{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Et par problemer, er ny til RC.. :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har lige invisteret i en HSP Atomic Warhead 4WD Buggy, magen til den som denne bruger har:
http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10357

Da jeg fik den kunne jeg jo selvfølgelig ikke vente, så da glødestarteren var klar var det bare ud og starte.. Det gik så også fint nok de 2 første tanke, hvorefter jeg havde stillet lidt på den da den tog pænt mange omdrejninger.
Da var det at den ikke havde lyst til at starte.. Men efter at have snakket med en af mine kammerater har jeg fået den startet ved hjælp af hans vejledning, men jeg har stadig disse problemer:

1. Bilen går ud når jeg bremser.
2. Bilen går ud når glødestarteren fjernes.
(nogle gange går der 5-20 sek. før den går ud)
3. Den smider nitro ud af udstødningen når den nu kører.

Nummer 3 er jeg ikke helt klar over om den skal, for når jeg skruer ned for nitro tilførelsen så kan jeg ikke starte den.

Det skal lige siges at jeg spørger her på RG da min kammerat har lidt svært ved at hjælpe da han bor over 300 km fra mig. smiley

Men jeg håber der er nogle der kan hjælpe.
På forhånd tak.

// Mikkel Christensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par problemer, er ny til RC.. :)
  • #1   21. apr 2006 0. hvor er du fra?
    1. måske stille den lidt højere i tomgamg på motoren
    2. nok fordi den står for lavt, justeret forkert eller et nyt gløderør
    3. den skal smide lidt nitro ud af udstødningen.. og du må ALDRIG skrue ned i blandingen så den ikke gør,, den skal ryge..


  • #2   21. apr 2006 Kunne godt lyde som om den var for kold når den går ud, når du bremser. Når den spytter nitro ud af udstødningen kan de godt være fordi du har kommet til at drukne den!

  • #3   21. apr 2006 Svar til: kevin P
    ---------------
    Det vil jeg prøve.

    _________________________________________________________

    Svar til: stig E
    ---------------
    0. Kibæk, Midtjylland (nær Herning).
    1. Men så kører den jo bare uden at jeg trykker på noget smiley den skal vel helst blive stående..
    2. hvad mener du med "står for lavt"?..
    3. Den ryger, det sagde min kammerat også at den skulle, var bare usikker på om der også skulle være lidt nitro.

    _________________________________________________________

    Svar til: Thomas S
    ---------------
    Skal jeg så bare give den lidt gas i et par min og så se om det hjælper?..


    Tak for hjælpen indtil nu.

    // Mikkel Chr.


  • #4   21. apr 2006 0. ok er fra århus
    1. den skal bare skrues en lille bitte smule op... nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange omdrejninger den tager
    2. mente tomgang

    men tror nærmere den er justeret lidt forkert.. men det er meget svært at hjælpe når man ikke kan høre motoren..


  • #5   21. apr 2006 ja prøv fx at køre på astfalt og kom op i topfart 1 eller 2 gange (kør ikke i topfart i for lang tid) og se om det hjælper,men bruger du egntlig temperaturmåler?

  • #6   21. apr 2006 Nu har jeg åbnet lidt, det hjalp lidt på tomgangen, uden glødestarter, men stadig når jeg bremser så går den stadig ud..
    Der sidder også en skrue som jeg ikke helt har styr på hvad gør.
    Jeg har lige lånt et billede hvor man kan ane den skrue, det kan ses på dette link: http://img364.imageshack.us/my.php?image=blah2cg.jpg

    I manualen til bilen er den skrue sådan set ikke vist, men der er til gengæld 2 skruer i bogen som jeg ikke kan se, så jeg vil gå ud fra at den på billedet er en af de to.
    De to fra bogen hedder:

    Idle Mixture Screw: Adjusts volume of air and fuel in mixture.
    Idle Adjustment Screw: Adjusts the carburetor opening when idling.

    Den som jeg skruer på for at "kontrollere" åbningen i karburatoren er i bogen vist som "Throttle Lever: Adjusts amount of air-fuel mixture inflow and control engine rpm."
    Denne skrue sidder på siden af karburatoren.

    Aner ikke om dette er til hjælp eller bare gør det mere indviklet, men nu har jeg skrevet det smiley

    Og nej, jeg har ikke nogle temperaturmåler.. smiley må jeg da hellere skaffe..
    Kender du/i nogle gode nogle, som ikke koster en halv bondegård? smiley

    // Mikkel Chr.


  • #7   21. apr 2006 Hej Jan B. L.

    Jeg skal køre med mine brødre imorgen, som begge har rc og alm bil (har ikke kørekort selv), så jeg kan da nævne det for dem, og se om de har lyst.

    // MC


  • #8   21. apr 2006 Idle Adjustment Screw: Adjusts the carburetor opening when idling.vil jeg mene er tomgangs skruen... og det er normalt en lille sort en.. meget lille... så sidder der en skrue i toppen hvor der kommer brændstof ind som er hoved skruen som du lyder til har fundet og så sidder der på mange også en low speed needle.. som sidder i siden af karburatoren...

  • #9   21. apr 2006 Den til brændstof har jeg fundet ja.

    Den som jeg ville mene er tomgangs skruen sidder i siden, da jeg kan hører at motoren laver flere/mindre omdrejninger når jeg drejer på den.

    Den på billedet ved jeg, som sagt ikke hvad er til.. men jeg har da selvfølgelig prøvet et skrue på den, og når jeg skruer den fast/ind så er det ligesom om at den "bremser" åbningen inde i kaburatoren, dvs at jeg kan sagtens give gas, men den har sværre ved at lukke det hul igen når jeg slipper gassen.
    Ville være cool hvis vi kunne komme frem til et navn på denne skrue så man ved præcis hvad det er den gør. smiley

    Tak på forhånd og baghånd.

    // MC


  • #10   21. apr 2006 hej skal den så stå i tomgang
    til den er 90-110 eller hvad snakker du om >>Hørsholm<<inferno mp777 tilsalg G


  • #11   21. apr 2006 okI! tak!



  • #12   21. apr 2006 det kan være den ikke får luft nok. filteret kan være stoppet fordi den er ny

  • #13   21. apr 2006 min ven havde det samme problem

Kommentér på:
Et par problemer, er ny til RC.. :)

Annonce