{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Benzinbåd til ikke starte ordentligt. {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg har nogle problemer med at starte min Volvo-båd.

Den kan være svær at starte - lyder somom den er druknet. Det er jeg så sikker på at den ikke er.

Får jeg så gang i den, starter den i meget høje omdrejninger, og bliver der. skruer jeg så lidt ned for tomgangen, mister den langsomt omdrejninger til den går ud.

Jeg kan jo regne ud det er noget indstilling, men jeg er ikke så sikker på alle de skruer. I må meget gerne forklare på "børnesprog" hvilken skrue der er tale om, hvor den sidder, hvilken vej den skal drejes, hvor meget og navnet på skruen (så jeg måske en dag lærer den tekniske betegnelse for dem). På forhånd, tak
Mads.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinbåd til ikke starte ordentligt.
  • #1   18. aug 2007 Latterlig overskrift jeg fik lavet.

Sorry.

• #2   18. aug 2007 Der må da være en enkelt der kan hjælpe mig med en indstilling.

• #3   18. aug 2007 Hej Mads, har du tjekket pakningerne, kunne godt lyde som om at der kan være en utæthed... hvis det ikke er det, så kig på denne guide, den kan nok hjælpe dig på vej

http://www.fg-forum.dk/smf/index.php?topic=5853.0

• #4   18. aug 2007 Jeg kigger på guiden, da den er 1 md gammel, og har ikke engang sejlet en tank..

Tak for det. Jeg kigger lige. Kom da ellers stadig med gode råd (dem kan man ikke få nok af) smiley

• #5   18. aug 2007 Ja jeg er enig med John.. Lyder som om den får falsk luft et sted fra.. Måske er en skrue/bolt raslet løs

Karsten

• #6   18. aug 2007 Skift caburator til en ordentlig, så virker det, det er bare de billige motorer der, der ikke spiller helt optimalt..

(link fjernet)

sådan en og så en studs der passer til den, så køre det fornuftigt, men skal det være helt godt, skal motoren nok også lige portes, eller bedre endnu, køb en zenoah 260 pum motor

• #7   18. aug 2007 Øhm...

Båden koster 5500 kr, og jeg skal nu skifte karbu og motor?
    Hvad er det så der koster 5500 ??

Det er ikke for at modsige dig, men er du sikker?

• #8   18. aug 2007 ja jeg er sikker, og båden er jo heller ikke dyr, skal man have en ordentlig båd i den størrelse, så koster de altså også 10.000+

• #9   18. aug 2007 desuden er den originale cabu kun omkring 10mm hvor den her er næsten dobbelt så stor, det giver lidt mere skub i den, men stadig så yder de kinamotorer under 1 heste

• #10   18. aug 2007 hmm, det vidste jeg sgu ikke.

Så du mener det er by motor og karbu jeg skal ud i??

• #11   18. aug 2007 nej en caburator kan du godt nøjes med, men skal det være så vildt som man gerne vil have det, tjaa så er det en ny motor der skal til, for std sejler den altså ikke særligt hurtigt..

men så igen.. så kunne man ligesågodt købe sådan en her...

(link fjernet)

(link fjernet)

• #12   18. aug 2007 Hurtig eller ej, så skal og kan båden sagtens sejle med std. karburator.

Jeg har rodet en del med den slags motor'er, og det lyder for mig som om pakingen mellem karb og studs er gået eller er utæt, det er en lille gummi o ring, som du sikket kan købe i harald skrald.

Hvis du vil have mere smæk på, så køb en walbro karburator, og hæv udstødningsporten 0.1mm.
    Også til sidst et reso rør.

Motoren i din båd er næsten magen til zenoah, så der kan komme godt skrald på.

• #13   19. aug 2007 der behøver nu ikke komme så meget mere smæk på. ind til videre vil jeg bare gerne have at den virker korekt.

• #14   19. aug 2007 hey Joachim R

Nu siger du jo godt nok at du har rodet en del i de motorer, men tilsyneladende har du da ikke haft en skilt ad, for der er godt nok ikke meget der minder om zenoahs motorer inden i den fætter vi snakker om

• #15   19. aug 2007 Selvfølgelig vil indmaden i en 3000 kr motor ikke være den samme som i en til 500.

Men forstå mig ret, grundprincippet er samme i motorene.

• #16   21. aug 2007 Kig på DDM http://www.davesmotors.com

Der er en række FAQ's om instilling af karburatorer.

Hos dem kan man få en 26cc CY på 4+hk til US$ 270, og en Zenoah PUM260 koster US$ 219(ca. DKK 1200 + moms og porto)[LAANGT fra kr. 3000.......]

Der er flere FG forhandlere der henter ting fra DDM, de kan sikkert levere en motorfra DDM til en fornuftig pris.

For at komme tilbage til justeringen, så er der sikkert 3 skruer på karburatoren.

En "H" nål
    En" L" nål
    og en tomgangsskrue.

Tomgangsskruen skal man normalt IKKE justere særlig meget på.

Start med at sætte H og L skruerne + tomgangsskruen som standard ifølge manualen.

Hvis tomgang er for høj, så er blanding nok for mager, og L nålen skal justeres ud. hvis tomgang er for lav, så justeres L skruen ind.

Justering af H og L skruer gøres i SMÅ trin, svarende til maks. 5 min på en urskive.

H. skruen justerer jeg, ved at give FULD gas, uden belastning. Så skrues H skruen indad, indtil maks omdrejninger nås.
    Derefter drejes ca. 1/10 del omdrejning ud.

Hvis blandingen af benzin og luft bliver for mager, så DØR motoren, på ganske få minutter, og dette dækker garantien IKKE.

Hvis motoren har svært ved at tage gassen, så skal L skruen justeres en smule ud.

Tag evt. forbi modelracerbanen i Greve, når der er Large Scale kørere dernede, så skal de nok hjælpe med en ordentlig justering af din motor.

Kommentér på:
Benzinbåd til ikke starte ordentligt.

Annonce