{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.709 visninger | Oprettet:

Maxam Thunder M10 Problem {{forumTopicSubject}}

Kære Brugere

Jeg har brug for lidt hjælp og at komme af med frustrationer.
Min søn købte for ca 2 uger siden en
Maxam Thunder M10 brushed bil. ved RODES.DK til kr 1499. Dertil ekstra 3000mAh batteri.
Efter ca 1 times samlet kørsel i sand og grus samt lidt græs, var der ikke længere forbindelse fra motoren til hjulene.
Motoren kørte rundt, men hjulene bevægede sig ikke.
Den blev sendt retur til Rodes der brugte 1 uge på rep og vi fik den tilbage i lørdags. Tandhjulene var gået helt i stykker. Mekanikeren sagde de var af plastik, men på deres hjemmeside står der at bilen har stål tandhjul.
Som plaster på såret fik han yderligere et 2000mAh batteri, men jeg købte også lynlader til kr 449....
Lørdag kørte vi 2 batterier tomme på stranden (ca 20 min ialt) og så i dag tænkte jeg at nu skulle jeg selv prøve bilen da jeg var alene hjemme... - Far vil jo også lege.... smiley
Jeg nåede at køre i 1-2 minutter i grus hvor jeg lavede sving og hjulspin og ville så prøve fuld fart på asfalt. Her kunne jeg så høre at den skrallede meget i differentialet lige ved motoren, og jeg tog den indenfor igen.
Der er ikke været kollisioner eller rollovers på noget tidspunkt.
Jeg kan desværre ikke få lov at uploade video af lyden og bilen.
Mit spørgsmål:
Vurderet på lyden, er det så tandhjul i gearet/differentialet den er gal med igen?
Det er der lyden kommer fra.
Har nogle erfaringer med denne model og mærke. Sker dette tit? Er det bare et lo...-mærke?
- Det er lige nu min mening.... smiley
Det er frygtelig frustrerende og nu skal jeg også fortælle min søn at hans bil gik i stykker mens far lånte den.... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maxam Thunder M10 Problem
  • #2   24. aug 2015 MaXam et low-budget mærke og er generelt ganske sjov at køre med, udfordringen er at sliddelene ikke er særligt holdbare. Desværre, for bilerne er jo både sjove at køre med og spændende at se på.
    Jeg har repareret temmelig mange af de biler efterhånden.
    Fejlene har været alt fra smeltede tandhjul, ødelagte diff, fælge der flækker efter 5 minutters køretid og elektronik der pludselig holder op med at virke. Og det gælder alle modeller uden undtagelse.
    Udfordringen for dette mærke er desværre kvalitskontrol, og forhandleren af denne bil burde allerede kende til problemet.
    Mit råd til dig er at snakke med forhandleren om et alternativt bilkøb, hvor kvaliteten er bedre, ellers kan du se frem til mange ture frem og tilbage, hvad angår reparation. Der er utroligt mange mandagsbiler imellem de solgte, desværre.
    P.S jeg ved at der er mange der er glade for maXam så jeg skriver ikke dette for at tale ned om bilerne, jeg skriver det udelukkende pga. de oplevelser jeg allerede har haft.
    Jeg har fixet en maXam Truggy ved at skifte alt hvad der var muligt at udskifte på bilen og den kører pt. perfekt, men det havde været billigere at købe en bil der kostede 3000-4000 kr.


  • #3   24. aug 2015 Min unger har også maxam, bla en thunder m10. De er bestemt ikke de mest holdbare biler, dig har vi ikke været så uheldig som dig. Jeg opgraderer med HSP dele. De findes let på eBay. HSP, maverick og maxam er samme platform

  • Anja H
    Anja H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   17. jul 2017 Lige meget hvilken bil du køber, vil grus og især sand altid være hårdt for bilen. Kommer en lille sten eller større sandkorn ind til differentialet, ja, så har du med høj garanti brækket et par tænder. Og det skratter helt vildt. Metal tandhjul kan bedre overleve små sten, men de smører ikke naturligt som plastikket gør. (der er naturlig olie i plastikket). Og metal mod metal slider hårdt på sig selv. Hvis du vil op i dyrere biler er der alternativer som hpi og lrp. Begge mærker har udvalg til opgradering af reservedele. Hvis du f. Eks. Synes front armene skal i metal frem for plastik, så de bedre holder til sammenstød.
    Personligt ville jeg aldrig køre i sand, eller græs der er højere end frihøjden, men hvis man synes at lige sand er sjovt så må man jo bruge de par minutter på at skifte eventuelle ødelagte dele.


  • #5   17. jul 2017 Er ikke sikker, men tror han har fundet en løsning siden det er 2 år siden han oprettet tråden...

  • #6   18. jul 2017 dejligt med "Damer" i hobbyen??????B)????

Kommentér på:
Maxam Thunder M10 Problem

Annonce