{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo
  • #1   21. mar 2020 5A

  • #2   21. mar 2020 Mente jeg nok, begyndte jo først at køre el sidste sommer så skulle lige have opfrisket, det er så 3 amp på et 3300 smiley

  • #3   21. mar 2020 Så tror fanden det tog lang tid på 2 amp. smiley

  • #4   21. mar 2020 Det er en god tommelfingerregel, nogen batterier kan sagtens tåle mere, hellere safe than sorry, de fleste ladere kan heller ikke give mere......

  • #5   21. mar 2020 Min kammerat og jeg lader med 5A på vores 2200mah lipo.....
    Det har vi gjordt i flere år nu, uden problemer
    Så tager det kun ca 15 min....
    Men som jan skriver så gør du ingen skade med 5A på dit lipo....


  • #6   21. mar 2020 Lige borset fra vægten kan det så passe jeg kan mærke stor forskel i kørsel på et 3300 mah 75-105c og et 5200 mah 45c, den er knap så hidsig på 5200 men kører hurtigere, og længere køretid selvfølgelig, men ovarall følelsen er bedre på 5200 mah?

  • #7   22. mar 2020 Flemming vægten bør være den største forskel der. Mindre hidsighed og større topfart passer ikke sammen. Hidsigheden kan præges af hvor mange ampere der er til rådighed. På papiret skulle de små have 3,3 x 75 = 247,5 ampere, og det store 5,2 x 45 = 234 ampere. Altså tæt på det samme. I virkelighedens verden kan producenterne selvfølgelig lyve, og batterier kan have varierende kvalitet. Hvis det er en 1/10'er du kører med, bør begge batterier have langt mere end rigelig performance og dermed være ligeværdige.

    Hvad topfarten angår så bestemmes den af spændingen i volt. Hvis et af batterierne er et LIHV, så har det en anelse højere spænding (7,6 volt i stedet for 7,4 hedder det). Det bør være den eneste forskel.

    En helt anden faktor er den subjektive fornemmelse. Jeg husker for eksempel da min bedste ven købte en ny turbo på ebay til sin 1/1 bil. Kæmpe performance turbo, skulle give 30 HK mere. Han var vild med den og syntes bilen kørte meget hurtigere og vildere end før. Lige til han fik den på rullefelt og fandt ud af at den havde 10 HK FÆRRE end før smiley Det har han hørt en del for siden.


Kommentér på:
Lipo

Annonce