{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

henrik L
henrik L
Tilmeldt:
22. jun 2022
Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 3

lipo {{forumTopicSubject}}

hej
jeg har rc båd der mindst skal have et lipo batteri på c25. har købet et på 80c og båden har en funktion der giver lyd når batteriet når minimum, men mit 80c bat når aldrig der ned inden arlarmen lyder. den når kun at bruge ca 45 % af sin kapaciet det samme sker med et bat på 20c kan man bruge et for højt c rating ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lipo
  • #1   22. jun 2022 c rating er jo bare hvormange amp man kan trække ud af batteri og jeg ville ikke mene at den kan blive for høj fordi at den trækker jo bare de amp den kan alarmen lyder jo i det at du giver fuld gas ville jeg tro så kan du stadig sejle videre med 50% til alarm går af igen så bruger du mere af kapacitet af batteri

  • henrik L
    henrik L Tilmeldt:
    jun 2022

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 3
    #2   22. jun 2022 nej den gøt som hvis jeg sejler på en 2200 mah c20. går ned i hastighed. den jeg har med c80 er en 5500 mah og når jeg måler på dem, har de kun brugt ca 45 % og på mine 2200mah c25 og 3300 mah c50 ingen problemer ??

  • #3   22. jun 2022 det lyder underligt den har ikke en eller anden super smart styring som måler hvor mange amp den har brugt og sætter alarm efter det fordi jeg har ikke oplevet det i mine fly om det er 35 eller 65c det et jo voldt mine alarmer går efter

  • #4   23. jun 2022 Når du siger måler på dem, hvordan gør du det?
    Du kan ikke blot kigge på spændingen og regne herfra.
    Ethvert batteri vil opføre sig anderledes under belastning i forhold til ubelastet.
    De fleste billige lipo buzzere har en fast spænding hvor de giver alarm. Denne er ofte ret høj kontra hvor langt man normalt kan køre en celle ned i spændingen.
    På en båd er det selvfølgeligt rart med en akustisk alarm.


  • henrik L
    henrik L Tilmeldt:
    jun 2022

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 3
    #5   23. jun 2022 min batter oplader viser hvor mange % hver celle er på, måling er på ca 55 %

  • #6   23. jun 2022 Ja det er jo så også i ubelastet stand på koldt batteri.
    Det kan man ikke regne med i forhold til hvornår en buzzer hyler.
    Er sikkert også udregnet fra helt ned til 3 volt.
    Er ikke unormal at en buzzer hyler meget meget tidligt, den trigger på et spændingsdrop øjeblikkeligt. Det gør den sikkert allerede fra 3,7 - 3,8 volt. man ønsker ikke at køre meget under dette, men ved peak når man nemt derned.

    Da jeg havde en rc båd lavede jeg så batteri spændingen kunne monitoreres på senderen.
    En esc. med lipocut off der sænkede effekten noget inden at den stoppede.


  • henrik L
    henrik L Tilmeldt:
    jun 2022

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 3
    #7   23. jun 2022 vil det sig at mit batteri er et af de dårlige ?. lige købt begge, den ene et Plazma 3s 3200 mah 40c er faktisk bedre i form af sejl tid end Povway 3s 5500 mah 80 c. tester dem 30 min efter de er tømt for strøm 3200 viser at cellerne er på 10-12 % mens 5500 viser 52-55%. 5500 burde vel have % vis mere sejl tid ell ?

  • #8   24. jun 2022 Powway? Lyder meget kinesisk smiley det eneste du kan konstatere er at en af cellerne i et split sekund har været under det antal volt hvor den udløser alarmen.
    Hvad spændingen er må du tjekke i det alarmen er i gang.
    https://rckongen.dk/produkt/lipo-low-voltage-and-battery-tester/ skulle være justerbar, så er det blot at sætte den der hvor det passer med at der er 3,2 - 3,5 volt tilbage når batteriet ryger i laderen. Nogen går med livrem og seler, har altid selv brugt den laveste mulige indstilling dog via esc. Cuttes der i belastet tilstand ved 3 V, så er der i praksis (ved mig, og min lader/batterier) ala 3,5 volt på cellerne.
    Men generelt er der stor forskel på lipo batterier, man kan være heldige med de billige, men også uheldig. Har haft et hav af billige fra HobbyKing, men har de sidste år udelukkende købt Gens Ace. Koster lidt mere, men har holdt hvad de lovede - og de er ofte misbrugt, blot smidt på en hylde ladet/afladet. Ser ikke lipo som den store raket videnskab som mange gerne vil.


Kommentér på:
lipo

Annonce