{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

Savage 25 Limited Edition {{forumTopicSubject}}

Jeg har den overnævnte bil.. Da jeg for første gang skulle til at tilkører den i går, ville stemplet ikke rigtig kører inden i cylinderen.. Altså det vil sige at rotor starteren kunne ikke trække den rundt, og jeg kunne hellere ikke manuelt på den hjul for enden af motoren..
Jeg pillede så Gløderøret af for og så om det hjalp. Der kunne rotor starteren lige trække den rundt, men stadig med meget besvær..
Så tog jeg køletornet af og top stykket, drejede så motoren rundt manuelt, der kunne jeg se at forringen kom med op. Da jeg så ville holde den nede med hånden, og manuelt kører stemplet op, satte den sig fast.. Kunne kun få syemplet fri med at presse det ned med finderen, gennem forringen..
Er der nogen andre der har være ude for dette med en HPI savage eller ligenede..
Butikken siger at de selvfølgelig nok skal kigge på det, og lave det der er nødvendigt..
Håber i kan komme med nogle input.. Syntes i evt at jeg skal forlange at få et nyt stempel + forringe eller??

/Brian Nørrelund


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Savage 25 Limited Edition
  • #1   10. mar 2006 Hej

    Det er normalt at stemplet skal binde meget tæt med foringen, men kun lige inden topinstilling . det er derfor en rigtig tilkøring er vigtig.

    stampel og foring skal tilpasses hinanden ved tilkøringen.

    når motoren skal startes første gang kan man dryppe et par dråber afterrun olie ned ved gløderøret, og køre stemplet lidt opp og ned så du smører alle delene inde i motoren.

    derefter skal du sørge for at stemplet er i bund indstilling.
    dette giver rotostarteren lidt acceleration ind stemplet sætter sig.

    Hvis det er meget koldt i vejret, kan man bruge en varmeblæser til at varme motoren op inden 1. start.

    når først brændstoffet kommer ind i motoren vil det også hjælpe med smøringen, og derefter skulle den gerne springe igang.

    håber dette kan hjælpe


Kommentér på:
Savage 25 Limited Edition

Annonce