{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Traxxas 2 servo kontra 1 {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg jo set, delte meninger omkring, Traxxas løsning med, dobbelt servo på deres store modeller. Og der har været lidt debat omkring det, når folk har stillet spørgsmål smiley

Min personlige mening, og i samråd med folk der har mere end en lille smule kendskab/erfaring med RC biler, at der jo nok er en grund til, at vælge 2 servo, kontra 1, på en stor og tung RC bil.

Jeg vil være den første til at erkende, at det originale med plasttandhjul, er lige til skrot kassen - strejfer du en sten eller lignende, dør de stakkels plasthjul, 9 ud af 10 gange. Men skulle fabrikanten udstyre deres biler med alt det gode grej, så endte du jo også oppe i den dobbelte indkøbspris, mindst.

Og vi ved jo alle, at skal det holde til hard core bashing, så koster det dele, der er langt bedre end stock. Som vi alle nok ved, så er det jo en evig udgift, at holde lortet kørende, især hvis det får lov at få nogle klø - altså der hvor det jo blir sjovt at køre,,, smager det, så koster det jo smiley

Personligt valgte jeg, 2250 Traxxas servo'er, og det har bare holdt indtil videre - og jeg har altså taget nogle rimelige heftige stunt, direkte ind i tråd hegn og lignende - og de holder sgu endnu.

Pointen er, at der var en der klagede sin nød over, at han havde brugt en mindre formue på at skifte sine original servo'er, da de som sagt ikke holdt en til en skid. Det jeg så mener er, at hvorfor ikke opgradere,,? Man kunne ha købt langt bedre og holdbare servo'er, for mindre pris, end der efterhånden er blevet brugt på de servo'er der følger med originalt ...

Jeg vil vove den påstand, at justere man sine dobbelt Traxxas servo'er korrekt, så er de næsten ikke til at splitte ad. Men evner man ikke dette, så vil de jo stå at "modarbejde" hinanden, og så skal det jo gå galt =)

Så den der "skrøne" med at dobbelt servo, er en tåbelig/tosset løsning Traxxas har fundet på, den køber jeg ikke - det jo nok ikke for bare spas gak og gøgl, at de vælger den løsning, på deres største modeller i programmet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traxxas 2 servo kontra 1
  • #1   15. nov 2019 Der er da helt klart en grund til, Traxxas bruger 2 servoer på deres større modeller: For at spare penge.

    Traxxas er vokset en del siden de kom op med e-revo og e-max, men den gang de gjorde, var det tydeligt, at de vendte hver en femøre når det kom til at genbruge fra deres mindre modeller.

    På alle andre måder er det "tåbeligt og tosset, spas , gak og gøgl", hvis det er sådan, du vil kalde det.

    Der er absolut ingen idé i at beholde 2 servoer, hvis du opgraderer fra Traxxas billige plastikservoer. Lige bortset fra, hvis du godt kan lide æstetikken i det symmetriske design.


  • #2   16. nov 2019 Jeg vil lige give mit besyv med for debattens skyld.

    I min optik kan der være fordele og ulemper ved at bruge dobbelt servo setup.

    Som du selv skriver LB UMC, så er det noget gøgl hvis de to servoer ikke er indstillet korrekt så de står og modarbejder hinanden.

    I modsat fald vil jeg jo holde med LB UMC og vove den påstand at har man monteret to servoer vil der også være to servoer til at dele de kraft påvirkninger som bevæger sig op igennem styretøjet. Selv om der er en servo saver så kan den jo trods alt kun beskytte servoerne fra en hvis mængde af de kræft påvirkninger som opstår.

    Sidder der to servoer i bilen vil den overskyden kraft som forplanter sig op igennem styretøjet som servo saveren ikke fanger blive fordelt mellem de to servoer frem for hvis man kun har en enkelt servo som må modtage den fulde kraft påvirkning der opstår ved kollision/tumlen rundt.

    Jeg tænker man ikke helt kan sammenligne de to modeller, men jeg har selv to MCD modeller af Evo III serien som netop benytter dobbelt servo opsætning til styretøjet og det fungere super. Jeg er skam godt klar over at en MCD er et noget større og tungere køretøj end en E-Revo eller en anden Traxxas model som kan benytte dobbelt servo opsætning.

    Jeg er stor tilhænger af overkill når det kommer til at benytte kraftfulde servoer til styretøj og har man mulighed for at bruge to frem for en ja så var det da absolut det jeg ville vælge. Jeg ville så også vælge at bruge to kraftige servoer frem for to middel kraftige servoer.
    Og ja det koster også flere penge at bruge to servoer frem for en, men i længden tror jeg faktisk pengene er godt givet ud.

