{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

Motor til mhz chapparal {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har lige fået fundet min mhz chapparal frem fra gemmerne og vil gerne ha den ud og sejle igen..

Der er knækket et stykke af stemplet som så har ødelagt foringen i cylinderen så overvejer kraftigt at smide en ny motor i den..

Pt. Sidder der en 26cc CY motor og en 76mm propel(den måler dog ikke 76mm men der står 76mm på den.)

Jeg har kigget lidt på enten en s254 evo eller en k30s eller k30sx fra RCMK(hvad er forskellen på k30s og k30sx). Men ved ikke hvilken en af dem der vil passe bedst i båden? andre forslag er også velkomne..

Hvis jeg køber en af de motore hvad skal jeg så mere bruge?
Kan jeg bruge udstødning, kobling, motormounts osv fra den gamle motor?

Billeder kan ses under mine enheder
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor til mhz chapparal
  • #1   3. aug 2014
    Hej

    Kan klart anbefale en RCMK K30, monteret med mhz Cooper v2 udstødning..

    Motormount skulle passe til K30, det er jo krumtaphuset fra zenoah..

    Kobling burde også passe, men det kommer lidt an på om det er en original kobling

    Mvh
    Kim


  • #2   3. aug 2014 Umildbart hælder jeg også mest til k30s da man får 7,2hk frem for 6hk for omkring 50 euro mere.. Så tænker at de er godt givet ud.. Men tænker bare om den er for voldsom? Altså om den bare vil få båden til at opføre sig underligt i stedet for at den bliver mere hidsig..

  • #3   3. aug 2014
    Mere power jo større skrue kan den jo trække

    Du kan roligt montere sættet, det vil spille Max.

    Vægtmæssigt er der ikke forskel


  • #4   3. aug 2014 Okay.. Tak for hjælpen.. Tror det bliver en k30s så.. Kan se at det er en mhz Cooper udstødning jeg har. Måske kun en V1 men det er vel godtnok.. Så er det vel kun selve motoren jeg skal have fat i?

  • #5   3. aug 2014 Hej Klaus, fedt at chappa kommer frem fra skyggen igen. Det er en fed båd:-) forskellen mellem en S og SX er huset. En SX har køling på huset. Udover en K30 synes jeg også at Zenoahs nye PUM320 (32ccm) er interessant de første 15 motore sejler i Tyskland og den kommer kommercielt på markedet i efteråret (hvis du kan vente). Ellers er der deres PUM300, men Kim har jo gode erfaringer med K30'eren:-). En tunet Zenoah vil også kunne få din båd til at sejle ca80kmt med en 70mm 3bladet (7016). Spørg endelig jeg glæder mig til at se båden i aktion igen. Hilsen Finn

  • #6   3. aug 2014 .... En tunet 26ccm =PUM 260 smiley

  • #7   3. aug 2014 Så vidt jeg kan læse mig frem til så yder den nye zenoah pum320 3,21kw (4,3hk) hvorimod k30s skulle yde 7,2hk.. Det tænker jeg jo at der er en rimelig stor forskel.. Det er jo omkring 60% flere heste.. Det er vel ikke helt ligemeget når båden skal rykkes gennem vandet.. Eller er der andre faktore der spiller mere ind end hvor mange heste motoren har?

  • #8   4. aug 2014 Er der slet ingen der har en kommentar til mit sidste indlæg? smiley

  • #9   4. aug 2014
    Som Finn skriver, så kan en modificeret zenoah også få båden godt op i pæn hastighed, det er jo en smagssag hvad mærke man vil bruge, men vil mene at du får mest for pengene i K30


Kommentér på:
Motor til mhz chapparal

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce