{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rensning af lejer
  • #1   1. jul 2007 Smid dem ud og sæt nye i.

Koster ingen penge og spild af tid at rense dem smiley

• #2   1. jul 2007 Kan bare ikk finde nogle steder hvor man kan få komplet sæt ... Det er et Tamiya 415 chassis ..

• #3   1. jul 2007 for at skille dem ad kræver det bare et friskt blad på din hobbykniv eller en skalpel.
    Du skal bare lige skubbe den låsering ud som holder siden på plads. meget simpelt og det tager ingen tid.
    Om det er spild af tid eller ej, så er det ihvertfald spild af penge bare at smide lejerne ud medmindre de er helt færdige, så det var da en dyr løsning du vælger Kim, man skal jo alligevel rense nye lejer igennem da de er smurt med fedt fra fabrikken af, og derfor ikke ruller så godt når de er nye.

• #4   1. jul 2007 Jeg har fået det hele af smiley

Men hvordan renser jeg det så ?

Og er symaskineolie fint til smøring ?

• #5   1. jul 2007 man kan dog godt rense dem. du skal dog ikke skille dem ad. tag et fladt kar du kan bruge som rense kar. det skal have flad bund, under bund på kar monterer du en el motor helst med flad bund så du kan lime motoren helt op ad karret under bunden med så meget kontakt flade som muligt. så bruger du rense væske som feks bremse rens(ikke bremse vædske) som rense middel og putter dine lejer ned så de kun lige er dækket af væsken og så sætter du et par celler til elmotoren så den snurre med ok rpm eksembel std xray 180 motor, kan smækkes til 5celler 2/3aa. lad dine lejer ligge i ca 15min men længere skader ikke- der efter tjekker du lejer ved at snurre dem på en pind ell lign. så du får kørt dem tørre for rensevædske så ser du om nogle er færdige eller skal skiftes..
    håber du forstod det og kan bruge det. m.v.h kristian

• #6   1. jul 2007 og når du har fået dem skilt ad, kan du evt bruge bremserens eller rensebenzin.
    Det går lidt hurtigere hvis du har det på sprayflaske, da det hjælper til at få skidtet blæst helt væk.
    Det kræver somregel et par gange før man er tilfreds med hvordan lejet kører, og bagefter samler du dem bare igen og gir dem alle en dråbe tynrd olie, helst noget som er lavet til RC kuglelejer.

• #7   1. jul 2007 ok hvis det er så store lejer med låsering kan du sagtens skille dem ad, men ellers burde det ikke være nødvendigt
    med små lejer

• #8   1. jul 2007 kan ikke huske prcis hvad man kalder den for for rens jeg bruger, men det er noget med at motoren hjælper med at trække små metalpartikler ud af lejerne. som så ses som et sort fint lag nede i bunden af vædsken tit lige over motoren pga motorens magnetisme. jeg synes det virker herre godt og indtil nu er der kun et leje som har skullet udskiftes på min xray.. når du har monteret lejer i din bil så tag motoren fra og hold den oppe i luften med alle hjul fri og snur på spuret eller andet og så skal alle 4 hjul helst stoppe samtidigt. stopper et hjul før kan det tyde på at et af de lejer ved det hjul er delvist færdigt og bør udskiftes

• #9   1. jul 2007 Kristian du skulle vel ikke have et billede af det motorværk i bunden af det flade kar ? For jeg har ikke fattet det helt i krydderen ... smiley

Og tak til jer begge ^^

• #10   1. jul 2007 du kan også bruge en akvarie pumpe og sætte karret oven på den.

• #11   1. jul 2007 Når jeg har masser af tid herhjemme, bruger jeg nogle gange et vibrationskar sådan en lille fin blå dims som summer og larmer på livet løs.
    Men jeg har efterhånden droppet den pga det går for langsomt, og fordi den ikke altid kan tage det hele. Derfor syntes jeg selv at med noget bremserens på en sprayflaske så går det noget hurtigere.
    Inden du sætter lejet i bilen igen, skal du selvfølgelig sørge for det kører godt og det ikke er defekt. Det er ihvertfald spild af tid at stoppe det i bilen og derefter finde en fejl, for så kan man jo går igang med at skille blen ad igen.

• #12   1. jul 2007 Så gør jeg self. en låsering væk ..

Kommentér på:
Rensning af lejer

Annonce