{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.794 visninger | Oprettet:

Maxam m10 Thunder - "binding"... {{forumTopicSubject}}

Hej Rc folk
Jeg har lige rådet min søn til at investere i en brugt maxam m10. Den ser fed ud, større end vi regnede med og ihh hvor vil vi gerne ud at køre. Men... jeg kan ikke få forbindelse med den... når jeg tænder, lyder ét beep og esc og receiver står og blinker roligt. Jeg trykker på sw knap på receiver for at "binde" den til controller, tænder dernæst controlleren, receiveren blinker hurtigt, men så sker der heller ikke mere... nogen der har samme erfaring? Kender en læsning? Eller bare har en skide god idé?
Hilsen Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maxam m10 Thunder - "binding"...
  • #1   8. jan 2020 Tillykke med vognen.
    Købte du med fjernstyring eller har i selv sat i?
    Hvad med esc og motor er det det originale?
    Virker styringen kan den dreje hjul!
    Der er jo flere ting i det, først skal sender + modtager kunne se hinanden, så skal esc kalibreres og sættes op til batteri type osv.


  • #2   8. jan 2020 Hej Jan
    Tak for svar! Fjernstyringen var med (Maxam XT12) og jeg er ret sikker på at det er den der følger med bilen. De øvrige dele i bilen er dem der er beskrevet i vejledningen, så dem forventer jeg også er de originale. Motor er jeg ikke 100% sikker på om den også er, men sælger virkede ikke som en der nørdede med udstyret.Jeg prøver lige at se om jeg kan lægge billeder op...
    Hilsen Michael


  • #3   8. jan 2020 Her er billeder af receiver, fjernstyring etc...

    profilbillede
  • #4   8. jan 2020

    profilbillede
  • #5   8. jan 2020

    profilbillede
  • #6   8. jan 2020

    profilbillede
  • #7   8. jan 2020 Vi mangler stadigt lige at finde ud af om sender og modtager overhovedet "snakker sammen", drejer hjul når du drejer på din remote?
    Går ud fra du har ladet batteri op? og fulgte batteriet med? Det ligner noget meget meget gammelt noget fra en svunden tid.

    Er det ikke tilfældet skal det fikses som det første
    Det side 3 her: http://superhobby.dk/images/463096_manual.pdf
    Vil her lige anbefale dig at pille motorledningerne fra, for man ved aldrig om den pludseligt giver fuld gas.
    Når du er igennem denne ting skal du "kunne dreje" med hjulene.

    Nu kan sender og modtager så se hinanden, og esc. skal kalibreres, det er forklaret side 6.




  • #8   8. jan 2020 Hej Jan
    Nej sender og remote, snakker ikke sammen. Hjulene drejer ikke - give gas gør heller ingenting. Jeg har netop prøvet " binding transmitter...." ifølge manual. Transmitter blinker som den skal, men den begynder ikke at lyse konstant, som den skal, når der er forbindelse...= De kan ikke "binde"... Det er det, der undrer mig...og giver mig problemer..
    Hilsen Michael


  • #12   8. jan 2020 Indlæg 10 + 11 er helt meningsløse.
    10 Man skal jo nok ikke anvende en bindplug når ikke manual foreskriver det.
    11 Det er jo ligegyldigt om det er en kul motor eller ej, auto kalibrerer en esc. ikke ja så skal den jo kalibreres.

    Tilbage til emnet, enten gør du det forkert når du binder sender + modtager, eller også er det defekt. Tror egentlig mest på det sidste. Hævder sælger at den kørte som en drøm eller er den købt som dødsbo.


  • #13   8. jan 2020 Hej - ja jeg hælder også til en defekt. Sælger siger de kørte med den lige inden afsendelse.. Jeg ser om ikke jeg kan finde en i nærheden, hvor jeg kan teste vedkommendes remote etc....tak for alle jeres forsøg på hjælp! smiley

  • #14   8. jan 2020 Hvor er du fra?

  • #15   9. jan 2020 Hej Jan

    Jeg bor på fyn, lidt syd for odense.


  • #16   12. jan 2020 Hej - Jeg skylder lige at skrive hvad der så skete - Bilen kører og kan fjernstyres etc smiley På siden af fjernbetjeningen sad en knap, der veksler imellem "f" go "g" (noget med kinesisk eller europæisk system..) - et ryk på den, tænd for bil, sæt receiver til parring, tænd for fjernstyring og der var forbindelse.. Fedt - Sønnen var lykkelig. Næste problem var så at den ikke ville bakke.. Her hjalp Henrik med lidt modificering, så nu bakker den også, omend der godt måtte være lidt mere kraft på i bak.. (ifølge sønnike). Han er allerede i gang med overvejelser om et ekstra batteri, måske en større motor etc... Vi er i gang - nu mangler jeg også bare noget at lege med smiley Tak for hjælpen herinde!


  • #17   14. jan 2020 Den står helt sikkert til max 50 gas når den kører baglæns, det kan også ændres i denne menu. Men unge mennesker (mig selv inklusiv) vil jo så syntes at det er sjovt med 100% gas baglæns og så en 007 vending osv. Den slags er altså hårdt for drivlinje osv.
    En M10 er en fin begynder vogn, men ikke den mest robuste af slagsen når det er sagt. Så med en voldsom motor osv. vil den højst sandsynligt blive lidt dyr at holde kørende.
    Mit råd er nyd den som den er og køb en bedre/hurtigere bil når sønnike er vokset ud af den.... Husk også en bil til "farmand", jeg bruger meget tid sammen med min søn på 8 år med at hygge med vores biler.


    profilbillede
Kommentér på:
Maxam m10 Thunder - "binding"...

Annonce