{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med traxxas gløderør
  • #1   17. mar 2006 LC3 skulle være det rigtige til en TRX 2.5. Vi plejer at køre en gallon eller mere på et originalt rør ( 3232 heavy duty) 60 ,-
    mvh JessK


  • #2   17. mar 2006 okay jeg tror ikke en gang at jeg har kørt en gallon på nogle af mine

  • #3   17. mar 2006 Måske er 25 % nitro lidt meget medmindre du kører race.
    16% er udmærket til bashing.
    mvh JessK


  • #4   17. mar 2006 Hvis du bruger meget afterrun oil efter hver kørsel, kan det godt sætte en belægning på røret, som brænder fast og nedsætter rørets levetid !!

    mvh JessK


  • TSM Revo -
    TSM Revo - Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #5   17. mar 2006 Hej Lars O
    Jeg har kørt ca. 4 l nitro på det Traxxas gløderør der sad i min, da jeg købte den.
    Ellers er jeg gået over til RB gløderør som laver en special version de kalder Traxxas RTX.
    Hvilken afterrun oil bruger i - jeg bruger bare WD40 uden problemer.


  • #6   18. mar 2006 jess k tror du det kan være fordi jeg køre på 25% nitro, jeg køre ikke race men jeg synes bare at alle folk skriver at de køre på 25 % nitro på deres revo. tsm revo jeg bruger bare noget after run oil jeg har købt hos en rc forhandler det hedder tornado after run oil, men hvor køber man rb gløderør henne. det er som om gløde spriralen trækker sig op i selve gløderøret, det gløder stadigvæk men bilen vil ikke køre med det.
    MVH Lars


  • #7   18. mar 2006 hvordan bruger i det afterrun olie?.. imens bilen er startet eller når den er slukket og hvor meget ca?.. jeg plejer at slukke.. tage den ind.. gløderøret ud og 4-5 dråber ned i og så lige køre det lidt rundt i motoren??? er det forkert?

  • #8   18. mar 2006 Hvis spiralen bliver mindre og trækker sig op i røret, mener jeg, at du kører med for mager blanding. Jeg vil mene at 16 % er fint til almindelig kørsel. Motoren og gløderøret belastes tilsvarende ved højere nitroindhold.

    Jeg mener du kan få 3231 og 3232 Traxxas rør. jeg har kun de bedste erfaringer 3232. jeg har tidligere kørt en Rustler på Trinity Monsterbrew 20 % nitro og 16 olie det er perfekt blanding til en TRX motor synes jeg. Desværre er Monsterbrew svær at få fat på.

    Jeg bruger kun afterrtun til vinterpausen. De fleste mærker har afterrun i nitroen.

    Afterrun 3-5 dråber ned i gløderørshullet, 2-3 ned indsugningen og så turn motoren langsomt 5 -7 gange så det fordeles.
    Når du skal starte den igen, prøv da at få så meget ud af motoren som muligt inden du tænder den. Afterrun "brænder fast" på røret og nedsætter levetiden.

    mvh JessK


  • #9   18. mar 2006 okay jess jeg mener også at have fået fortalt at vis spiralen trækker sig op i gløderøret er det fordi den er for varm men jeg kører der jo ikke over 120 grader men så skal det være min varmemåler der ikk viser rigtig, jeg har bestilt 3232 igen så må jeg prøve at køre lidt kolderer med den og se om det hjælper

  • #10   18. mar 2006 God ide` så må vi se hvad der sker.
    mvh JessK


  • TSM Revo -
    TSM Revo - Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #11   18. mar 2006 Hej Lars O

    Jeg bruger også 25% RB Concept fuel og RB Traxxas TRX gløderør, men jeg har endnu ikke haft problmer med kort levetid - 4 l er vel ok.
    Indtil videre har jeg købt alle mine sager hos:
    http://www.nitro-shop.de, men http://www.rcmodels.dk
    forhandler RB produkter i DK.

    Mht. afterrun oil bruger jeg WD40.
    Afterrun 1 sek. spray ned i gløderørshullet, 1 sek. spray ned indsugningen og så kør med elstarteren i 10 sek. (husk at klemmen på brændstofslange skal være lukket).
    Denne procedure gentages 3 gange.
    Jeg gør ikke noget specielt under start.


  • #12   18. mar 2006 nu kan jeg se mange bruger wd40.. og jeg kan altså ikke forstå hvorfor i bruger det... forklaring tak.... mine erfaringer som mekaniker...wd40 er rustløsner....smørende i øjeblikket men ikke over længere tid da det indeholder petrolium og opløser fedt/olie og den slags... hvis du smører en cykelkæde med wd40 er den rusten inden der er gået en måned.... arbejder det anderledes med methanol eller hvordan?..

  • #13   18. mar 2006 WD40 er ikke langtidspreserverende. Altså, - WD 40 er fint til at løsne jord skidt og stort set alt, men det har ikke den langtidsbevarende effekt. Så køb en god fed antirust olie. - og nej, det arbejder ikke anderedes med
    metanol .

    Hvis nogen er interesseret i en god artikkel om brændstof, kan denne norske anbefales. Den giver et par gode vinkler på et alment fænomen.
    læs dette :

    http://www.jerofuel.no/

    god fornøjelse, det er rigtigt interessant - hvis du vil vide lidt mere end de fleste.

    mvh JessK




  • TSM Revo -
    TSM Revo - Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #14   19. mar 2006 Traxxas anbefaler selv WD40 i deres manual som afterrun oil - man må formode at de har styr på hvad der er bedst til deres motorer!
    Se link http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo25/resources/Revo-after-run-proc.pdf


Kommentér på:
Problemer med traxxas gløderør

Annonce