{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Crypternical
Crypternical
Tilmeldt:
24. okt 2015
Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 25

E-Revo 2.0 singel servo {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg har nu kørt med en E-Revo i 1.5 år nu og har smadret :
4 x Traxxas – TRX2075
2 x Power Servo Extreme PS10XT

har nu købt et stk. 25 kg. Power HD LW-25MG WP TRX-4 25 kg / 0.14 s da jeg så en på youtube som have gjord dette og det virkede som en god løsning kun at køre med en servo så de 2 ikke modarbejder hinanden og knækker tænder

efter jeg havet installere et stk. Power HD LW-25MG WP TRX-4 25 kg / 0.14 som trækker med 25 kilo kunne bilen ikke engang dreje hjulene selvom den stod på et glat spisebord smiley
seriøst den trækker 25 kg og de 2 Traxxas – TRX2075 trækker 18 kg tilsammen og de kan uden problemer virke, at de så kværne tænder da det er plastik tandhjul er så et andet problem.

Er der nogle derude som køre med 1 servo løsning på en E-Revo 2.0 da jeg ikke orker flere døde servoer.

Med venlig hilsen

Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E-Revo 2.0 singel servo
  • #1   19. okt 2019 Tror du har fået en lidt for billig servo der ikke trækker 25kg selvom det står der... min revo med store proline hjul på kan dreje hjulene med en sølle 15kg servo smiley

  • #2   19. okt 2019 Men jeg havde beholdt dine gamle servoer og så smidt metal gear i. Så har du altid mulighed for billige stumper hvis noget skulle gå til

  • #3   19. okt 2019 Har køer med billig jx servo fra eBay. De køre fint. Har dem på lager, da jeg bruger det i alle 1/10 og 1/8 biler uden bøvl

  • #4   19. okt 2019 Køb en savox servo istedet, det andet er lidt noget skrald, som måske er lidt optimistiske med deres specs. Kørte single Savox i en E-Revo 2.0, fungerede perfekt

  • #5   19. okt 2019 Savox sc-1256TG 20kg servo


  • #6   20. okt 2019 Yes Savox er kongen af servo smiley
    De ligger tit på 200-250kr brugt..


  • #7   20. okt 2019 Jeg tror de 25kg er ved 8.4 volt og måske også lidt optimistisk opgivet.


  • #8   20. okt 2019 Det her er en "14kg" servo på en Summit. https://youtu.be/_Uox3MI0jUQ

    ACE RC DS1015. Jeg har en ekstra liggende du kan få for 200. De plejede at koste 100EUR.


  • #9   21. okt 2019 Selv med optimistisk talopgivelse og lavere spænding, skal den servo du har købt da kunne dreje den. Så enten er der en defekt eller fejl, eller også er der noget i styrtøjet der hæmmer rotationen. Jeg kan ikke se andre forklaringer. Det der med at de billige er ringere, det er da rigtigt, men så ville jeg forvente lidt svagere servo, eller dårlig centrering, men slet ikke det du beskriver.

  • #10   21. okt 2019 Jakob K der er altså markant forskel på 8.4 volt og 6.0 volt fra modtageren på sådan en Revo. Alligevel opgiver de den til 23kg@6.0 volt, og det kan vist kun være med løg på hvis den er 25kg@8.4. Jeg tvivler simpelthen på, elektronikken kan det, de siger.

    Men det som bekymrer mig mest ved sådan en Power HD LW-25MG WP3 er google resultaterne. Selvom den er (for) dyr, så er den altså fra Kinas aller laveste hylde kvalitetsmæssigt. Banggood osv. er altså ikke garant for kvalitet. Jeg kan ikke lade være med at tænke på Tower Pro servoerne og de tusinde kloner.

    Men jo, den er helt sikkert defekt. Uanset om designet er defekt eller det er Crypternicals eksemplar. En BEC vil ikke gøre nogen forskel, for den som er indbygget i selv den ældste revo er rigelig til at flytte dækkene på et glasbord med den spænding, den leverer.


  • #11   21. okt 2019 Hej allesammen.

    Tak for de mange indput, jeg har prøvet at demontere begge servoer så der ikke er nogel belastning på styretøjet, og hjulene drejer fra side til side bare man puster til dækkene så der er ikke noget som hænger eller går stramt.

    Jeg har idag lavet en reklamation på den servo der hvor jeg har købt den og afventer svar. Jeg tænker jeg køber en enkelt savox da jeg ikke gider mere bøvl ??.


  • #12   21. okt 2019 Hvad siger erfaringen 1 vs 2 servo giver det ikke mening kun at have en så de ikke modarbejder hinanden ?

  • #13   21. okt 2019 Don den servo ser ellers fin ud og virker til at kunne løse opgaven, men vil gerne op på min 20 kg for ar være sikker på jeg har en som virker i lang tid
    Men ellers tak for tilbuddet


  • #14   21. okt 2019 Glem 2 servoer, det er en fjollet løsning Traxxas har lavet. En servo er rigeligt, og som det tydeligt burde fremgå af det klip jeg linkede til, så er 12+ kg rigeligt.

