bor tæt på en gammel kaserne med massere af terræn og skov. Sten, bakker, skov og sådan smiley

    Evt. stykke en mindre bane sammed med nogle forskellige sten


  • #3   14. mar 2015 Hvis det skal være crawler og ikke trail, så er der en ax-10 til salg for 1400kr dog skal en anden servo bruges med metal gear. Der er også en fed xr-10 til 2300kr. Sælg senderen for 500-600kr og dit budget er ok, hvis du kan få prisen liiidt ned. Hvis bilen skal være rtr, vil jeg selv spare op og vente til jeg får råd til en bil som er mere udbredt og nemmere at få dele til.

    Evt kig på tamico.de eller andre tyske sider, oftest får du lavere priser der end herhjemme, desværre.


  • #4   14. mar 2015 Well, syns bare problemet er med trail, at de er pænt dyre, hvis de skal kunne klare lidt terræn. Har kigget meget på de forskellige axials men de er sku godt pebrede smiley Har snakket med ham som har en AX-10 til salg til 1.400, vi kunne dog desværre ikke komme til enighed omkring nogle ting. Om det er trail eller crawler, har ikke det vilde at sige, da jeg også syntes at trail's og scale's er pænt fede også smiley

  • #5   14. mar 2015 Axial SCX10, ja den koster lidt mere end de to du linker til der men du vil bestemt ikke blive skuffet!

    smiley


  • #6   14. mar 2015 Nej, vi kunne ikke blive enige, fordi jeg ikke vil sende noget uden betaling først. Og slet ikke til en som er oprettet for under 14 dage siden her inde.
    Er som sagt blevet snydt flere gange. Og specielt her på rc galleri. Der er flere uærlige end ærlige herinde... Og jeg magter ikke at skulle land og rige rundt endnu engang for enten at true mig til mine penge eller ting...
    Been there done that... Never again...


  • #7   14. mar 2015 Hov hov hov torben?? Jeg skrev til dig, jeg ville betale dig halvdelen, så snart jeg havde et billede af en kvittering på den var sendt, og resten når den var modtaget. Men det kommer som sådan ikke andre ved herinde? Vi behøver vel ikke hænge andre ud, fordi du er blevet snydt før? Du får mig jo til at fremstå som en der ikke vil betale, og bare prøver at snyde andre, hvilket jeg bestemt ikke gør. Jeg skrev bare at vi ikke kunne blive enige, så er der vel ikke mere ved det? smiley Og det er da pisse irreterende, at så mange er uærlige, det ødelægger det sku for alle os andre Og så behøver vi ikke at tage den længere i denne tråd, da jeg godt kunne tænke mig nogle second opinions, på det jeg godt kunne tænke mig at købe smiley

  • #8   14. mar 2015 Hænger ingen ud.. Overhovedet.
    Men de færreste ville nok sende noget til en nyoprettet, og slet ikke herinde hvor alle mere eller mindre platter alle... Der er ugentligt tråde om folk der er blevet snydt på den ene og den anden måde...

    Jeg er også ærlig. Og har solgt masser af ting herinde. Og på andre gallerier gennem mange år.


  • #9   14. mar 2015 Kan du selv høre det.
    Du vil betale det halve, når varen ER sendt, og resten når den er modtaget...

    Arrrggg....


  • #10   14. mar 2015 Aner ikke noget om hvor mange der snyder herinde, da jeg som sagt er ny. Er bare herinde for at finde mig en fjernstyret bil. Ja, jeg forslog den betaling, da jeg ville mene det ville være det sikreste for os begge, og da jeg aldrig kunne finde på at overføre 1700 til en jeg overhovedet ikke kender, i en landsdel langt fra mig, uden at vide at varen var på vej til mig. Men lad os lige stoppe den her, så kan du jo altid skrive en besked hvis der er noget du vil ha fra hjertet, så skal jeg nok lytte, hvis det er det du har brug for, ok? har ikke brug for et tråden her bliver spoleret af, at du pludselig bryder ind med dit og dat, da det slet ikke omhandler det jeg efterspørger, så skriv lige i privat, hvis der er mere, ok? Så behøver vi ikke tage den her.

    On-topic: Ville i ikke selv købe en af disse crawlere, og så evt. spare op? Eller ville de godt kunne bruges til en RC newbie som mig? Og hvad for en ville så være bedst, efter jeres ovebevisning?


