{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Hjælp til ny bil samt lader og batteri {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg ved godt at det lyder meget omfattende i overskriften, det er det sikkert også.

Jeg er nybegynder, og har just fået min spritnye HPI e-firestorm 10t flux rtr. Bare det at gøre denne bil køreklar er en større videnskab i min optik. RTR min bare.....

Well... Her kommer problemerne så:

Jeg har lige modtaget en ny lader samt batteri idag.

Lader: UltraPower UP680AC
Batteri: HobbyPower 2S, 5000mAh, 45C.

Jeg har fulgt alle instrukser, og læst manualerne nøje.

Jeg satte batteriet til at balance-lade, hvilket gik godt indtil den sidste af de to celler skulle op på 4,20V, det gik super langsomt og den blev ved med at ligge og vippe på 4,12-13 stykker. Så bipper laderen og siger at "time limit" er overskredet... Hvad gør man så?

Da batteriet endelig er opladet vil jeg så sætte min bil op så den er klar til at køre. Den har et han deans stik/t-stik, mener jeg det hedder og batteriet har et hun-stik af samme type. De kan ikke sammensættes forkert, alligevel tjekker jeg lige at det er plus mod plus og minus mod minus. Alting stemmer overens, da de kommer i kontakt med hinanden giver det et lille smæld og der kommer en lille gnist.

Nu, af naturlige årsager, tør jeg ikke gøre mere.

Er dette normalt eller skal jeg antage at der er noget galt med bilen eller batteriet?

Håber I kan hjælpe. Er seriøst grædefærdig her...... smiley

Alt det bedste herfra

Stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til ny bil samt lader og batteri
  • #1   30. maj 2016 Gisten er normal, så der er ikke grund til bekymring

  • #2   30. maj 2016 vi tager lige laderen først og batteriet først.