{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

RC maling til rollespil figurer? {{forumTopicSubject}}

Hej RCG,

Long time homies smiley

Da jeg har nogle dåser liggende med Tamiya maling og grunder, vil jeg høre om nogle af jer ved om de kan bruges til maling af små rollespil figurer? Til D&D, Hero Quest osv? Udover at figurerne er lavet af plast, aner jeg ikke hvad de reelt er lavet af f.eks lexan eller ABS eller andet blyholdig dødsensfarlig halløj fra midt-80'erne med et stræf af DDT.

I dette tilfælde er der tale om Hero Quest (80'erne) figurer og Zombicide (dette århundrede). OG der er mest tale om grunder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RC maling til rollespil figurer?
  • #1   15. nov 2018 Er det TS så ja, med ps prøv men det er langtfra alle materialer det binder på

• #2   15. nov 2018 Hvis spraymalingen tørrer hårdt op, så er den ikke specielt godt egnet som grundmaling til figurer, da du lige så gerne vil have malingen, du maler ovenpå, til at hænge fast, som du vil have grundmalingen til at blive på figuren.

Hvis du har en airbrush, så er det mest tilgængelige billige valg Vallejo Surface Primer. Ellers er det værd at investere i en GW undercoat eller en anden spray, der er beregnet på figurer. Jeg vil dog ikke anbefale Army Painter, da det er noget værre bras.

Du skal også være opmærksom på, det er en større videnskab at grundmale figurer i vinterhalvåret, hvis du ikke har mulighed for at gøre det indenfor. Det danske vejr kommer ofte i vejen for at godt resultat.

Men selvfølgelig, hvis du ikke går efter en Golden Demon og bare skal klatmale nogle figurer ungerne kan male med, så slå dig løs med billige fra Jem og Fix eller hvad du lige har ved hånden.

• #3   16. nov 2018 Endte med at købe noget Citadel hvis primer, Army Paint startersæt, pensler, blod maling og lidt andet. Pyt hvis AP er noget bras (men lidt øv smiley ), jeg starter med at male en del Zombicide zombier som øvelse og derefter survivors også tager jeg fat i HQ figurerne. Hvis AP er noget skod, så er det bare om at købe noget godt til den tid.

Mht primer, så vil jeg bruge en stor papkasse lagt på siden og spray i den, for at kunne gøre det indendørs.

Ved ikke om jeg bliver klar til airbrush så p.t. kun pensler.

Men tak for fif smiley

• #4   16. nov 2018 Vi er stadig nogle gutter i live på powerfist.dk hvis du skal bruge inspiration eller hjælp, ellers er det meste rykket på facebook til lokale grupper.

Det var egentlig kun armypainters spraymaling, jeg var efter. Den er ikke god. Men du skal lige huske at ryste deres figurmaling meget meget meget længe, før du tager den i brug første gang.

• #5   16. nov 2018 Tak, den er nu bogmærket. Kigger lidt mere derinde smiley

Kommentér på:
RC maling til rollespil figurer?

Annonce