  • #11   14. mar 2015 Jeg har selv købt en Maverick Scout 4WD Crawler (Holte Modelhobby sælger dem)
    Den har jeg så bygget total om, så det nu er en trial bil.
    http://www.rcgalleri.dk/galleri/56545-off_roader_man_44_trial_byg


  • #12   15. mar 2015 Maverik har jeg haft og var ikke imponeret. Og eftersom Carson har samme opbygning så er den sikkert heller ikke særlig god.. Det store problem var at den skulle bruge en motorvej for at vende 180 grader

  • #13   15. mar 2015 En Axial Honco SCX10 RTR koster 2100 hos hobbykarl.dk

    Jeg ville se om jeg kunne finde sådan en brugt (De holder dog brugtprisen utroligt godt) Eller spare op til at købe en ny.


  • #14   15. mar 2015 Hej Frank, jeg prøvede for sjov at kikke efter den maveric Scout du nævnte, over ebay .de, hvor jeg handler meget, fandt jeg den i GB. til 1420 kr. med forsendelse..
    Du kan kontakte mig med PB. hvis du har brug for mere hjælp..


  • #15   15. mar 2015 Jeg ville klart gå en lang bue uden om både Maverick og Carson..
    En ny Axial scx10 koster 2300 ved Hobbykarl.. Så skal du have et batteri og en lader, og få for guds skyld lipo.. Koster ikke en krig, da du kan køre længe på få mah.
    Så personligt ville jeg vente og skrabe lidt mere sammen smiley


  • #16   15. mar 2015 Hey alle! Mange tak for de gode råd. Jeg er super tilfreds med hvad jeg har hørt indtil videre, og har da også set rigtig meget på Axial's biler i tidens løb. Jeg har bestemt mig for at jeg ligger mine penge til side, og køber en Axial Deadbolt, når pengene er sparet sammen. smiley

    Er der nogen af jer der har erfaring med denne bil? Den er jo lavet på Scx10, så forestiller mig, den er hen ad f.eks en honcho? Men der må jo også være en grund til at den er billigere end honcho'en? Jeg har kun kunne finde meget lidt info om den på nettet, og der var det noget med at der var nogle småting der var lavet af plastic, men er sku ikke helt sikkert smiley Nogen råd/erfaringer med denne deadbolt? http://hobbykarl.dk/biler/2403-vw480044-deadbolt-scx10-rtr.html


  • #17   15. mar 2015 Så vidt jeg ved..
    Så kommer den med AE-5 ESC.. Hvor de ældre modeller kommer med AE-3..
    Den har nogle andre trækaksler/driveshaft..
    En anden servo, end de ældre .. ( med metal gear )
    Præcis Deadbolten kommer med andre fjedre, kun en istedet for to.. Mærkerligt??
    Og så har den og G6'erne en wheelbase på 305mm istedet for 313mm.. Også lidt mærkeligt??
    Her kan du finde meget af det der er værd at vide om RTR modellerne..
    http://www.axialracing.com/t/vehicles/scx10

    Mange opgraderer til Alu styrtøj, da plastikken er meget " levende " .. Og så er der lidt med batteri placeringen..


  • #18   15. mar 2015 Du linker selv til Hobbykarl, skriv til ham, han er bare rigtig flink... eller ring.. han har også forklaret mig en del om pris forskellen på SCX 10 erne... Det er noget med licens aftaler på karosserne bla..

  • #19   15. mar 2015 Jeg har en Deadbolt og den kører ganske udemærket lige ud af kassen, den er med waterproof servo og esc, den kan kører med 2 og 3 cell lipo.
    Jeg kan kun anbefale Hobbykarl.dk, altid god og venlig service og han matcher priserne hos tamico.de, ring til ham og få en god pris smiley


  • #20   16. mar 2015 Fedt. Vil prøve at ringe til ham engang smiley
    Søren H, nu siger du at han matcher priserne med tamico.de men der står en AX10 ridgecrest rtr til 300€ ligesom Deadlbolt'en står til på tamico, men på hans side er ridgecrest'en 500kr dyrere. Mener du så, at han evt. ville kunne lave ridgecresten lige så billig? Er self. også helt okay hvis du ikke ved det, men tænker at det er sådan at pris-matching virker?


  • #21   16. mar 2015 Hvis du ringer til ham eller mailer eller kommer i butikken, matcher han priserne hos tamico.de, på webshoppen er det vejledende udsalgspriser.
    Jeg har lige købt en Deadbolt hos ham til kr. 2200,- og så sparede jeg portoen
    da jeg ikke bor så langt væk fra butikken smiley


  • #22   17. mar 2015 Deadbolt er super bil!!
    Kan varmt anbefales!


Kommentér på:
Hjælp til crawler-køb

Annonce