{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.617 visninger | Oprettet:

FG onroad hjul på Traxxas E-Maxx. Er det muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej RCGalleri,

Ville høre om det er muligt, at sætte nogle lækre Onroad hjul på min Traxxas E-maxx?
Desuden får jeg så også en plade metal hjem, hvor jeg laver nogle stænger i længde med de normale støddæmpere og udskifter støddæmperne med noget hårdt, så bilen ikke ruller rundt hele tiden, hvilket den er godt kendt for.....
Med lidt høj fart og 50% brems, flyver den op i luften og lander hårdt i jorden igen, oftest på taget, hvilket jeg ikke er glad for.

Ville bare høre om det er muligt? Hvis jeg skal bruge Hex-adaptere, hvor kan de så skaffes?

På forhånd tak.

Mvh. Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG onroad hjul på Traxxas E-Maxx. Er det muligt?
  • #1   13. dec 2011 Det behøves ikke nødvendigvis at være FG onroad hjul, bare det er 1:5 onroad hjul i god kvalitet.

    Mvh. Frederik


  • #2   13. dec 2011 Hej Frederik

    Jeg kører med Big Path hjul/dæk på asfalt, og de kører rigtig godt....kig evt. min profil for billeder...

    De bedste hilsner


    Uffe


  • #3   13. dec 2011 Ehm, tror det er helt galt det der smiley
    Bilen kommer til at vælte ENDNU mere rundt hvis du fjerner dine støddæmpere, ihvertfald når du bremser og drejer. I med en tykkere olie eller sportsdæmpere

    Hvis du bare skal køre ligeud, kunne det måske være en fordel at fjerne trækket til dit fortøj, da du ikke vil have nogen bremse der så. Men så skal du nok have fat i nogle brede bløde dæk til bagenden, for at den ikke blokerer alt for meget, for det vil være træls hvis den svinger ud, så ruller bilen rundt igen.

    Fjerner du fortøjet (ved ikke om din bil allerede går på baghjul) men du kunne ligge vægt i forenden for at forhindre dette smiley


  • #4   13. dec 2011 Bedre støddæmpere og evt. krængningsstabilisator, så burde det spille. Du kan også montere centerdiff, så kraften bliver fordelt bedre mellem for og bag.

    Fjerne støddæmpere... det skal du nok få en god bil af smiley <-- ironi kan forekomme.


  • #5   13. dec 2011 Morten og alle jer andre.....
    Jeg kommer ikke til at køre offroad med den, hvis jeg bruger disse sager som dæmpere.
    Desuden vil den ikke tippe endnu mere over, pga. det er stive dæmpere, fordi den bremser så hårdt, så hvis dæmperne er erstattet med en metalstump, vil dækkene bare kure en anelse hen ad asfalten (Hvis jeg skal bremse hårdt). Hvor derimod, jeg kan accelere med 70% med min Mamba 2200 motor, uden den tipper.....
    Jeg tror også den får rimligt grip angående drejning. Nu kan jeg prøve at lave disse dæmpere, hvis ikke det virker, smider jeg nogle bedre sportsæmpere på end standard.

    Mvh. Frederik


  • #6   13. dec 2011 Ellers mange tak for alle jeres indlæg. Dog mangler jeg stadig et konkret svar..... Hvor stor en hex har FG hjulene?

    Mvh. Frederik


  • #7   13. dec 2011 Hexén på en FG er Firekantede smiley
    Har dog ikke muligheden for at måle da jeg ikke har fg mere..

    HPI er hex 24mm mener jeg smiley (altså Baja) og der kan man så få konvertere til fg smiley


  • #8   13. dec 2011 Kan jeg så putte de firkantede Hex på mine E-maxx trækaksler? De er umiddelbart lavet til 17mm hex tingester..... Hvis ikke jeg kan få sat hjulene på, hvad skal jeg så købe? Kan godt tænke mig nogle store flotte onroad hjul, med fede dæk. Gider ikke noget med 1:10 fælge og dæk.....

    Mvh. Frederik


  • #9   13. dec 2011 Altså ved at firkanten bliver spændt på en flad side på akslen til hjulet (faktisk 2 flade sider)
    Men spørgsmålet er hvad nav diameteren er smiley


  • #11   13. dec 2011 Se det var træls......
    Så kan det være jeg må nøjes med at finde nogle lækre 1:8 onroad hjul i god kvalitet et sted.

    Mvh. Frederik


  • #12   13. dec 2011 Det er INGEN problem at lave en konverter fra emax aksler og til fg firkanter. Fg styre rigeligt på 18mm firkanten (nye hjul) så om de er spændt fast med maxens m5 eller fg´s m6 betyder mindre, Hvad for hjul der så kan være der iforhold til indstiks dybden er en helt anden sag smiley

  • #13   13. dec 2011 Så det du siger, er at jeg sagten kan få lavet en konverter?
    Det kan jeg ikke selv, ved du hvad prisen vil ligge på med sådan en tingest?

    Mvh. Frederik


  • #14   13. dec 2011 pb sendt smiley

  • #15   13. dec 2011 Ellers vent på at disse kan købes som reservedele:
    6479 Tires & wheels, assembled, glued (split-spoke, black chrome
    wheels, slick tires (S1 compound), foam inserts) (front) (2) ............... $56.00
    6477 Tires & wheels, assembled, glued (split-spoke, black chrome
    wheels, slick tires (S1 compound), foam inserts) (rear) (2) ................ $60.00

    Det er hjulene fra den nye Traxxas XO-1
    De har vejgrebet!


Kommentér på:
FG onroad hjul på Traxxas E-Maxx. Er det muligt?

Annonce