{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Kværnet "spur gear" efter 20 min.? {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg påny min nye Savage X igen efter en del startproblemer!

2x10 min. fik jeg kørt med den på en helt flad græsplæne og nu er "spur gearet" kværnet?

Jeg har læst her på siden igennem et par mdr. og som jeg opfatter folks holdning her på siden er det bare noget man må leve med og acceptere. Jeg forstår ikke rigtig hvorfor dette ikke skulle være dækket er den lovpligtige reklamationsret, for jeg har jo ikke behandlet produktet forkert eller har gjordt noget som skulle være grund til at det er sket, så det må jo være en produktfejl ligesom hvis ens tv ikke vil skifte kanal efter 2 mdr. - ja så forventer man jo også ligesom at butikken reparerer og ombytter uden beregning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kværnet "spur gear" efter 20 min.?
  • #1   30. jun 2006 Spurgear er en sliddel som skal "vedligeholdes" og skiftes. Det skal tjekkes osv. Det koster 50 kr for et nyt, køb et par stykker for de går altså i stykker sådan noget.

• #3   30. jun 2006 Men synes generelt kun den er på x'eren?? Har ikke oplevet det nær så meget på 25'eren ... men har da 2 i baghånden, vis nu det pludselig futter af til træning o.lign.

• #4   30. jun 2006 Er du sikker på at tandhjulene ikke har stået for tæt, eller for langt fra hindanden ?

• #5   30. jun 2006 Der er rigtig mange der siger at det er fordi motoren skal rykkes lidt ..

• #6   30. jun 2006 Det er sådanne ting man skal tjekke inden man kører med sin nye bil.

• #7   30. jun 2006 Forhandleren jeg har købt den af af tilkørt den, efterspændt og indstillet alt og jeg har bedt ham køre et par tanke igennem så den er 100% klar!

Derfor kan jeg ikke se hvordan man bare kan acceptere det, for hvis en trækaksel går på en bil (som også er en sliddel på en bil) efter måske 1/2 år ja så er det jo ikke noget kunden skal betale for. 2 års reklamationsret er lov og gælder ved alm. brug, men som jeg skriver er det åbentbart folks holdning herinde bare at acceptere dette, men det må da klart være en fejl fra fabrikken hvis sådan noget går i stykker efter 20 min. brug????

• #8   30. jun 2006 Og ang. indstillingen af tandhjulene mv. så ved jeg INTET om det og derfor har jeg netop bedt forhandleren om at tjekke alt, indstille alt osv. jeg jeg bare kan starte op og give den gas fra start af.....

• #9   30. jun 2006 Og hvad skal man gøre for at rette det så det ikke sker igen?

Jeg overvejer at købe et "HPI Steel Spur Gear" til 399 kr. http://www.rcsiden.dk/shop/productinfo.asp?id=86807 det vil vel 100% afhjælpe problemet?

Jeg syntes nu bare det er unfair at jeg skal ud at købe et tandhjul til 400 kr. og så oven i købet selv udskifte det på en helt ny bil fordi producenten tilsyneladende har lavet et for dårligt brugt du????

• #10   30. jun 2006 så er det jo ikke noget kunden skal betale for. 2 års reklamationsret er lov og gælder

AHhhh Thomas.. Hvis du nu tænker dig om.. Så er det stadig DIG der skal bevise at fejlen var der da du købte den og ikke fordi du har behandlet det forkert...

Det er atlså en Nitro bil du har i hænderne, Den skal veligeholdes, smøres, skiftet diverse ting mange mange mange gange...

Så jeg vil gerne se den forhandler der giver dig 2 års garanti på en Nitrobil :-)....

Karsten

• #11   30. jun 2006 Forhandleren har bevisbyrden de første 6 mdr. og de sidste 18 mdr. er det kunden som har bevisbyden. Dvs. forhandleren de første 6 mdr. skal bevise at problemet ikke var der ved købstidspunktet, og det kan de i de fleste tilfælde ikke.

