{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Tjekke om de er vandtætte?? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen eller hvad det er når i læser det her?

Tænkte jeg også lige ville oprette et her når i er mere erfaerne med trial biler Håber det er ok.

Jeg har lige gjort min axials aksler vandtætte.. Eller det håber jeg da ihvertfald de er..

Men er der nogen af jer som har forslag til hvordan jeg ved om de er vandtætte efter jeg har kørt i noget vand?


Og ja ved godt jeg skal passe på med og få servo'en under vand (Den bliver tæt når jeg får tid)


Har brugt noget vandafvisende fedt som bruges til propellen på både. Det er ikke sådan noget ekstremt tykt noget.
Det er godt smørende og svært og vaske af ydersiden af akslerne med vand og papir der hvor der kom lidt på.


** Ja jeg huskede og tjekke de ikek var tunge at dreje rundt inden jeg samlede** De kørte fint hvis ikke bedere enda

Håber i har forslag til mit spørgsmål da jeg er træt af at være "bange" får at akslerne kommer under vand ;-/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tjekke om de er vandtætte??
  • #1   17. jan 2013 Det tror jeg sådan set, er mere eller mindre det man kan gøre.

  • #2   17. jan 2013 Det har ikke så meget at sige om det er marine fedt eller ej, marine fedt holder bare i længere tid.
    Det der har noget at sige, er at lejerne er smurte eller ej, er der fedt nok i lejerne kommer der ikke vand ind.
    Og søg for at det hele bliver renset og får skiftet fedt en gang imellem.

    Med hensyn til servo, for at kunne kalde en servo vandtæt, skal den kunne klare at kunne komme ned på en meters dybde.
    Din komme højest ned på 5cm, så det skulle undre mig om der skete noget med din servo.
    Jeg har faktisk ikke en eneste vandtæt servo, men jeg hae en 230 – 30 servoer der alle har været under vand op til flere gange uden det har fået nogle problemer.

    Det er din modtager der skal gøres vandtæt, og den kan puttes i en plasticpose, så er det problem klaret smiley

    Hviken ESC køre du med????




  • #3   17. jan 2013 Okay men jeg gør servo'en tæt hvis jeg får muligheden ellers sætter jeg bare en traxxas servo i smiley

    ESC'en er bare det standarde som der sidder i når man køber den ligesom alt det andet elder er i bilen smiley


  • #4   17. jan 2013 Ok den ESC kender jeg selvfølgelig ikke noget til smiley
    Men Traxxas servoerne er jeg ikke glad for, for slappe og for dyre.
    En hvilken som helst servo i en god kvaliteter bedre, og de sr også stort set vandtæte.
    Men det er jo op til dig selv smiley



  • #5   17. jan 2013 Må lige høre Trisdan ad når jeg kommer ned til ham næste gang smiley
    Så kan de også vær ehan har nogen af de der gummiforseglede lejer smiley


  • #6   17. jan 2013 Trisdan er da rigtig dyr at handle hos?

    Gummiforseglet lejer - Det er blot for der ikke skal komme snavs ind i lejerne.

    Det som der kan være "farligt" ved at køre i vand. Det er vist man kører hurtigt ind i noget vand. For så bliver vandet trykket ind igennem.
    Men når vi bare kører trial langsom, bliver vandet ikke trykket nogen steder.

    Jeg kan ikke lige se hvordan du vil gøre en servo helt vandtæt, hvis den ikke er det fra start.
    For så betyder det jo du vil "spærre" bevægelsen af servo arm/hoved?


  • #7   17. jan 2013 Naah syntes ikke han er dyrere end andre jeg har været hos.. Og så er han rigtig flink og hjælpsom de gange jeg har været nede hos ham smiley

    Men ved godt at en servo ikke kan blive 100% vandtæt. Det er der næsten intet der kan da der jo altid vil være en risiko for at der kommer vand ind et sted.. Men, det må man jo tag med når man vælger og køre i vand og mudder smiley


  • #8   17. jan 2013 Og ang. det med lejer kan jeg jo lige så godt sætte sådan nogen i når de nu engang skal skiftes smiley

  • #9   17. jan 2013 Det er forskelligt fra person til person om folk helst vil have med gummi eller metal pakninger.

    De skulle efter sigende være lige gode.
    Jeg kan bedst lide gummi pakning, da jeg har en ide om at metal pakning optager lidt varme hvor jeg har en ide om at gummi pakningen ikke gør.
    Men dette er kun til RC "racer" biler hvor der er mange omdrejninger på tingene der går igennem lejerne.
    Men dette kun en ide jeg har i mit hoved smiley


  • #10   17. jan 2013 Kan bedst li´ metal pakning da de er nemmere at rense og smøre op igen.
    Jeg renser mine 2 gange op året, og mine lejer holder længere end mine biler, så jeg har lejer som har siddet i flere biler, og er efterhånden godt 20år gamle nu smiley


  • #11   17. jan 2013 Jeg bruger et sæt lejer pr løb i min F1 hehe.......... Men ok ikke just en crawler.

  • #12   17. jan 2013 Hop-Up Henrik.
    Jeg har også kørt race men off-road i over 8 år på stenmel som slider godt på vognen.
    Derrensede jeg lejer lige før hvert løb, så der holdt de også længere end resten af bilen smiley




  • #13   17. jan 2013 Til løb sætter jeg også nye lejer i min bil.
    De gamle bruger jeg så til træning og engang imellem når jeg keder mig.
    Så renser jeg mine gamle lejer og smøre dem op igen og bruger dem så igen til træning.

    Men en af de gode ting ved trial bilerne. Det er jo at der ikke er særlig meget slid på bilerne. Så tingene holder meget meget længer smiley


Kommentér på:
Tjekke om de er vandtætte??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce