{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
740 visninger | Oprettet:

Thomas Ø
Thomas Ø
Online Tilmeldt:
24. okt 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 13 Svar: 189

Batteri, lave 2 celler om til 1 celle. {{forumTopicSubject}}

Hej RCG.

Min knægt har en lille drone, som bruger et 1 celle batteri 3,7 volt.
Men hans batterier er færdige.
Jeg har en del af disse 2 celle 7,4 volt batterier, Som passer lige i dronen.
Er der en nem måde at lave dem om til et 1 celle batteri?
mvh.
Thomas


Kommentarer på:  Batteri, lave 2 celler om til 1 celle.
  • Thomas Ø
    Thomas Ø Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 13 Svar: 189
    #1   25. jan 2019 .

    profilbillede
  • Thomas Ø
    Thomas Ø Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 13 Svar: 189
    #4   25. jan 2019 Kenneth tak for svar..
    Nu var spørgsmålet ikke hvor de kan købes..


  • #5   25. jan 2019 At rode med lipoer er noget du skal være lidt varsom med alt efter evner , men snit den yderste lag blå krympeflex af men skær ikke for dybt da det kan ødelægge cellerne samt din dag , når du ændrer til 1 cellede lipoer er balance stikket den med 3 ledninger overflødig så den lodder du bare af , det du skal bruge er de 2 små flappe på hver celle + og minus polerne , der lodder du en stump ledning på på med den ønskede stik type , husk at få + og minus rigtig så du ikke skader lipoen samt evt kortslutter dronen.
    Når du er færdig så pak cellen ind så du er sikker på ikke at kunne komme til at kortslutte på de lodede områder.

    Vær omhyggelig med det loddekolbe ledninger osv de kan hurtigt lave en kortslutning og selv små lipoer kan afgive meget varme røg evt flammer , så hvis du er lidt usikker så gør det på en brandsikker overflade.

    Du kan få en ide om hvad du skal her bortset fra dit batteri jo tydeligvis mindre
    https://www.youtube.com/watch?v=EbZI5QOK9F0


  • #6   25. jan 2019 Jeg ville helt klart holde snitterne langt væk fra sådan en tanke...

    Køb nye/brugte!


  • Thomas Ø
    Thomas Ø Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 13 Svar: 189
    #7   25. jan 2019 Jeg takker for svar.
    Troede jeg kunne gøre noget smart med de 3 ledninger, uden at skulle åbne batteriet.




  • #8   25. jan 2019 Køb nyt vi har prøvet herhjemme et 1 cellet lipo sprænge i luften ude på vore opgang og vupti var der bålfest smiley men har handlet med en gut der selv bygger lipo'er op til hans hardball våben så måske du kunne se noget youtube hvordan de bygger dem op .

  • #9   25. jan 2019 Holder også med de andre, lad være med at rode med det og køb nye, er overbevist om at du bliver gladere for det i længden.

    Som Henrikorg1 og Lars Rc skriver så er LiPo ret temperamentsfulde, det er den mest arrige/ustabile af de tre lithium kemi typer der findes. den mindste fejl eller punktering af en af cellerne vil virkelig ødelægge din dag. Der findes mange videoer som demonstrerer dette på youtube.

    Ranglistet efter arrighed/ustabilitet:
    1. LiPo - Kan være meget arrig/ustabil.
    2. Li Ion - Knap så arrig/ustabil.
    3. LiFe - Stort set ingen arrighed/ustabilitet.
    De har hver deres styrker og svagheder alt efter hvad den bruges til.


  • #10   25. jan 2019 Hej thomas.

    Jeg ville lave en adp til balance stikket, så du først bruger den ene celle og når den er tom skifter du til den anden celle.

    På den måde skal du slet ikke ændre batteriet.

    Når dit bat er så lille kan din drone ikke trække meget strøm så jeg ville ikke være bange for at overbelaste balance stikket.

    Og hvis du bruger begge celler nogenlunde jævnt kan du oplade det som et 2s bat.

    Mål på balance stikket 3,7v mellem hvilke to ben i stik.


  • #11   25. jan 2019 Ps. Du skriver at dit 2s bat passer direkte i dronen. Korrekt?

  • #13   25. jan 2019 To celler parallelt vil altid være i balance. De udligner jo hinanden

  • #15   26. jan 2019 Danny du må lige komme med kilder på din batteri inddeling. Mig bekendt er Li-ion betragtet som mere ustabil end LIPO, på grund af den flydende elektrolyt. En kilde her, og jeg har set flere:
    http://blog.ravpower.com/2017/06/lithium-ion-vs-lithium-polymer-batteries/

    Så underbyg lige hvorfor du mener Li-ion skulle være mere stabil. LiFe står for sig selv, den behøver vi ikke diskutere.


  • #16   26. jan 2019 Jakob

    Du har ret, efter at have læst bloggen du linker til, kan man kun konstatere at Li-Ion er mere ustabil end LiPo.

    Jeg var blot af den overbevisning at man valgte Li-Ion til konsum produkterne fordi de havde mindre tendens til at kollapse og derved bryde i brand.

    De fleste har jo et indbygget elektrisk kredsløb som sikre korrekt afladning og opladning.
    Om LiPo batterierne har dette skriver de ikke noget om på bloggen. Dem vi bruger til RC har jo balancestikket som vi bruger til at koble til vores lader.

    Der findes jo nogle grelle eksempler på mobil telefoner og e-cigaretter som har LiPo batterier som kraftkilde som bryder spontant i brand enten under opladning eller i folks lommer.
    Dog er jeg ret sikker på at grunden ofte skyldes brug af en forkert oplader.
    Men jeg kan jo også tage fejl der.

    Mange folk har dog tendens til ikke at være opmærksom på hvilken lader de kobler deres ting op til.
    Jeg er af den overbevisning at man altid kun bruger den medfølgende lader til et specifikt elektrisk apparat fordi laderen og batteriet i apparatet er lavet til at arbejde sammen.
    Producenterne skriver også altid at man kun må bruge den medfølgende lader, det kan næppe kun være spøg og skæmt fra producentens side.

    Det må have en betydning hvis man har et apparat som bliver leveret med en lader som afgiver 250mAh.
    Men kobler man apparatet op til en lader som afgiver 500mAh det kan ikke være sundt for batteriet med mindre der er noget intelligent styrring i selve apparatet.
    Men da der har været så mange eksempler på spontan selvantændelse så kan det ikke altid være tilfældet for alle apparater.
    Men igen kan jeg jo også tage fejl med hensyn til dette synspunkt.

    Men jeg kan godt se jeg har taget fejl omkring hvilken af de to typer batterier som er mest ustabil og det beklager jeg da. Men lærte også noget nyt og det er jo altid godt.


  • Thomas Ø
    Thomas Ø Online Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 13 Svar: 189
    #17   27. jan 2019 # Mikkel H

    Jeg havde tænkt tanken om at sætte 2 stik på batteriet men tror bare ikke flyve tiden bliver lang.
    Det er korrekt at batteriet passer lige i dronen, bare med et andet stik.


Kommentér på:
Batteri, lave 2 celler om til 1 celle.

Annonce