{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

ændre motorens omdrejnings retningen {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg har denne trackstar turbo BL sensor esc.
jeg kan ikke finde ud af at vende motorens omd. retning. da den er med sensor kabel, ved jeg at men ikke kan bytte runde på motor ledningerne.
har hørt at man kan bytte rundt på 2 ledninger i sensor kablet. men hvilken?


Kommentarer på:  ændre motorens omdrejnings retningen
  • #1   18. jun 2018 Jeg vil sige du skal vende motorens omdrejningsretning ved at lave kalibrering af ESC som manualen beskriver det, med din fjernstyring. Hvis den ikke kører rigtigt efter det, kan du vende retningen (frem/bak) på din fjernstyring, og prøve samme metode igen. Det burde fikse problemet.

    Og så skal jeg sige, at på både LRP, Trackstar og andre ESC'er har jeg oplevet, at beskrivelsen af ESC kalibrering i manual ikke stemte helt overens med det man skulle i virkeligheden. Så sommetider skal man prøve sig frem, og der er det en fordel hvis man har kalibreret nogle ESC'er før. Jeg ved ikke HVOR meget du har rodet med brushless med sensor, så du må bare sige til hvis jeg overforklarer her.


  • #2   18. jun 2018 jeg har erfaring med bl esc og outrunner.
    men ikke meget med sensor kabel. men ALT er prøvet med hensyn til kalibereing af esc/sender.
    Det virker jo fint når motor sidder i skrugestikken, men når man montere motoren i feks. en Scx10 køre bilen baglæns.
    og vender jeg kanalen på sender, køre bilen frem når jeg bakker.


  • #3   18. jun 2018 lige til den ESC, skal man bruge programmerings kortet for at vende. Kender desværre ikke sensor kabel tricket. Men mon ikke en YouTube/Google søgning på "reversing a sensored brushless motor" kunne hjælpe

  • #4   18. jun 2018 jeg har kortet til den esc.
    men der er ikke en reverse funktion på det.


    profilbillede
  • #5   18. jun 2018 men jeg vil da prøve at Google den sætning du forslog. Tak??

  • #6   18. jun 2018 Hvilken sender har du?
    Hvad hedder ESC'en? Jeg kan godt se det er en TrackStar men hvilken model?

    Hvad sker der hvis du blot bytter rundt på to af motorledningerne?
    Jeg har rodet lidt rundt på nettet og ja det er desværre ret svært at finde noget konkret om lige netop at vende rotation på en bl motor med sensor.


  • #7   18. jun 2018 Det er ikke så lige til, du skal have fundet de rigtige ledninger til sensorene.
    Herefter bliver der en masse cirkus med prøve med timing osv for komme i mål.
    Købte for år tilbage en LRP esc til endda en høj pris der heller ikke kunne programmeres til reverse. Den endte sine dage på værksteds bordet for enden af en hammer.
    Vend karossen modsat og tag det som en oplevelse på næste tur.

    Går ud fra du har ledt om der skulle være en software opdatering og søgt i Wupti HobbyKing forum.


  • #8   18. jun 2018 Fandt det her på Hobbykings forum for denne esc, desværre understøtter softwaren ikke reverse rotation smiley
    This ESC could be perfect for that price, but it isn't, because of missing an important function, as most other sensored brushless ESC's have:
    Reverse Rotation
    There is NO Reverse Rotation function available, so you must be sure BEFORE buying this ESC that your motor runs the "right" direction.
    The reverse rotation is not implemented in the software.


  • #9   18. jun 2018 Enig med Ronny
    Jeg fandt frem til samme konklusion.

    Tænkte det kan bare ikke passe at der ikke kan gøres noget, men desværre så ser det ikke ud til der er noget at gøre.

    Jeg har fundet denne tråd.
    https://www.rctech.net/forum/radio-electronics/781150-turnigy-trackstar-esc-25.html
    Selv om det ikke er 100% den samme esc som du har men de fungere nok på samme måde og køre samme software.


  • #10   18. jun 2018 min sender/modtager er en flysky FS-IT4S
    esc er en trackstar turbo 80 A

    jeg har også læst på Google at de ikke kunne reverseres. jeg har også læst at man kunne prøve at bytte 2. og 3. ledning i sensor kablet. det hjælp ikke.
    så nu er jeg ved at vende akslerne, så kron/spids hjulene sidder modsat, og dermed skal køre modsat retning, for at køre den korrekte vej...
    hvis det giver mening.
    det er et set MST cfx aksler, jeg er så nød til at montere servo i chassiet, i stedet for på akslen. men det går nok også


  • #11   18. jun 2018 Arh det er da så meget bøvl. Kan du ikke bare vende pinion omvendt smiley

    Sorry hvis den er utidig. Det er første gang jeg er stødt på det problem. Det er en skør funktion at udelade. Skulle den esc ikke gemmes til en bil hvor motoren vender 'rigtigt'...


  • #12   19. jun 2018 jeg har løst problemet. vendte akselhuset på hovdet. så kron/spids hjulene sidder modsat. nu køre Aksel i den rigtige retning.??

    profilbillede
  • #13   20. jun 2018 Super smiley

  • #14   20. jun 2018 Hvor der er vilje er der vej smiley

Kommentér på:
ændre motorens omdrejnings retningen

Annonce