{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
152 visninger | Oprettet:

Pinion og spur slides hurtigt {{forumTopicSubject}}

Hej, min søn (7år) har sådan en RC: https://morfars.dk/products/spirit-truck?_pos=1&_sid=8fe609bf4&_ss=r. Jeg ved godt at det er en billig model, men han er ret glad for den og den kører faktisk ret godt, den er utrolig nem og styre. Efter at vi har fjernet forreste drivaksler og diff for at lave den 2WD er den også udfordrende at styre.

Problemet er at den slider pinion og spur ret hurtigt.

Jeg har overvejet at købe nye uoriginale pinion og spur af bedre kvalitet. Men jeg kan simpelthen ikke på pinion af, findes der et værktøj som en tandhjul aftrækker men til så små tandhjul? Aksel er 2,3mm tyk.

Eller er der andre muligheder?

Kommentarer på:  Pinion og spur slides hurtigt
  • #1   17. mar Billede mere

profilbillede
  • #2   17. mar Det er tegn på at spur og pinion køre for stramt.

Er der nogen justerings muligheder? Altså er det muligt når motor er monteret at justere på hvor tæt de to tandhjul sidder på hinanden?

Der er jo flere muligheder, men nogle af dem vil være temmelig radikale, da de indebære at du skifter til en anden motor og et nyt pinion af samme størrelse og antal tænder som bliver fæstnet med en pinolskrue på motor aksel.

• #3   17. mar Der er vist ikke nogen justerings muligheder, men jeg skal checke.

• #4   17. mar Værktøjet til at gøre dette findes skam https://www.youtube.com/watch?v=LyCC_yKew-g
    Men der skal både nyt pinion og spur til og lur mig om ikke bare akslen er "rund" så man ikke kan benytte et almindeligt pinion.
    Hør evt. morfars om man kan få sagerne der, ellers slagt spare grisen og køb noget til junior der kan fikses på normalt vis.
    Min nevø havde en meget lignende bil jeg også skulle kigge på, her var tandhjul også 100% slidt i stykker, der var ingen justerings muligheder da motor blot nærmest blev lagt ned i et par spor. Den endte i skralde bøtten og han fik en billig Traxxas bil købt brugt.
    Det er altid sjovt at reparere selv det billigste og simple, men det kan også blive for dyrt og besværligt.

• #5   18. mar Ved ikke hvorfor jeg ikke kunne finde det værktøj, men nu fandt jeg det og har bestilt det.

Kommentér på:
Pinion og spur slides hurtigt

x