    Igen dette er jo blot min mening om emnet, vi har heldigvis alle lov til at have vores meninger og holdninger.
    Om den ene er mere rigtig end den anden tja det må man jo gøre op med sig selv.
    Når man så er enig med sig selv om hvilken løsning man tror vil fungere bedst for en så er det bare at benytte den.


  • #3   16. nov 2019 #1
    Det er jo så heldigt her i landet, at der må man have hver sin mening. Endnu ihvertfald ...
    Det lyder som om du ved hvad du snakker om, så derfor vil jeg da tage det til mig jeg kan bruge,,, og smide resten over højre skulder.
    Dvs, jeg til stadighed vil mene, at du får et langt bedre, og stærkere styretøj, ved at have to servo motorer med en fornuftigt ydelse, så længe de er indstillet korrekt, og arbejder sammen som en powerfull enhed. Men samtidig tage det til mig, at en enkelt servo med en fornuftig ydelse, sagtens kan klare opgaven. Nu gik jeg bare efter det, som jeg selv vil kalde, den ultimative løsning, og det blev måske overkill . men det holder !

    Men det er jo netop det der er godt ved et debatforum - vi kan dele vores erfaringer, uden nødvendigvis at være enige om alt smiley


  • #4   16. nov 2019 Jeg er 100% med på overkill løsninger. det værste ved dem er de ofte koster en formue.
    Men pyt så må man jo spare op. så har man noget glæde sig til.

    Med mindre man ingen og jeg mener absolut ingen tålmodighed har og vil have alting NU og helst for 5 minutter siden. Så må man jo prioritere eller som nogle også optager lån for at få hvad man vil have. Dem kender vi vist alle mindst en af. Det gælder jo forresten inden for alt.

    Personligt har jeg aldrig haft særlig travlt med at få mine forskellige projekter færdig i en fart.


  • #5   17. nov 2019 Det generer mig bestemt ikke, jeg har taget et ledigt synspunkt, hvis det er Danny som repræsenterer det modsatte smiley

    Jeg tror det er drømmetænkning det med at stød og slag bliver fordelt ligeligt mellem servoerne. Hvis det når dertil at kraften fra et sammenstød ender i tandhjulene på din 2075, så har de ikke meget at give af og vil nok blive strippet uanset hvad. Din bedste chance er at styretøjet og den i øvrig voldsomt store servo-saver fjeder på reveoen absorberer det meste af kraften.

    Hvis du så stadig mener at man bare skal smide 2 metalgear 20kg servoer på og så har man det fedeste overkill, så fred være med det. Bilen vejer vel ikke engang 5kg, så 40kg styretøj....


  • #6   17. nov 2019 Du kan have lige præcis den mening du lyster - og jeg har på fornemmelesen,
    at du gerne vil gøre dig lidt klogere, end gennemsnittet. Det er du meget muligt også, og har stor erfaring med RC udstyr, og brug af det..?
    Nu er min erfaring så, at de to 2250TRX servo'er, arbejder pisse godt, og de har stået model til lidt af hvert. Så klart er der ikke noget de holder til, at vædre en sten eller lignende, med 80-100, uden at smadre godt og grundigt. Om så de var lavet af fucking titanium.

    Til sammenligning, smaskede jeg gearet i min servo til VKar Bison'en, på at hænge fast i en gren i et snævert sving. Og den har jeg lige byttet ud med en savox, som kostede 66 kr fra Kinas land. Og den lader nu til at være en del stærkere end, den stock der kom med Bison'en - er nu osse en Kina bil, såe ...

    Men tilbage til mine dobelte servo'er, som jeg er ganske godt tilfreds med - og de stod mig i 1100 DK KR. Og med det de indtil videre har holdt til, er jeg udemærket tilfreds. Taget i betragtning, at de koster 1600 DK KR hos konkurrenten, er jeg sgu ok tilfreds. Plus, at supporten der hvor jeg handler, er uovertruffen,,, de har allerede haft mig i røret en del gange, og skruet meget på mine biler, uden at tage så meget som en krone for det.

    Så kør du bare løs med dine enkelt servo løsninger - så holder jeg mig til de dobbelte,,, om ikke andet, så for det æstetiske korrekte ... smiley


  • #7   17. nov 2019 Man har jo heldigvis frihed til at gøre som man selv vil i sine egne modeller.
    Vil man bruge to servoer eller blot en enkelt ja så gør man jo bare det.


