{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

Christian  K
Christian K
Tilmeldt:
27. mar 2012
RC-enheder: 1 Emner: 12 Svar: 37

Støddæmper vedligeholdelse for noobs :) {{forumTopicSubject}}

Hej venner!
Jeg er ret ny inden for rc og ville simpelthen bare høre hvad i gør for at vedligeholde jeres støddæmpere.
Jeg har en Acial Wraith hvor det lader til at vare en problem med støddæmperne da de virker utætte og ikke "dæmper" ordenligt. Hvad er jeres råd i forhold til opsætning og vedligeholdelse af sådan nogle=

Vh. Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Støddæmper vedligeholdelse for noobs :)
  • #1   12. nov 2017 Axial dæmper er næsten altid utætte . men af med låget og ny olie i og tryk dæmperen sammen og skrug låget på og så holder de lidt længerer

  • #2   12. nov 2017 du ser ikke ret ny ud (-:

  • #3   12. nov 2017 okay.. så skille den ad og samle den igen..?
    Er der noget specielt olie man bør anvende? jeg kan se at man kan
    få forskellige 'weight'. hvilke egenskaber giver de forskellige typer olie? smiley

    - njaa jeg er relativt ny. jeg har en hpi. baja men den er ikke blevet brugt ret meget da det er min første "rigtige" rc. da den så gik i stykker var det lidt bøvlet at få den lavet, og jeg måtte indse at jeg måske havde gabt over for stor en mundfuld smiley


  • #4   12. nov 2017 Find en guide til dæmpere. Det er ikke bare lige hvis man ikke ved hvordan og gerne vil have det ordentligt.
    Martin lissau har lavet noget you tube video om det ved jeg. Tag og kik lidt på det og du bliver klogere på hvad der skal gøres.


  • #5   12. nov 2017 Og jeg vil nemlig gerne gøre det ordenligt. der er bare ret mange måder at gøre det ordenligt på, og jeg skriver her for at høre hvordan i gør tingene. smiley
    Jeg har fundet denne her video der viser hvordan man skiller, renser og samler en støddæmper. her tænker jeg så at bruge noget wd 40 til at rense den med i stedet.

    Hvilken slags olie bør man hælde på sådan en wraith? smiley


Kommentér på:
Støddæmper vedligeholdelse for noobs :)

Annonce