{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Problemer med Spectrum {{forumTopicSubject}}

Mit spectrumanlæg opfører sig mærkeligt.
Nogle gange går modtageren ud, og bilen kører bare afsted med fuld gas, uden at jeg har kontrol over den (Det har kostet en del reservedele), udover det kan jeg ikke lave failsafe på anlægget.
Jeg gør som der står i manualen, men i stedet for at bremse og køre ligeud (som jeg har sat den til), ruller den bare ligeud, uden at bremse.

Bilen er en RC18 med:

Hitec Hs-65 servo
Spectrum DX2.0 sender og modtager
Mamba competition X (8000kv)



Hvad kan problemet være? Jeg vil gerne snart ud og køre igen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med Spectrum
  • #1   15. jul 2007 Det kan være dine batterier. Når du køre med SÅ kraftigt Brushless sæt, kan det tage så meget af strømmen, at din modtager engang i mellem ikke får leveret strøm nok til at sende korekte signaler. Jeg gætter på dette er problemet. Hvilke batterier køre du med?

  • #2   15. jul 2007 Jeg kører med nogle IB1400 7-cellers batterier, på 1400 mAh, så der burde ikke være nogle problemer med, at levere strøm nok..

  • #3   15. jul 2007 ikke for at svine dit spectrum til men.... jeg har selv haft graupner spectrum og jeg købte det da DSM 2.4GHZ lige var kommet da jeg hørte så godt om det med ingen krystaller og ingen kanaler... jeg købte den så hos iccom til min FG som jeg købte samtidigt... da jeg så havde monteret det hele fik jeg "Parret" modtager med sender... så fik jeg liv i bilen og tøffet rundt med den og alt fungeret perfekt.... så skulle jeg hjem fra marken hvor jeg kørte fra og kørte den så ind i carporten og så gav den selv fuld gas og kørte lige ingen i carporten... så var modtager antenne knækket ... tsk. så ringet jeg til iccom og de sagde det var sket med flere og jeg bare skulle lode den på... det var et sæt til 1400 jeg havde købt og så knækker modtager ledningen... så fik jeg lodet den på og så fungeret den igen... så efter ´1 års brug blev signalet sværere og sværere og til sidst kunne jeg kun køre som man kan med en Darco bil fra br og så købte jeg en ny modtager... det hjalp heller ikke .. så lod jeg den være i et stykke tid og monteret den så i en RC18... det kunne den godt tåle men så blev senderen underlig og sagde biblyde mens jeg kørte... den drejede dårligere og så kiggede jeg på skærmen og så gik den selv ind og nulstillet alt... så slukkede jeg og tændte den igen og så var indstillingen som før og så efter 5 min bibbet den igen og nulstillet sig.... så solgte jeg hele lortet for 1000 til en uheldig mand men som sagde han godt kunne fixe det...

    Nu har jeg Futaba 3PK med synthzied smiley SUPER men dobbelt så dyrt som DX2


  • #4   15. jul 2007 elsker at skrive smiley

  • #5   15. jul 2007 Jeg har kun gode erfaringer med spektrum (dx3.0) Og spektrum modellerne har indbygget Fail safe. Og det skal selvølig indstilles, så den ikke gør noget frem for at køre direkte ind i carporten smiley Men jeg syntes (de nye som jeg har prøvet) Er fine, spicielt til den famøse pris af små 1400 - 2000.

  • #6   15. jul 2007 synes spectrum dx 3.0 er plastic agtige, synes du skulle købe et 3pk, ligesom power is nothing without control ., eller et sanwa m11, og så et spectrum sæt, det er efter min mening, de to fedeste anlæg med spectrum du kan få, der har pistol fjernstyring

  • #7   15. jul 2007 Ingen tvivl om det - men er skam stadig tilfreds med dx3.0 og dets funktrioner ; ) Men lad os nu prøve at hjælpe ham lidt..

  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   8. mar 2008 Hej alle jer spectrum folk man kan købe en kondensator
    man monterer i modtageren der er et stik så man sætte
    ned i en tom servo forbindelse og så er problemet løst.
    Ps man skal regne med at det er kun de helt nye futaba
    og sanwa der bruger deres egne system ellers er det
    lavet af spectrum husk det .........


Kommentér på:
Problemer med Spectrum

Annonce