Dette er lov, ikke noget jeg finder på......

Men hvordan sætter jeg det nye i plastic rigtigt på, for jeg syntes da at det gamle sad som det skulle og jeg kan ikke se hvordan det ellers skulle sidde?

• #12   30. jun 2006 Nogen som kan give en forklaring på hvordan man udskifter det, for det ser da ikke ud til at det er lige til?

Hvad skal helt præcist fjernes og gøres?

• #13   30. jun 2006 måske tandhjulene som sidder for langt fra hinanden

• #14   1. jul 2006 Hej Thomas og andre.

Det er jo ikke ligesom og købe en CD afspiller i Bilka. Tryk på en knap, læg en plade i, tryk på en anden knap og så spiller det. Man kan næsten ikke kan behandle den forkert. Ved en nitrobil kan man på den første tur nå og gøre mange ting forkert. Derfor skal man ved køb af et sådant dyr, være indstillet på, at det mere eller mindre er en løbende udgift, som ved alle andre motorsportsgrene. Du har ret i at være beskyttet af købeloven Thomas, men det bliver svært for ham der har solgt den til dig, hvis du skal have alt der går i stykker det første halve år ombyttet UB. Nu kender jeg ikke Savage X, men det kunne vel sagtens være en lille vildfaret sten der har forsaget dit crash. Er sikker på at din forhandler godt kan undvære det spurgear til en 50ér, men hvad bliver det næste så du kommer med. Det er ikke nogen CD afspiller du har der, men et stykke mekanik med små 1500 hk. hvis du regner målestoksforholdet med. Hvis der virkelig er et generelt problem med spurgearet og du har købt bilen hos en seriøs forhandler, er jeg sikker på at han vil hjælpe dig. Min poine er, at købeloven selvfølgelig skal beskytte køber mod billigt bras og fabrikationsfejl, men ikke bruges som serviceaftale det første halve år. I dit tilfælde Thomas, håber jeg du får en god snak med din forhandler og at han vil hjælpe dig med en løsning I begge kan være tilfreds med.

M.v.h. Peter.

• #15   1. jul 2006 Ikke nogen som kan give en forklaring på hvordan man udskifter det, for jeg har netop et enkelt spur gear liggende?

Hvad skal helt præcist fjernes og gøres?

• #16   1. jul 2006 I manualen er der kun vist at man skal skrue møtrikken af uden på tandhjulet, men det siger jo ligesom sig selv.

Spørgsmålet er bare hvad, hvordan og i hvilken rækkefølge man helt præcist skal afmontere/gøre for at man kan komme til at tage tandhjulet af?

• #17   1. jul 2006 motoren skal sidde tættere på spurgear har en ven der har haft sammep probs. og nu har spurgear ikke gået i stykker i lang tid så bare røv det.

• #18   1. jul 2006 faktisk skal det sidde ret stramt op af motoren sådan så at når man kører så skal det fløjte lidt indtil at man lige har slidt det lidt til det gjorde min og det er lang tid siden nu og der er ikke sket noget med det endnu.

• #19   1. jul 2006 Hvis den går for stramt smelter tandhjulet !

• #20   1. jul 2006 Så har jeg skildt det ad, men hvordan justerer man det ved montering så det sidder korrekt, for de to skruer man skruer toppen af gearhuset af med kan da ikke rigtig justeres?

• #21   1. jul 2006 Nu har jeg sat det nye spur gear hjul på gearkasse topdækslet der som det sidder på og når man drejer det rundt med fingrene syntes jeg godt nok at det vipper noget fra side til side????

• #22   1. jul 2006 Så har jeg kigget nærmere på det og jeg kan se at spur gear og motor ikke sidder alt for tæt på hinanden, men jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skulle justeres det tættere på hinanden????

Kommentér på:
Kværnet "spur gear" efter 20 min.?

Annonce