{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Min slash motor bliver varm {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Endnu et spørgsmål, min slash 4x4 bliver efter et stykke tid varm og kører så kun på halv kraft, ved ikke om det er pga varmen, og kan jeg afhjælpe det på nogen måde ?

Og et side spørgsmål, min recieved er istykker så servoen kører pt på aux kanalen, men så drejer den omvendt ?? mega besværligt jo, kører med en spektrum dx3s sender, kan jeg ændre det på nogen måde ? Syntes ik jeg kan læse mig til det ?? og der er bestilt ny reciever hjem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min slash motor bliver varm
  • #2   27. mar 2019 eller mindre pinion:-)

    Vh Bjarne


  • #3   27. mar 2019 Hvis din motor bliver varm og den går ned i kraft er den færdig da viklingerne inde i er brændt over og lakken er smeltet væk

  • #5   27. mar 2019 Ahh okay får kigget på det rev i min dx3s smiley så den drejer rigtigt..

    Lige skiftet til stål spur gear og tænker det standard pinion der sidder i..

    Åhhh fuck mht motoren ?? men de første 15-20 min kører den jo fint og går aå ned i kraft, og efter 5 min kan den så blæse afsted igen, dog kun kortvarigt..
    Kan der smide bedre motor i den ? Tænker esc er okay ? Evt nogen der har en liggende ?


    profilbillede
  • #6   27. mar 2019 Hmm hvis det er motoren der er gået, så må sælger næste have vidst det? Har dog ikke selv prøvet det.

  • #7   27. mar 2019 Min, ikke så gode erfaring, med Traxxas motoren er også, kører den først rigtig varm er skaden sket. Det sker desværre ret let med de motorer.
    Har feset adskillige Titan motorer af og også en velineon i en Slash.
    Sjovt at de ikke sætter blæser på, det er sikkert fordi de så får problemer med kalde dem vandtætte.

    Er egentligt lidt en Traxxas hader trods jeg har haft både Slash’er, Emax og en Revo.
    Til trods for det har jeg en Rustler 4X4 på vej, skal jo have noget at jagte naboens hund med.


  • #8   30. mar 2019 Hummm, det ligner nu noget brushless der sidder i - ikke Traxxas eget.
    X-Car fra HobbyKing.
    - du har 3 ledninger fra ESC til Motor er det korrekt?
    Og har du også et lille stik med 6-8 små ledninger mellem motor og ESC.?
    For så kører du sensored, og der er indbygget overheat protection i systemet.
    Så slå ESC'en fra når motoren (eller ESC'en selv bliver for varm).

    Så skal du checke om bilen triller uden problemer og unødig modstand. Hvis den ikke gør skal det fixes.
    Og ellers skal du sætte mindre pinion på, så du får en lavere gearing og dermed mindre belastning af motoren.


  • #9   30. mar 2019 Kigger du her https://www.rcgalleri.dk/forum/teknik/263046-min_slash_4x4_vil_ikke_koere_ så ligner det en traxxas motor

  • #10   30. mar 2019 Det er rigtigt - det ligner en Velineon motor.
    De er vist sensorless.
    Så ville jeg checke om ESC blev for varm, for den har vist også overheat protection.
    Men generelt skal en brushless ikke blive varmere end at man kan holde fingrene på den uden at brænde sig.
    Brænder man sig efter 1-2 sekunder er den for varm.


  • #11   30. mar 2019 Tja Traxxas fan bliver jeg aldrig, selvom jeg i sidste uge faktisk købte en Rustler.
    Velineon blev skabt i en tid hvor Traxxas stadig svor til NiMH batterier, det var mindre smæk på og noget kortere køretid. Det gjorde at motor blev tilladt at køle mere.
    Det er meget nødvendigt at tjekke temperatur på den motor, med lipo med høj kapacitet er en blæser nødvendig i min optik.
    På mange Traxxas biler medleveres også et pinion til speedrun, så kan de på kassen og i reklamer skrive en helt absurd hastighed. At bil og motor kun så kan holde til køre på asfalt og i kortere tid glemmer folk.

    Så på med noget køling, ændre din gearing eller køb en anden motor.


  • #12   30. mar 2019 Tænker jeg køber en blæser til motoren og ser lm det kan afhjælpe problemet smiley kan den det er det fint. Ellers må jeg ud og købe ny esc/motor sæt desværre.. og ja så kan den nye blæser stadig bruges, for min kører alligevel ikke i vand

  • #13   30. mar 2019 Kunne denne her motor være et godt valg til en slash 4x4 ?
    https://www.rcgalleri.dk/losi-xcelorin-combo-110/id-177429
    Kører kun lipo 2s, men kunne være skægt en dag smide 3’s på, ville den kunne køre med det ? Og gearing er vist standard, udskiftede dog det store spur gear til stål i sidste uge.

    Vheckede der koblingen, den syntes nu fik nok, rensede pladen og bakkerne og skruede den på igen, spændte den nogenlunde tilpas og kører som den skal nu tænker jeg smiley


  • #14   31. mar 2019 Start med et mindre pinion gear. 2 tænder ned.
    Det koster ingenting, og er nok mere effektivt end blæseren, da det køler både motor og ESC.


  • #15   31. mar 2019 Vil det gøre min bil langsommere ? Eller hvad ændrer et mindre pinion præcist ? smiley

  • #16   31. mar 2019 Tror dog min kører Stock pinion, så forstår ik hvis jeg skal ned i tænder på pinion. Vil jo gerne køre stærkt offroad også smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Min slash motor bliver varm

Annonce