  • #8   17. nov 2019 Lige præcis,,, men jeg gider bare ikke og skal "belæres" fordi jeg nu har valgt den løsning jeg synes er bedst - en løsning jeg fandt i samråd med to uafhængige "eksperter" der lever af at råde og vejlede, RC folket.
    At der så er folk der kloger sig på andre, og måske bedre løsninger, er da kærkomment i min verden - men sgu da ikke når jeg skal næsten nedgøres, for at ha valgt den løsning jeg nu engang har valgt, og er tilfreds med. Det har jeg sgu efterhånden holdt for mange fødselsdage til, at gide at høre på smiley

    Og mange tak for input, Danny smiley


  • #9   17. nov 2019 Du må gøre fuldstændig som du vil, men om du så har 17 uafhængige eksperter, så står jeg stadig inde for det, som jeg har skrevet her i tråden. God søndag!

  • #10   17. nov 2019 Som man skriver, bliver man tiltalt !! Og du kan stå inde for det du skriver, lige fra nu, og til engang Verden ikke eksistere mere

    Jeg har altid gjort lige hvad det passede mig,,, og det har jeg også tænkt mig at gøre i det her tilfælde ...

    Men jeg er voksen nok, til at holde en god tone, helt fra starten af, uanset om folk er for eller imod, det der debatteres - noget der kommer med alderen tror jeg ...

    Din overlegne tone, hvor du kloger dig på, at din løsning er den bedste og eneste, klæder dig ikke. Det er du sikkert ligeglad med, og det rager mig egentlig også ganske langsomt, hvordan du tager det, HR Proffesor i RC bil teknik


  • #11   17. nov 2019 Jeg tror lige du bliver nødt til at tage dine paranoia tabletter. Bare fordi jeg ikke har sat en smiley efter hvert ord, betyder det ikke, jeg taler grimt til dig.

  • #12   17. nov 2019 Paranoia tabletter er slet ikke nødvendigt her - læs dine opslag igennem igen,,, hvis det er, så få evt en voksen til at hjælpe dig ...

  • #14   17. nov 2019 Den er fin!

    Her er de smileyer, jeg glemte. Så må du selv sætte dem ind hvor du synes de mangler:

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

    Hver gang jeg spørger en voksen, siger de, jeg bruger alt for få smileyer på internettet.


  • #15   17. nov 2019 Bare rolig, jeg sover lige godt i nat - uanset hvor dumt du har opført dig ...

  • #16   31. jan 2020 Et lille opfølger på opslaget smiley
    Nu har jeg kørt 2.5 md ca, med mine 2 overkill servo'er,,, og tro mig, de har været ude for lidt af hvert, mht til at påkøre ting og sager, og tumle rundt - og de holder sgu upåklageligt endnu smiley Pudsigt nok ... Det jeg nu ikke så sikker på, ifølge min egen personlige overbevisning, at en single servo ku ha gjort lige så godt,,, altså have holdt til.

    Pudsigt nok, har jeg fået råd, og handlet både i DK og Sverige, hvor jeg bor. Og de bedste råd og vejledning, har jeg nu engang fået hos Morfars i Herlev. Blandt andet at upgradere servoer, og bibeholde dobbelt servo - og som sagt, holder de endnu, til seriøst brug på gennemsnit, 10 timer ugentligt brug - så mon det råd var så skidt..?

    Til gengæld vendte vi også RC galleriet. Og som den pågældende medarbejder sagde, så var der en grund til at ingen af dem fra shoppen der, var herinde - fordi der var RIGELIGT med superkloge mennesker blandt medlemmerne herinde, der mener de er meget klogere end gennemsnittet, inden for RC entusiaster, til at de gad at være her, og gå ind i diskusioner og debatter.

    Personligt har jeg haft lidt glæde af, at læse mig frem til forskellige råd og vejledninger,,, men jeg har godt nok osse forkastet meget, bare for at folk har det med, at gøre sig til rene proffesorer, inden for RC teknik. Og de løsninger der er blevet foreslået, slet ikke stemmer overens med, hvad virkelighedens verden anbefaler.

    Nu ryger jeg nok ind i en shitstorm,,, but i couldnt care less, and dont give a flying fuck,,, smiley jeg har venner nok, og er ikke kommet herind for at finde flere ...

    Rigtig god weekend til alle, trods alt smiley


  • #17   1. feb 2020 Tja.

    Overkill i udstyr kan jo aldrig være en grim ting, overkill er godt i RC biler efter min mening.
    Super dit set up fungere som du ønsker det, så kan alle andres mening og holdninger som er modsatte jo være fuldstændig lige meget.

    Det er jo din(e) bil(er) så derfor kan du frit vælge hvilke løsninger du finder bedst til de behov du har.


Kommentér på:
Traxxas 2 servo kontra 1

Annonce