{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Hjælp til ny bil samt lader og batteri {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg ved godt at det lyder meget omfattende i overskriften, det er det sikkert også.

Jeg er nybegynder, og har just fået min spritnye HPI e-firestorm 10t flux rtr. Bare det at gøre denne bil køreklar er en større videnskab i min optik. RTR min bare.....

Well... Her kommer problemerne så:

Jeg har lige modtaget en ny lader samt batteri idag.

Lader: UltraPower UP680AC
Batteri: HobbyPower 2S, 5000mAh, 45C.

Jeg har fulgt alle instrukser, og læst manualerne nøje.

Jeg satte batteriet til at balance-lade, hvilket gik godt indtil den sidste af de to celler skulle op på 4,20V, det gik super langsomt og den blev ved med at ligge og vippe på 4,12-13 stykker. Så bipper laderen og siger at "time limit" er overskredet... Hvad gør man så?

Da batteriet endelig er opladet vil jeg så sætte min bil op så den er klar til at køre. Den har et han deans stik/t-stik, mener jeg det hedder og batteriet har et hun-stik af samme type. De kan ikke sammensættes forkert, alligevel tjekker jeg lige at det er plus mod plus og minus mod minus. Alting stemmer overens, da de kommer i kontakt med hinanden giver det et lille smæld og der kommer en lille gnist.

Nu, af naturlige årsager, tør jeg ikke gøre mere.

Er dette normalt eller skal jeg antage at der er noget galt med bilen eller batteriet?

Håber I kan hjælpe. Er seriøst grædefærdig her...... smiley

Alt det bedste herfra

Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ny bil samt lader og batteri
  • #1   30. maj 2016 Gisten er normal, så der er ikke grund til bekymring

  • #2   30. maj 2016 vi tager lige laderen først og batteriet først.

    Det kan godt tage lang tid for en lader at balancere et batteri og visse laderer er bedre til at balancere end andre. Men der kan også være batterier som uanset hvilken lader man har vil den have svært ved at balancere et batteri af den ene eller anden årsag.

    Du kan dog gå ind i menuen på din lader og deaktivere den tids grænse som lige nu er aktiv den står nok til 120 min hvilket er ret standard hvis jeg husker ret.

    Så tager vi lige deans stikkene de kan have en tendens til at smide om sig med gnister med mindre de er gnist frie (logisk nok) og det er ikke sjovt det kan jeg kun være enig med dig i. man kan få nogle "spark free" stik men så skal du evt. til at lodde osv. det ved jeg ikke om du har mod på.


  • #3   30. maj 2016 Tusind Tak for jeres svar. Det sætter jeg virkelig pris på.

    Men der er så ingen grund til bekymring mht de gnister der måtte forekomme?


  • #4   30. maj 2016 Nej faktisk ikke.

  • #5   30. maj 2016 Den lader med mindre kraft når det er ved at være ladet op det er helt normalt smiley
    Og at det slår gnister er helt normalt og ikke sjovt med 6s smiley
    kan dog løses på denne måde smiley


    profilbillede
  • #6   30. maj 2016 Jeg elsker den gnist, der kommer. Den fortæller mig, min ESC ikke er død smiley

  • #7   30. maj 2016 Jeg må tilstå, som begynder, var det ikke nogen fed oplevelse. Jeg fik en forskrækkelse af en anden verden, samt jeg tænkte at min ESC netop døde der.

  • #8   30. maj 2016 Det er rigtig nok. Men når du ved den kommer, er det vel ikke så slemt smiley

    Ellers må du gøre som smiley foreslår, men så bør du gå ét skridt videre og sætte en kontakt på før modstanden efter min mening.


Kommentér på:
Hjælp til ny bil samt lader og batteri

Annonce