{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Rasmus R
Rasmus R
Tilmeldt:
20. sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hjælp til nyt motorsæt/gear {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Efter at min standard 21T kulmotor er brændt af har jeg købt og monteret et nyt 12T motorsæt i min 1/10 SCT, men syntes ikke rigtigt at der er noget skub i den. Når jeg giver gas er det som om at den "glider" i koblingen, og top farten er også reduceret. Jeg har ikke været inde og ændre på gearingen så køre med standart gear pinioen er 20T har ikke styr på tænder på spur. Køre med 5000 mah 2s 20c lipo og det nye motor sæt er:

LEOPARD Brushless Combo 60A ESC 3300KV 12T Motor.

Skal jeg have ændret gearingen for at få noget ud af den nye motor, og er der en kobling som kan stilles strammere?

Håber i kan hjælpe er ny i gamet.

Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nyt motorsæt/gear
  • #1   25. jun 2014 Det mindste du kan gøre er at fortælle hvilken bil det er (1/10 sct) siger ikke meget.
    Kunne være endnu bedre hvis du opretter den under din profil med billeder smiley


  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   25. jun 2014 Den hedder Ansmann Racing SC2

  • #3   25. jun 2014 har du så strammet "koblingen"?

  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   25. jun 2014 Troede faktisk ikke at der var en kobling i bilen, men efter at have søgt lidt rund tidligere i dag, kan jeg godt se at det nok er der jeg har et problemet. smiley Prøver at stramme den i aften (hvis ellers jeg kan finde den)

    Hvad med topfarten burde den ændre sig fra 20T til 12T eller er det kun gearingen/celler som på påvirker den?


  • #5   25. jun 2014 Den kobling der kaldes en slipper clutch. Det vil være en god idé at finde på fx. YouTube hvordan du stiller den rigtigt. For er den for løs sker der det som du selv skriver, men er den for stram gør den ikke det den skal. Nemlig at beskytte drivlinjen.

  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   27. jun 2014 Har strammet koblingen så meget ind at fjederen er presset helt sammen, men den glider stadigt. Har også haft sandpapir på slipper pads men den glider lige meget. Er det mine pads som er for dårlige eller er den 12T motor bare for hidsig?

  • #7   27. jun 2014 Inden vi tror din diff er røget, så prøv at bytte rundt på 2 ledninger fra esc til motoren - et er lige meget hvilke to det er.

    Når det er gjort, ændrer du Throttle (gassen) på din sender, til det modsatte. Dvs hvis den står som Normal, ændrer du til Reverse.

    Kan være du p.t. kører fremad i bak indstilling/hastighed.

    Sig til hvis du rammer en pæl med den nye hastighed smiley


  • #8   27. jun 2014 En anden ting er at du skal nok holde øje med temperatur på din ny motor. Hvis du bruger samme gearing som med din 21T kulmotor, kan det være gearingen er for høj til din ny motor. Evt skal du ned i pinion tænder eller op i spur tænder for at det spiller som det skal.

  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   27. jun 2014 Hej Mark
    Tak for feedback

    Da jeg først satte motoren i havde jeg fået monteret ledningerne så den kørte meget langsomt frem og hurtigt i bak, men det løste jeg ved at sætte reverse på fjernstyringen. Og tror du har ret vedrørende det med at gå et par tænder ned på pinoen gear, for at holde motoren kælig, men har ikke kunne køre så langtid at jeg har kunne kontrollere om den bliver varm med den 20t pinoen som er på, da den glider i koblingen som en gal. Kan godt få ok fart på efter at jeg har fået styr på frem/bak indstillingerne, nu er det "bare" koblingen som glider så meget at accelerationen er meget kedelig smiley


  • #10   27. jun 2014 Har du prøvet at stramme din slipper.?
    Kan også være at din skive inde i slipperen er blevet for glat.

    Prøv evt at skille det ad.
    Har prøvet at finde reservedele til din bil...
    Det er godt nok svært. og dem jeg finder har et meget begrænset udvalg.
    Slet ingen med slipper-plate.


  • #11   27. jun 2014 Prøv alligevel at bytte to ledninger og sætte din sender til normal igen - kan være det gøre udslaget - det har jeg selv oplevet en gang før.

    Søgte lige på din bil og tænkte på flere ting. For det første, se på billede 3 - den gummi dut til højre ud på den store runde giver adgang til din slipper (det er også herinde dit spur er) (download nu din f-ing manual smiley )

    http://www.ansmann-racing.de/cms/rc-cars/electric-cars/off-road-110/sc2.html

    Jeg ser også at din bil har kugle diff - disse skal køres til og efterfølgende justeres - nok sent for dig at køre dem til men kan være du skal justere den. Tjek manualen for info om dette. Ellers find Kim S herinde (ham med rasta farvet biler) og spørge ham om hjælp til kugle diff, han er satme god til det smiley


  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #12   27. jun 2014 Hej Mark og Christian
    Som jeg skriver under punkt 6 har jeg strammet koblingen helt ind og har haft den skilt af for at slibe slipper pads med sandpapir.(købte bilen som kit så har været igennem manualen et par gange :-), men hvad hjalp det)

    Men som du skriver kan det være at det er diff som er problemet og ikke koblingen. Vedrørende tilkøringen har den kørt en del timer med den gamle kulmotor, uden problemer. (inden den stod af)

    Vedrørende reservedele har du ret i at det er svært at finde nogen under Ansmann Racing, det jeg har fundet ud af er at Carson Model Sport har købt Ansmann , har bare ikke kunne finde et sted man kan købe stumperne.


Kommentér på:
Hjælp til nyt motorsæt/gear

Annonce