{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Køb af lader.
  • #3   19. nov Den fra hobby King kan lade med 4X300 watt = 1200 watt.

Sky rc gemmer deres specifikationer godt, og får det angivet noget mudret:
    Charge Circuit Power - DC Input: CH A/CH B: 100W CH C/CH D: 50W
    AC Input: CH A+CH C=100W CH B+CH D=100W;
    CH A/CH B: 50-100W CH C/CH D: 0-50W

Sidste foreslået lader kan lade med sølle 50 watt.

Så det er tre vidt forskellige ting der kigges på.

• #4   21. nov Hej Jan.
    Der blev jeg lige hægtet af... kan du hjælpe mig lidt ?
    Er det en god eller dårlig lader ?

• #5   21. nov Hej det er også lidt forvirrende når en har slettet sit indlæg, det var til en sky rc lader.

Alle tre er fine ladere men er til lad os sige hvert sit behov jo. (ja nu er der kun to)
    Den du starter med linke til et jo "lidt et monster" kan lade 4 batterier på en gang med en vældig kraft. Går ud fra du er opmærksom på den kræver en ekstern strømforsyning på Input Voltage: 10 ~ 28V DC. Eksempelvis https://hobbyking.com/en_us/1200w-psu-eu-plug.html

Men der er jo, i hvert fald hvis du spørger mig, inden grund til købe en mere voldsom lader end man har brug for.
    Her er det antal watt den kan lade med du skal fokusere på, det er mange gange ligegyldigt om de skriver den kan lade med 5, 10 eller 20 ampere. En lader kan nu engang ikke levere flere ampere end det antal watt den kan levere.
    I = P/U, klassisk Ohms lov der oversat til jysk er ampere = watt/spænding
    Lader man et 4S batteri med 4X4,2=16,8 volt kan Hobbyking laderen levere 300/16,8 = 17,86 ampere. Ohms lov er nogenlunde retvisende, der er dig lidt omkring effekttab og virknings grad men det kan vi tillade os se bort fra.

Tager vi så tilsvarende den IMAX B6 lader der er nævnt har den sølle 50 watt altså 50/16,8 = 2,9 sølle ampere.

Men det kan jo være regnestykket ser anderledes ud, måske skal du kun lade 2S eller måske ligefrem 6S.

Så hvad lader der er god for dig er helt afhængig af behov, batteri type samt om du skal lade et eller flere af gangen.

• #6   21. nov Faktisk kan HobbyKing laderen fordele de 1200W
    Så mit regnestykke er knapt gældende helt.

The functions will work up to the maximum 1200W capacity of the charger, so you could easily charge 4 x 3S batteries at 20A (4 x 12.6V x 20A = 1008W), 3 x 4S batteries at 20A (3 x 16.8V x 20A = 1008W) or 2 x 6S batteries at 20A (2 x 25.2V x 20A = 1008W).

• #7   21. nov grunden til at jeg spørger til en lader er at mig og mine drenge måske vil til at køre rc igen.
    Skal vi køre med 3 biler som hver skal bruge 2 batterier af 2 til 3 celler og vi skal have 3 sæt batterier til hver bil så er der 18 batterier der skal lades, så der var derfor jeg kiggede på en med 4 udgang så jeg ikke skal lade i flere dage.

Kommentér på:
Køb af lader.