{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

hjælp til nyt medlem {{forumTopicSubject}}

jeg håber lidt i kan hjælpe mig

Min svoger malthe på 12 har været nede i jeres lokaler og er vist blevet ret hooked på at køre nede i jeres klub, og nu hænger han her ved hans søster og jeg i håb om at jeg kan hjælpe ham med at finde en starter bil.

Har du / i nogle gode råd til ham om hvad bil han skal starte med når han kører nede hos jer ?

og kan jeg / vi evt kigge ned næsten gang i har åben og lige se stedet og jeg kan snakke lidt med nogle af jer, så jeg kan vejlede ham bedst muligt.

på forhånd tak

Daniel

PS. har meldt mig ind i jeres gruppe på facebook, i håb om jeg kan følge lige med og lærer en masse så kan jeg ikke få en godkendelse ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til nyt medlem
  • #2   30. jul 2013 vi kigger skam helt sikkert også ned ! smiley

    men det var os mere hvis nogle af jer allerede nu havde links til gode begynder biler. så vi kunne kigge på priser og sådan smiley


  • #3   30. jul 2013 Hej Daniel.

    aalborgrc råder over 3 baner. 1/10 onroad, 1/10 offroad, og 1/27 onroad (Mini Z)
    Så det er vigtigt at gøre op med sig selv hvad det er for en type bil man ønsker at køre.

    Lige PT. er det 1/27 mini Z som der bliver kørt mest af i klubben.
    Om sommeren er det 1/10 offroad (buggy) som bliver kørt mest af, da der bliver afholdt løb i denne klasse over hele landet.
    Vores bane er indendøre så har kan man altid køre.

    Om vinterne er det så 1/10 onroad der bliver kørt mest af da der ikke er vejr til at køre buggy. også her bliver der afholdt løb vinteren over.

    I mini Z. er det bliver som kyosho MR02 og kyosho MR03 der biliver kørt med.

    Onroad: Her er der 2 biler som mest bliver kørt med. Serpent 411 TE, og Awesomatix A700L. Disse to bliver forhandlet af ahhobby som også selv køre i klubben. Det er derfor nemt at få reservedele til disse 2 biler hvis uheldet skulle være ude. Men der er rigtig mange biler ude på markedet.

    Offroad: Her er der 2 klasser. 2WD og 4WD. En 2WD er billigere end en 4WD, men en 4WD er nemmere at køre for en nybegynder.
    Der bliver køt mest med Durango 410v3 (4WD) og Durango 210 (2WD) i klubben.
    Og der er sammen grund som med onroad, at AHhobby er forhandler og han har reservedele hjemme.

    Men kom over i klubben og få en snak med folk så vil de helt sikkert give dig den hjælp du har brug for.

    Mvh. Anders.

    PS: Der tages forbehold for stavefejl. =)


  • #4   30. jul 2013 Jeg kan ikke lige sige hvornår jeg kommer imorgen men regner da med at komme der over.

  • #5   30. jul 2013 Anders L : Tusind tak for den meget fine beskrivelse smiley


    vi kigger helt sikkert over imorgen smiley

    men som det ser ud lige nu ligger hans økonomi SLET SLET ikke til og købe biler fra ny af. han har MAX 1500 kr lige pt.

    så kan godt se at det bliver brugt biler vi skal ud og kigge på.


    for tror ikke han vil kører mini Z da bilerne er " for små " i størrelsen. men håber lidt at nogle af jer mere garvede entutiaster kan forklare en 12 årig, at det ikke kun handler og størrelsen og bilen og top hastighed men mindst lige så meget om kontrol over bilen..

    det eneste han lige pt kigger på, er hurtige biler. fordi han mener at han ikke ville kunne konkurere med NOGLE overhovedet med en tophastighed på 30-40 km/T


  • #6   31. jul 2013 Hej igen Daniel.

    1500 kr. kommer han desværre ikke langt med. Her må far smide lidt på bordet for at kunne komme ordentligt i gang.

    Jeg ved godt at en knægt på 12 år har alt for mange penge at gøre godt med, men jeg vil næsten sige. Spar op og vent med at købe, og så købe noget ordentligt der holder og virker.

    Man kan godt få en bil til de 1500 kr. men de dur desværre bare ikke.
    Der er ikke meget glæde ved at komme og køre i klubben en onsdag og første gang bilen ramme banden går den i stykker og man kan køre hjem igen, og bestille dele på nettet.

    Hvad ang. topfart. Så finder han hurtig ud at, det ikke lige er så nemt som det ser ud. Vi kan alle få bilen til at køre 100 km/t lige ud hjemme på vejen, men når han så kommer på bane, er det noget helt andet.

    Nu ved jeg ikke om det er onroad eller offroad, han vil køre men her er mit bedste bud på en onroad bil, som jeg ved holder til en del tæsk og som er til at få reservedele til.
    http://www.ahhobby.dk/product_info.php?cPath=1_60&products_id=1294
    Der mangler dog batteri og lader, så det kommer oven i bilens pris. Den er godt nok dobbelt så dyr som hans budget, så derfor vil jeg råde ham til at spare sammen.

    Hvad ang. brugte biler, så kan man godt være heldig at finde en fin bil, men man kan bestemt også få en bil, hvor tidligere ejer ikke har haft evner til at skrue i bilen. (egen erfaring) Der er ikke noget værre end at skulle skifte nogle på sin bil og så er gevind total skruet over eller fået så meget loctite at det er total umuligt at få fra hinanden.

    Det er en lidt dyr hobby at komme i gang med, men det ekstra man bruge er godt givet ud.

    Man igen, kom over og snak inden i køber noget.


Kommentér på:
hjælp til nyt medlem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce