{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omregning af watt til ampere
  • #2   31. maj 2019 Carsten.
    jeg har været derinde.men hvad er power faktor?


  • #3   31. maj 2019 Hejsa. W = V * A.
    Altså kan du dividere volt op i watt, så har du hvor mange ampere den kan lade med.


  • #4   31. maj 2019 1 celle = 4,2 volt
    200/8,4 for 2s
    200/12,6 for 3s
    200//16,8 for 4s
    200/25,2 for 6s

    Det er ohms lov, lige som i fysik i 8. klasse.
    Jo flere volt den skal lade med jo mindre ampere output.
    Ofte er producenter af ladere nogle lorte røve til smykke sig med hvor mange ampere lader kan levere, det skriver de oftes ved blot 2S.



  • #5   31. maj 2019 Hej Jan.

    Tak for svar. Nu fatter jeg det.
    var usikker på om det var 230V fra udtag man dividerer med.

    Forresten, er V på LiPo batterier ikke 3,7v år celle?

    Så 2S er 7,4
    3S er 11,1 osv?


  • #6   31. maj 2019 Hej
    Jan skriver 4,2 fordi en celle kan lades op til max 4,2 volt. 3,7 volt er bare sådan en gennemsnit betragtning. En celle spænder fra 4,2 til 3,0 volt. Kommer den under kan man beskadige cellen. Beklager at jeg nok lige skulle have nævnt det var batteriets spænding der skulle divideres med.
    Mvh Martin


  • #7   31. maj 2019 #5 en celle lades op til 4,2 volt, et fuldt opladet 2S batteri måler uden belastning 8,4V.
    Herfor er det naturligtvist denne spænding du bruger til regnestykket.


  • #8   31. maj 2019 Mjaaaa, den lader så aldrig max ved 8,4 volt.
    Det har ingen praktisk betydning for denne tråd, men den måde LiPO lades på er at man først lader med konstant strøm, f.eks. 4 A.
    Det gør man indtil ladespændingen er på 8,4 volt (det er cellerne så ikke endnu, ladning foregår ved at man sætter en højere spænding på cellerne end de selv har.)
    Men da de aldrig må komme over 8,4 volt, overgår ladningen herefter til konstant spænding: 8,4 volt. Herefter falder A i takt med at cellerne nærmer sig de 8,4 volt

    Dette er også årsagen til at man tit ser ladetiden for El-Biler som "80% opladning på x timer". For når man når de 80% så falder ladehastigheden (mindre A), da man ikke kan overskride max spændingen pr celle. Så de sidste 20 % tager i princippet uendeligt lang tid: For tiden gående mod uendelig er celle spændingen gående mod 8,4 volt.
    I praksis snyder man lidt da ingen gider vente uendeligt smiley

    (Nej jeg har ikke nævnt noget om balancering, flere celler osv. så ovenstående er ca. 95% rigtigt.)


  • #9   31. maj 2019 ....og når jeg så lige får tænkt mig om så lader den jo faktisk med max. strøm og max volt, lige præcist i det øjeblik ladespændingen (ikke batterispændingen) når 8,4 volt og den skifter fra Konstant strøm til konstant spænding.....
    Så i split sekund vil den lade med max. Ampere ved 8,4 volt.


Kommentér på:
Omregning af watt til ampere

Annonce