{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Kom ud med det! {{forumTopicSubject}}

Efter at have brugt en masse tid på at kigge priser for div. reservedele i DK, er jeg meget overrasket over hvor stor en forskel der er på priserne efter hvor du køber dem, der er jo i visse tilfælde op til 30-50% forskel på priserne - der er virkelig nogle forhandlere i DK der tjener kassen i avance på deres produkter - og med den service som nogle af forhandlerne leverer, burde de slet ikke være forhandlere! Og igen deres fragt priser er jo helt hen i vejret... nu for at tage en forhandler der sælger Traxxas produkter, uanset om du bestiller for 20kr. eller 499kr. så SKAL du betale en fragt pris på 75kr. Jeg ved at de er pålagt priserne fra postdk. men det koster sq stadigvæk ikke 75kr. at sende en pakke på f.eks. 300gram. igen tjener de kassen...

Ét andet eksempel:
Hvis du i løbet af det sidste år har købt for over et af de nævnte beløb, kan du i alle dine næste ordrer opnå følgende rabatter:
Rabat overblik:
Over 2500kr - 2,5%
Over 5000kr - 5%
Over 10000kr - 7,5%
Over 20000kr - 10%
WOW - sikke da en rabat du kan opnå, det er sq da at tage pis på folk (min mening).

Jeg kunne blive ved lidt endnu, men må nok hellere stoppe her....

p.s. jeg kan godt forstå at "vi" danskere oftere og oftere køber vores varer i udlandet!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom ud med det!
  • #1   15. dec 2009 helt ening de fleste gange er det lige før man kan tjene penge på og bestille dele flere forskellige steder i steder for alle sine dele et sted også selv om man betaler porto hvert sted

  • #2   15. dec 2009 øhh... en pakke fra 0 til 5 kg koster altså 75kr at sende forsikret med postDK. fra 5-10kg koster det 100kr... Så det er sgu ikke butikken der snyder, men postDK.

  • #3   15. dec 2009 Ved fg-hobby er det dejligt man kun skal give 25 kroner for et brev.

  • #4   15. dec 2009 ja fra 0-5? hvad med de pakker der kun vejer 200gram og kan være i et brev? det skal man jo for det meste give 75kr for!
    isteden for at betale 15, 20, 25, 35 kr for et brev eller hvad det koster


  • #5   15. dec 2009 dvs. du vil hellere spare 50kr for at få en vare sendt som brev. Og uden forsikring? Hvis det er en pakke til 800kr så tager jeg sgu ikke nogle chancer.
    Men det er så bare mig.


  • #6   15. dec 2009 Jo men der er sq da forskel på en ting til 20kr. og til en ting til 800kr. som du skal betale forsendelse for, ja self. ville jeg vælge at få den pakke til 800kr. forsikret men en ting til 20kr. er sq ikke nødvendig at forsikre for 75kr.

  • #7   15. dec 2009 Søren du har fat i det helt rigtige. men Henrik jeg forstår hvad du mener med forsendelsen. Ofte kan man vælge om man vil have brev eller pakke. Note PAKKE som du omtaler flere gange kan altså ikke sendes for under 75kr, så skal det være brev. Men postdanmark har så mange forskellige brev typer at man enten bliver nød til at vælge den dyreste for at være sikker på man igen som forretningsdrivende ikke mister på portoen. Med hensyn til de foskellige priser, så er der garanteret også stor forskel på om man handler ind gennem en dansk forhandler/importør eller man vælger at importere det selv. Det kræver dog langt større kapital selv at importere.

    //Dan


  • #8   15. dec 2009 Ja det kan godt være at der skal betales told og skat men forretningsdrivende er underlagt andre regler end privat personer, og Deres indkøbspris er også meget under deres "udsalgspris" - jeg siger ikke at det er alle forhandlere der tjener kassen på deres små tricks, men der er nogle der gør, og jeg forventer sq også at få en ordentlig service når jeg handler, og ikke engang det kan man regne med...

  • #9   15. dec 2009 Tvivler ærligt talt på at der er specielt mange der selv kører på posthuset med deres pakker i dag, de fleste får det afhentet.

  • #10   15. dec 2009 Jeg tror bare det er vilkårene for de danske forhandlere, der også har en fysisk butik. Relativt set er vores hobby jo ikke så stor, så der skal nogle kroner i kassen for at holde det kørene.

