{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

spektrum kanal problemer {{forumTopicSubject}}

har købt mig en ny drone. men efter jeg binder til min drone og åbner for betaflight. har jeg kun pitch kanalen som virker. og når jeg løfter eller sænker pitch. påvirker det 5-7 forskellige kanaler. hvor det ligner mere en switch man hamre på. frem for reele værdier der går op og ned.
her er en video der viser problemet: sorry det er lidt mørkt.
https://www.youtube.com/watch?v=pjOBpR-JISY

setup'et er en UAVfuture 99$ inspireret freestyle drone. med nogle enkelte ændringer.
FC: Racerstar StarF4S 30A Blheli_S Dshot
modtager: spektrum SPM4649T
sender: spektrum DX6
kender udemærket til argumentet til at skifte væk fra spektrum. men da jeg fra et par år tilbage fløj fix winged modelfly satsede jeg der tilbage på en spektrum. og havde økonomien til at betale for en lidt dyrere radio. og den har virket stort set upåklagelig.

desuden har jeg oplevet at modtageren altid går i bind mode. men kan ikke se hvordan ground og signal skulle være kortsluttet som ellers ville være grunden til at den går i bind mode. og denne modtager har ingen auto bind mode som dens lille bror SPM4648 modtager har. men triple tjekker lige dette efter havde skrevet dette færdigt.

hvis folk ikke ved hvad jeg ellers kan gøre. er der evt nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal søge på. for at finde et lignende problem? samt en løsning. for ved ikke hvad jeg skal søge på. og det jeg har kunne finde frem til. har ikke hjulpet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spektrum kanal problemer
  • #1   9. apr 2019 Nu er jeg ikke så meget inde i hverken droner, men kan det være fordi at den skal styres som CPPM (PPM)?

    Jeg smider lige et par videoer.

    https://www.youtube.com/watch?v=GbUMC8h2uhU

    https://www.youtube.com/watch?v=FBAKxz7NSJk


  • #2   10. apr 2019 Du skal ind og rode med betaflight og din sender , i din sender kan ikke helt huske det da det er mange år siden jeg gik fra spektrum men der er noget et sted der hedder noget i stil med stick mode hvor du fortæller sender hvad der er gas sideror krængeror elevator på pindene , det skal du have til at passe med betaflights (rækkefølge) som er i et af de første vinduer hvor det hedder noget med aetr tear eart osv , det står får A aileron T throttle E elevator R rudder , det skal passe med din sender opsætning , dette kan drille nogle gange da det ikke nødvendigvis er den mest logiske rækkefølge disse værdier står i.
    Evt gå ind på multirotor danmark på fb der er mange der ved meget mere om det en jeg gør + der nok skal være en som stadig bruger spektrum , spektrum giver lidt ekstra udfordring nogle gange og det er 7-8 år siden jeg gik fra det både i luften og på jorden pågrund af rækevidde problemer.
    Håber det kan hjælpe dig i den rigtige retning og ikke kun den der giver flere grå hår smiley


Kommentér på:
spektrum kanal problemer

Annonce