{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
371 visninger | Oprettet:

Hjælp til Turns information {{forumTopicSubject}}

Ja ..
Der er jo en del motorer.
Nu tager jeg f.eks lige en 17 turns:
17x1
17x2
17x3
Så ved jeg ikke helt om der er flere.

Mit spørgsmål er så, hvad forskellen er ?
Hvad for én er hurtigst ?
Hvad for én er lettest at vedligeholde ?
Hvis nu man tager en 17x1. Så er 17 vel viklinger, men hvad er 1 ?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Turns information
  • #1   5. jan 2006 Nem ting lige at huske på, er at jo lavere tunrs, jo hurtigere er motoren. Men jo kortet tid kører den pr opladning, plus at den skal afdrejes oftere pga slid.
    Det sidste spørgsmål ved jeg ikke rigtig noget om, men det handler vist om acceleration på selve motoren?

• #2   5. jan 2006 Ups, jeg misforstod vist spørgsmålet sorry.
    Jeg er også lige med på en lytter for forstår det heller ikke helt selv smiley

• #3   5. jan 2006 Jeg ved godt at 11 turns er hurtiger end en 17 turns.
    Men det er det med 17x<b>1</b>, 17x<b>2</b> eller 17x<b>3</b>

• #4   5. jan 2006 Bare i orden smiley

• #5   5. jan 2006 okay.. har selv været i tvivl men prøver lige at forklarer.

Som det bliver nævnt mindre vindinger (turns) jo hurtigere motor.

Har selv en tripel 12 (3x12) der ryger fra alle single motor ned til 7 turns.
    Hvis jeg tager udgangs punkt i min egen motor. 3x12. Den har altså 12 turns. Men 3 gange. Dvs. at når der er flere tråde kan der løbe mere strøm gennem motoren. Når der løber mere strøm bliver der dannet et størrer magnetfelt. Og når magnetfeltet er størrer kan motoren rotoere med størrer kraft. Dvs. du for mere bundtræk hvis man skal sige det sådan. Men genralt er de bare hurtigere..

Hvis der er noget i ik forstod ved det.. spørg...! smiley

• #6   5. jan 2006 HEJ ,
    det er sådan her.
    for eks 17x 1 der er mere hårdt træk i en singel motor
    17x3 blødere optræk, men kan nemmere holde fart på toppen.
    17 x 1 vil sige , at det er 1 tråd der er viklet om hvert vinge 17 gange på anker.
    17 x 3 er det 3 tråde der er viklet om hver vinge 17 gange

9 ud af 10 der kører foreks 17 turns off-road kører 17x 2
    motorene kaldes også singel doubel tripel
    jeg har for eks en 10x 6 motor. den er sløv i optræk, men når den når et vist punkt tager F..... ved den , og den går stærkt.

MVH Kim

• #7   5. jan 2006 Jeg vil også mene det er som Kim Siger, at en 17x1 har mere bund end en 17x3. Dog er en 17x3 hurtigere.

• #8   5. jan 2006 okay det vil sige på en større bane er det typisk 17x1 man kan bruge.
    Men på en mere teknisk bane er det måske 17x3 pga det mere bløde, og konstante træk?

• #9   5. jan 2006 17x1 turns fortæller at antallet af viklinger er 17 og at den er viklet med 1 tråd omkring armaturet, x2 med 2 tråde osv op til x4.
    Grundlæggende kan siges, at jo færre tråde jo mere kraft ved lavere omdrejninger. x1 = mere acceleration og er derfor velegnet til kortere kortere baner med mange sving.
    x2, x3 og x4 giver således mindre acceleration, men får mere og mere kraft ved højere omdrejninger, og er derfor velgnet til store baner med lange strækninger med bløde sving.

Antallet af tråde kan faktisk sammenlignes med en motorpinion. Jo færre tænder, jo bedre acceleration/mindre topfart. Større pinion, ringere acceleration/større topfart.

• #10   5. jan 2006 Mange tak for hjælpen.
    Det var dejligt at få på plads smiley

Kommentér på:
Hjælp til Turns information

Annonce