    Husk at kigge på responstiden, den skal helst være 0.1s og lavere på en kvalitets servo, og så vil du blive gladest, hvis du køber en der er 100% vandtæt.

    Du kan i øvrig købe nye tandhjul til dine traxxas servoer. Hvis du har 4 liggende kan det nok betale sig at skifte tandhjulene og sætte dem til salg herinde. De burde kunne indbringe en hundredemand per styk.


  • #15   22. okt 2019 Du burde overveje at købe den servo som Don skriver han har liggende.

    Det er præcis samme servo jeg har på min revo og det virker.


  • #16   22. okt 2019 Hej Don.

    Ok skipper så jeg kun køre med en, jeg har jo 2x Power Servo Extreme PS10XT hvor den ene er død den trækker 10kg. Og er hurtig måske det er nok, har ikke prøvet kun at køre med den, så kan den jo holde så godt den kan og så købe en ny på et tidspunkt.

    God ide med tandhjul det må jeg lige få sat igang har dog kun 2 af dem liggende.


  • #17   22. okt 2019 Du har ret gusta ?? så er jeg også ude over at skulle tænke mere på det og så kan jeg sætte Power Servo Extreme PS10XT i søns slash 4x4 ved lejlighed.

  • #18   22. okt 2019 Don jeg er frisk på at købe din servo kan du sende mig en besked med dine informationer måske så finder vi lige ud af noget ??

  • #19   22. okt 2019 Enig i at du skal holde dig til 1 servo, og at en BEC ikke hjælper. Hvis BEC'en var overbelastet, ville jeg også forvente brownouts, som ikke er beskrevet her.
    Enig i at den ikke behøver være på 20+ kg, det er servoens reelle kraft der tæller, og der kan mindre sagtens gøre det.

    Uenig i at den skal under 0.1 sek - det er godt til en bane, men til bashing vil jeg holde mig i 0.1-0.13 sek spektrummet. Hurtigere giver nervøs styring, og urimelig varmeudvikling fordi det er nogen tunge biler med store hjul der skal drejes. Det har jeg oplevet. Det handler selvfølgelig om den enkelte servo, men jo hurtigere du skal flytte en tung vægt, jo hårdere vil det være. Både for servoer og mennesker.

    Uenig i at den Power HD servo giver speciel anledning til bekymring ud fra søgninger. Amazon og RCmart sælger dem også, og de få brugeranmeldelser der er der, beskriver en stærk men lidt langsom servo. De butikker er selvfølgelig ikke garanter for kvalitet, men hvis det var normalt at servoerne blev returneret pga fejl og mangler, tror jeg alligevel de var røget af hylderne. Fjernstyret.dk og cdon sælger dem i øvrigt også.


  • #20   22. okt 2019 Hej Jakob

    Fin beskrivelse. Jeg er igang med en reklamationssag på den servo jeg har modtaget, og håber de vil returnere og give pengene retur, nu må vi se


  • #21   31. okt 2019 En lille efternøler her smiley
    Personligt, har jeg delte meninger om 2 servo. Men har dog selv valgt at bruge den løsning - jeg tænker der må være en grund til, at TRX har valgt den løsning, på mere end en model, i deres udvalg..?
    Men køber man billigt, køber man dyrt, er der vidst et gammelt ordsprog der siger smiley Dermed mener jeg, at alt med plast tandhjul, er til at smide ud over højre skulder, og selv om der er stål tandhjul, kan elektronikken stadig være discount. Men skulle alt være i den kvalitet, som mange af os efter montere med, kostede en E-revo jo 10 lapper, i forhold til de 5200 den står til, som listepris

    Men jeg har nu selv valgt TRX 2250 servo'er, og jeg vil vove den påstand, at det er et spørgsmål om at justere dem korrekt, for at få dem til at arbejde synkron, og få dem til at holde.
    2250 er dog lidt pebrede i prisen, men jeg er tilfreds med produktet, for indtil videre holder det - og min E-Revo får i den grad klø.
    Jeg har selv købt en hel del billigt skrammel på nettet, igennem tiden, og har lært at, det godt kan betale sig at give en skilling ekstra, og så få et produkt der 100% lever op til, de specifikationer der står på deklarationen.

    Håber du har fundet præcis den løsning, der både passer dig i pris, og kvalitet smiley


  • #22   1. nov 2019 Hej Per

    Fin besked, ja du har ret. I rigtig mang sammenhæng giver det mening lige at offer lidt ekstra, men vi har det allesammen på samme måde tænker jeg nå der er lagt rigtig mange penge får ens udstyr så vil man gerne handle billigt og det er bare dumt i nogle tilfælde. Jeg har en reklamation kørende på den servo jeg købte da en snegl er stærkere end den og de siger jeg skal sende den retur hvilket jeg gør i næste uge.

    Jeg har købt den servi Don linkede til : ACE RC DS1015 mangler bare at modtage den så det glæder jeg mig til, så håber jeg det er løsningen ??. Men tak for input ????

    Mvh Martin


Kommentér på:
E-Revo 2.0 singel servo

Annonce