{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

En stærk el offroader motor? {{forumTopicSubject}}

Heyzan heyzan

jeg har engang i mellem luret lidt på at købe en virkelig stærk motor til min cross tiger.
Så jeg har 3 spørgsmål.
Nr1: hvis man skal have en stærk motor hvor mange af de der 17x2 eller 18x2 osv. skal man have.

Nr2: hvis man skal have en stærk motor skal man så have mange eller få af de der 17x 2 osv.?

Nr3: hvilken motor vil du anbefale mig (jeg kender/ har en gp 17 t stock)

Håber det kan forståes og besvares.

mvh. jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En stærk el offroader motor?
  • #1   31. maj 2006 ict stock??? den har ingen kræfter skift du hellere dn esc og skaf dig en orion method 14*2

• #2   31. maj 2006 jo mindre antal viklinger og tråde = høj fart eks. 10x1(10viklingerX1tråd), du får mere trækkraft ved at bruge flere tråde eks. 10x4 er lidt langsommere end 10x1 men har mere trækkraft.
    HUSK at din esc skal kunne holde til det antal turn's du ønsker at bruge.

• #3   1. jun 2006 = 10x4 har flere omdr men mindrer watt 10x1 har mindre omdr men flere watt det er sådan det er i følge lrp hjemme side
    kim falck

• #4   1. jun 2006 Det lyder lidt svært at forstå. men det er da meget vigtigt at kunne købe den rigtige motor mht. turns. Nogen der gider forklare det "rigtigt" ???

CKtheForce

• #5   1. jun 2006 hmmm jeg har en fart regulator der kan tage ned til 15 turns men kan den så også godt tage f.eks. 15x4 turns.?

• #6   1. jun 2006 C K

Jeg vil prøve, det er svært at skrive.

Det helt enkle er, jo færre turns (viklinger) som er på ankeret, jo vildere er motoren og jo mere strøm tager den. F.eks. er en 17 viklings motor vildere end en 27 viklings motor.

Så er der også forskellige lag med viklingerne og der er det som Kim Falck siger, en f.eks. 17x2 motor har flere omdrejninger, men mindre watt, og en 17x1 motor har mindre omdrejninger og flere watt.

Du kan sagtens få en 27T stock motor til at tage flere omdrejninger end en 17T motor. Dog har den stock motor ikke nok trækkraft til at kunne udnytte alle omdrejningerne i bilen, det er derfor at en 17t næsten altid vil være hurtigere end en stock. Det kommer også an på hvordan den er timet.

NÆSTEN alle stock motoren har fast timing, da det er DRCMU og DASU regler. Hvor i mod de fleste 17t motore har fri timing.
    Hvis du timer din motor højere (f.eks. fra 6grader til 8 grader) vil du få mindre køretid, mere "punch" og højere fart, dog slider den en del mere på kul og communikator og motoren bliver varmere. Hvis du derimod går den anden vej får du længere køretid, den er ikke så hård ved kul og communikator, og du har ikke så meget "punch" og topfart som før.

En motor kort sagt justeres på 100 forskellige måder, med kul, fjedre, timing osv.

• #7   1. jun 2006 Der skulle selvfølgelig stå:

Så er der også forskellige antal tråde med viklingerne og der er det som Kim Falck siger, en f.eks. 17x2 motor har flere omdrejninger, men mindre watt, og en 17x1 motor har mindre omdrejninger og flere watt.

F.eks.
    10x4: Meget køretid, meget blød at køre, meget topfart
    10x1: Lidt køretid, meget "punch" og topfart

• #9   1. jun 2006 he ok mange tak for det casper og klaus =)

mvh jacob

Kommentér på:
En stærk el offroader motor?

Annonce