1.067 visninger
|
Oprettet:
RC maling til rollespil figurer? {{forumTopicSubject}}
Hej RCG,
Long time homies
Da jeg har nogle dåser liggende med Tamiya maling og grunder, vil jeg høre om nogle af jer ved om de kan bruges til maling af små rollespil figurer? Til D&D, Hero Quest osv? Udover at figurerne er lavet af plast, aner jeg ikke hvad de reelt er lavet af f.eks lexan eller ABS eller andet blyholdig dødsensfarlig halløj fra midt-80'erne med et stræf af DDT.
I dette tilfælde er der tale om Hero Quest (80'erne) figurer og Zombicide (dette århundrede). OG der er mest tale om grunder.
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 7 RC-enheder: 1 Svar: 100
Hvis du har en airbrush, så er det mest tilgængelige billige valg Vallejo Surface Primer. Ellers er det værd at investere i en GW undercoat eller en anden spray, der er beregnet på figurer. Jeg vil dog ikke anbefale Army Painter, da det er noget værre bras.
Du skal også være opmærksom på, det er en større videnskab at grundmale figurer i vinterhalvåret, hvis du ikke har mulighed for at gøre det indenfor. Det danske vejr kommer ofte i vejen for at godt resultat.
Men selvfølgelig, hvis du ikke går efter en Golden Demon og bare skal klatmale nogle figurer ungerne kan male med, så slå dig løs med billige fra Jem og Fix eller hvad du lige har ved hånden.
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.279
Mht primer, så vil jeg bruge en stor papkasse lagt på siden og spray i den, for at kunne gøre det indendørs.
Ved ikke om jeg bliver klar til airbrush så p.t. kun pensler.
Men tak for fif
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 7 RC-enheder: 1 Svar: 100
Det var egentlig kun armypainters spraymaling, jeg var efter. Den er ikke god. Men du skal lige huske at ryste deres figurmaling meget meget meget længe, før du tager den i brug første gang.
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.279
RC maling til rollespil figurer?