{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.157 visninger | Oprettet:

Rune J
Rune J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

vil have en rc bil skal være benzin eller nitro men hvilken {{forumTopicSubject}}

er ny i det her og har set en del om det og nu skal det være jeg vil have min egen den skal være drevet a nitro eller benzin..

den skal være hurtig båede i optræk og topfart midt mål med bilen er den skal bruges i skov og på strand ogsv altså en offroad bil det skal være en der er billig men også god hvad vil i forslå og hvad har i afaringer med

og den må også gerne have en pæn størelse ikke alt for lille smiley håber i kan hjælpe

hilsen Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil have en rc bil skal være benzin eller nitro men hvilken
  • #1   17. mar 2015 Da du ikke vil køre på en bane, ender du med at forstyrre nogen med alt den larm.

Så er det bedre med en el bil

• #3   17. mar 2015 1/5 benzin, Losi 5ive hvis du har pladsen, eller en Baja smiley

(og de er ikke super billige)

Du kan få en rovan baja til omkring 3000-4000

• #4   17. mar 2015 ville også vælge benzin

• Rune J
    Rune J Tilmeldt:
    mar 2015

#5   17. mar 2015 hvorfor hellere benzin er nitro ik vildere ??

• #6   17. mar 2015 Largescale er vejen frem hvis du har plads nok, nitro er sjovt, meen alt for meget pudsen og nusse, ik så fandens meget justering Mere.Men til Bash,køb brugt og giv den gas. losi er lidt dyre endnu men hpi baja er til at finde til go' penge

• Rune J
    Rune J Tilmeldt:
    mar 2015

#7   17. mar 2015 og når du siger Largescale mener du dem der er 1:5 ik

• Rune J
    Rune J Tilmeldt:
    mar 2015

#8   17. mar 2015 men nitro er noget vildere end benzin er de ik

• #9   17. mar 2015 jo 1:5

• #10   17. mar 2015 Benzin biler er "langsomme" og tunge hvilket gør de ikke holder til vilde hop.

Nitro biler er langt mere "hidsige" og holder til rigtig meget.
    Det med at de skal justeres hele tiden. Det er fra gammel tid. Nu til dags er de meget stabile og kræver stort set ikke noget.

• #11   17. mar 2015 Har begge dele og nitro går altså bare hurtigere i stykker når man ikke køre bane eller Vej. Vil lige sige min gamle hellfire 5.9ccm vs fg baja 29ccm med victory udstødning, tja så var det ik så sjovt at være ude og køre med mere haha. 5 l nitro 400 og 5 l miljøbenzin 150 og så går det næsten aldrig i stykker..

• #12   17. mar 2015 Hvis ikke du skal lave de syge hop, så vælg benzin.
    Nitro er dyrt i indkøb og nitro motorer er ikke særligt brændstof økonomiske og du kan ikke køre ret længe før du skal tanke op på ny.

Benzin motorene er ret fornuftige når vi snakker brændstof økonomi og brændstof tankens kapacitet er ofte ganske fornuftig.
    Hvis ikke du vælger at køre på Aspen eller andre miljø benzin blandinger så kan du jo faktisk tage til den nærmeste tank og hente noget 92 oktan som du så blander noget 2 takter olie i. Det eneste minus ved dette er at bilen kan lugte bagefter og benzinen i tanken kan blive dårlig hvis ikke du køre i lange perioder. Det sker ikke med Aspen der lugter bilen ikke når du har kørt med den og benzinen kan stå i tanken i lange perioder uden den bliver dårlig. Ikke så meget pjat og masser af leg.

• #13   17. mar 2015 Hvis jeg forstår korrekt er nitro hvis også primært 1/8 korrekt hvorimod benzin er oftere set på 1/5 ?

Så selve bilen er også væsentligt mindre hvis det er en nitro smiley , du kunne også gå efter den onde savage XL TWIN :b

• #15   17. mar 2015 KT

Du har ret el er bare nemmere!, men da det nu er nitro eller benzin som manden efterlyser meninger omkring så anbefaler jeg benzin.