    Personligt har jeg ikke det store problem med at købe mine ting i udlandet, da der jo som regel er endnu bedre service, end hos de danske forhandlere, og der er for mange penge at spare, til at min økonomi tillader andet. Samtidig er det jo også hurtigere at få det hjem selv, end at gøre det via en dansk forhandler, og der er masser af proidukter de ikke kan få hjem på anden måde, end man selv kan.

    Drømmen er jo nok at det bliver stort nok, til at en dansk forhandler kan leve af det, til konkurrencedygtige priser. Men det har nok lange udsigter.


  • #11   15. dec 2009 Brinker, prøv at se hvad postdanmark forlanger for at lave en erhvervsaftale i dag. Tro mig, MANGE kører selv på posthuset.

    Henrik, hvad regner du at en forhandler tjener på en varer i %

    //Dan


  • #12   15. dec 2009 Lad os sige ét par Traxxas bandit vxl Rear Suspension Arms koster 74kr. ét sted og et andet sted 100kr. der er allerede en difference på 26kr. = ca. 30% mere i avance end den "billige" forhandler, og den "billige" forhandler har vel allerede også et sted mellem 15-30% i avance - så som jeg siger så er der nogle forhandlere der tjener kassen.

  • #13   15. dec 2009 Henrik [Fredericia] .
    der vil jeg så sige at forhandleren er klog og forbrugeren er dum hvis man ikke undersøger priserne rundt omkring først.


  • #14   15. dec 2009 Lad os så antage at den forhandler som tager de 100kr ikke har en lige så god aftale for at få varen hjem så han måske giver 60kr +moms
    hva så. Snyder han så ?

    //Dan


  • #15   15. dec 2009 Jacob RCDrift - du har fuldstændig ret...

  • #16   15. dec 2009 Dan H. Nej forhandleren snyder ikke nogen! Jo sig selv for ikke at have fundet et bedre/billigere sted at købe sine varer hjem, og så sælger han ikke nok til at holde forretningen kørende, og det går jo så som altid ud over "os" forbrugerne - og så er Danmark det 3 dyreste land i hele verden!

  • #17   15. dec 2009 Det er bare ikke lige sådan at få en billigere aftale.. Og ikke alle forhandlere parallelimportere (hvilket ikke er lovligt) for at holde prisen nede. Jeg er enig med dig, nogle forhandlere er for dyre, måske endda i forhold til hvad man får for pengene (ud over varen)

    Der vil altid være forskel, se Skousen og Elgiganten eksempelvis, de sælger begge vaskemaskiner. Elgiganten har bare valgt at sætte penge til på nogle varer smiley

    //Dan


  • #18   15. dec 2009 Endnu et eksempel: Skulle købe udstødning til min nitro monster truck, det ene sted kostede det 395kr. og det andet sted var prisen knap 500kr. - ugen efter var prisen steget det "billige" sted fra 395kr. til 448kr. fordi at forhandleren blev gjort opmærksom på prisforskellen! Det er sq da også at tage røven på folk! (min mening).

  • #19   15. dec 2009 Det er korrekt, det er ikke fair. Måske der kan ligge andre ting til baggrund det ved jeg ikke, men det virker mest som om han ville have lidt ekstra i kassen smiley

    //Dan


  • #20   15. dec 2009 Jeg kan sagtens følge dig Dan H. men hvis én forhandler kan få en god aftale i hus et sted så kan den anden højst sandsynligt også, hvis ikke der så andre steder, og man burde da arbejde bare lidt for at få gode aftaler i hus så prisen kan holdes lidt nede, og derved give noget mere salg! Men det er jo en diskussion som kunne bleve ved i evigheder, uden nogen ville få ret, jeg hænger ikke nogen ud eller nget jeg opfordre bare nogle af de danske forhandlere til at tænke mere på deres kunder, og for den sags skyld kører en god forretning...

  • #21   15. dec 2009 jeg vilk lige sige at hvis det skal sendes som forsikret pakke koster det meget mere end 75 kr.

    Du sender det bare som pakke når det koster 75 kr (:


  • #22   15. dec 2009 Der er stadig dækning på en pakke, op til 4600kr.
    (link fjernet)

    //Dan


  • #23   15. dec 2009 Det er da de færreste forhandlere der sender pakker med PostDK.
    De fleste bruger GLS eller andre fragtfirmaer.

    Hvis tingene man bestiller bliver sendt i et brev med PostDK, er der ingen forsikring på, så hvis det bliver væk er ikke noget at gøre - derfor er der mange forhandlere der ikke vil sende tingene i et brev.


Kommentér på:
Kom ud med det!

Annonce