1.301 visninger
|
Oprettet:
Hård Plast Karosse {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Er der evt nogle herinde der har nogle tricks og ideer til hvordan det er bedst at male en karosse af hård plast. Har prøvet mig frem på et par karosser indtil videre. Det ene resultat gjorde at malingen skallede af i store flager og det andet resultat skulle der 1,5 dåse maling og 1,5 dåse klar lak til før at resultatet var nogen lunde.
Hvad er bedst af maling osv osv ??
Det drejer sig om karosser som Toyota Hilux og Tundra og Ford F-350
Håber der er nogen der kan hjælpe, for det er lidt en dyr fornøjelse når det går galt gang på gang
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 13 RC-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 69
jeg har hørt mig omkring. og der er to løsninger.
1. man kan ligge den første maling med lexan maling (altså som grunder) og så kan du male med normal spray efter.
2. købe tamiya's egen maling til de kasosser. (den løsning vælger jeg selv næste gang)
feb 2008
Følger: 113 Følgere: 101 RC-enheder: 48 Emner: 12 Svar: 327
Hvis der ikke er maling på, så slib hele karossen mat i overfladen med meget fint slibepapir og rens for støv.
Maling: Der er to muligheder, grunder, autolak og klar lak. ( Husk den klare lak skal helst påføres inden 24 timer for ikke at koge op )
Eller: Lexan maling som både grunder og dækfarve, slut af med klar lak, autolak ikke lexan lak.
Det var hvad jeg brugte til de gamle QD karosser i hård plast og de holdt til lidt af hvert ( nogen holder faktisk endnu )
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Men bruger man derimod terpentinbaseret hobbymaling, så er det mere modstandsdygtigt overfor "flexninger" i plasten, samt det er 100 gange nemmere at reparere på, hvis der skulle komme en lille ridse eller 2.
Personligt foretrækker jeg Humbrol Enamel, som både er godt med pensel, men også sagtens kan fortyndes til brug i airbrush.
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 58
jul 2011
Så er det vel ikke for godt at bruge til at male udenpå hård plast karosser eller ???
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
feb 2008
Følger: 113 Følgere: 101 RC-enheder: 48 Emner: 12 Svar: 327
Humbrol Enamel er en super maling, til rigtig mange formål
jul 2011
Mange tak for hjælpen indtil videre gutter.. jeg vil prøve at kaste mig ud i det
Hård Plast Karosse