Jeg har alle 3 typer og jeg vil gerne indrømme, at det er mine el biler som jeg får kørt mest med. Det sker jeg tager en af mine benzin modeller ud til en lille tur, mine nitro biler har jeg faktisk ikke kørt med i flere år.

• #17   17. mar 2015 "nitro motorer er ikke særligt brændstof økonomiske" sikke noget pladder.
    Kigger vi på DM serien både i nitro og LS så kører vi 7,5-9min på 125ml nitro. dvs ca ½l nitro på 30 min... rigtigt mange af de voldtunede LS´ere bruger godt en tankfuld på 30min, dvs. 700ml. At benzin så er billigere er en anden samtale.

Nitro og benzin biler render nogenlunde lige stærkt, der er bare noget mere vægt der skal slæbes rundt på når vi snakker benzin.
    Ud fra din beskrivelse lyder det mest som en benzinbil du skal have.

//Dan

• #18   17. mar 2015 Med nitro får du hvert fald god lyd og de fleste buggyen er ekstremt holdbare idag og kan tåle store hop hvor benzin biler ikke klare de store hop nærmere så godt pga vægten jeg har kørt nitro I fem år og har brugt ca 4-500 kr i dele + lidt til olie og fedt og der skal skrues lidt men det er slet ikke så meget som mange herinde siger
    Vh michael

• #19   17. mar 2015 kim p .... det med 1/5 ikke hopper så meget hmmm ja
    der er mange der ikke køre dem som de skal vil da sige at min losi 5b hopper ganske fint

profilbillede
  • #21   18. mar 2015 Inden du beslutter dig for hvad du skal købe, så tjek lige priserne på reservedele og dæk smiley

• #22   18. mar 2015 ja eller kom ud og prøv en .. kan også hjælpe lidt hvis det er

• #23   18. mar 2015 Michael og Johnny, nu findes der jo heller ikke ret mange andre end jer, hvis eneste mål i livet er at tage livet af et par fine Losi 5ive smiley

Hvis man passer lidt på sin nitro motor og sørger for at alle pakninger er tætte så er der ingen problemer, Johnny du må over og prøve en 1/8 næste gang du er i Holstebro..

//Dan

• #24   18. mar 2015 Griner fordi jeres legetøj ikke kan klare det

• #25   18. mar 2015 Tja er der noget der deler vandene så må det da være el,nitro og benzin??. Fg baja dur ik til hop fjedrene er for ringe lavet.. Hpi eller losi det åbenbart det der dur i 1:5.. og skal du have nitro køb truggy for mere højde, vis du skal køre på forskelligt underlag.. Bare min erfaring.. Ik fordi der er noget galt med buggy'r.

• #27   19. mar 2015 Vi glæder os Johnny, kan meddele at vi åbnede for træning i lørdags smiley
    Sådan en Losi 5ive T er jo bare en opskaleret Losi 1:8 buggy.
    1:8 er den helt rigtige størrelse, masser af power i motorerne, ikke for meget vægt og stadig holdbar nok til at flyve højt/langt.
    Sådan en 5ive T er jeg bare en trappe på hjul, det har vi jo set smiley

//Dan

• #28   27. mar 2015 er du ny, så vælge El til at starte med. Det kan sagtes blive for vildt. Min personlige holdning til Large Scale, er at de KUN høre hjemme på bane, da de vejer ca 12 kg og køre op mod 70 km/t. Har selv kørt large scale, og har også prøvet at miste kontrollen over den (PÅ bane), så fortsætter den altså ufortydent frem, hvis ikke der er en failsafe på. Den kan lave stor skade på mennesker og materiel og ingen ting dækker.

Kommentér på:
vil have en rc bil skal være benzin eller nitro men hvilken

Annonce