{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Tonni J
Tonni J
Tilmeldt:
22. sep 2007
RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21

Køre tid med 23T 5000mah? 3min??? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan informere mig om hvor længe man bude kunne køre med en 23T 21T børstet motor og 5000mah 2S 50C LiPo?
Jeg får max 3 min køretid, selv med en sprit ny 21T motor i min TT01
Der ud over bliver motorne ikke bare håndlune, men hamrende varme er det normalt ?
smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre tid med 23T 5000mah? 3min???
  • #1   26. jun 2020 Du kan vel se hvornår meget strøm du kørt når du sætter den i laderen. Jeg vil gætte på din ESC slår fra.

    Ja en motor bliver varm, omkring se 100 er Ok. Men i en TT01 skal du tænke på den sidder monteret på et plastik beslag. Så du skal overveje at sætte køler på og et køler beslag. Feks fra yeah Racing.


  • Tonni J
    Tonni J Tilmeldt:
    sep 2007

    RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21
    #2   26. jun 2020 ESC slår fra, derfor ved jeg at det er brugt til minimum efter 3 minutter hvilket undre mig.
    Beslaget motoren er monteret på et aluminium beslag, men måske skal jeg finde mig noget køling til motoren alligevel.


  • #3   26. jun 2020 Det er ikke lipocutoff der slår fra, nok nærmere termisk “luk ned”.
    En brushless motor skal ikke blive varmere end at man kan holde fingrene på den uden grimasser. Overvejer man grimasser er den allerede for varm.
    Enten er motor død, eller drivlinjen binder.
    En 21 t i såden en bil bør slet ikke blive varm, det er jo en lavt gearet og langsom bil.


  • Tonni J
    Tonni J Tilmeldt:
    sep 2007

    RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21
    #4   26. jun 2020 det en brushed 21T jeg har prøvet i dag sprit ny, samme resultat som min 23T brushed..

  • #5   26. jun 2020 Uanset om det er brushed som jeg læste som brushless, ja så skal de ikke blive varme.
    Så er der noget galt med gearing eller drivlinje eller esc.


  • #6   26. jun 2020 @jan,

    Det er lidt noget fis. De skal selvfølgelig ikke blive varme så de smelter det hele. Men de må gerne blive varme, også sådan at man ikke ikke har lyst til at holde på dem.

    Under 100 grader er fint.


  • Tonni J
    Tonni J Tilmeldt:
    sep 2007

    RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21
    #7   26. jun 2020 Jeg har tjekket alt igennem, alt køre flydende og let.
    Men motoren bliver varm, jeg vil ikke holde den i hånden det er sikkert. Dog er det ikke smelte temperatur, men syntes jeg det er ret problematisk at 2S 5000mah 50C kan blive brugt på så kort en tid. Jeg havde da regnet med omkring de 10min som minimum, ville det ikke være mere normalt for sådan noget?

    Gearing er følgende: pinion 27T til et 68T hvilket er standard på bilen.


  • #8   26. jun 2020 med standard 27 turn silvercan motor. Burde du kun køre mere end 30 min på et 5000mah batteri.

    Hvilken ESC har du i? Er du sikker på den er klar til LIPO?


  • Tonni J
    Tonni J Tilmeldt:
    sep 2007

    RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21
    #9   26. jun 2020 Det er en gammel udgave af denne her tror jeg, der er ingen mærker på så kan ikke sige præcis model men den ligner på en prik og har samme funktioner..
    https://morfars.dk/products/quicrun-1060-brushed
    Den kan ændres fra lipo til nimh via jumper.


  • #10   26. jun 2020 har du sat chippen i den korrekte port? Der er en til LIPO og NIMAH?

    Det kan sagtens være derfor. Men jeg vil mene det er den der bliver for varm. Den kan nok ikke håndtere det. Mener også det er mere en crawler ESC


  • Tonni J
    Tonni J Tilmeldt:
    sep 2007

    RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21
    #11   26. jun 2020 Den sidder i Lipo, ESC bliver ikke sådan rigtig varm. Jeg kan have fingrene på hvilket indikere at den ikke får for mange smæk, og tænker ikke ESC kan sluge strøm sådan.
    Batterierne er sprit nye 2S 5000mah 50C LiPo, så det vil være underligt hvis det er dem begge der er døde..

    EDIT: Jeg kan evt prøve en anden ESC men den er ikke til LiPo, så tænker der vel bare skal en melder på. Det er vel helt OK..


  • #12   26. jun 2020 kommer an på hvad det er for en ESC.

    Der er intet af dit udstyr der tømmer batteriet. Har du en oplader der fortæller dig hvor meget du har ladet det op?

    99% sikker på din esc ikke kan håndtere den.


  • Tonni J
    Tonni J Tilmeldt:
    sep 2007

    RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21
    #13   29. jun 2020 Ja jeg har en ordenlig lader, jeg må se om jeg kan finde en ekstra ESC at teste med..

  • #14   29. jun 2020 Er det sådan en kineser bøhlas her?
    En Hobbywing 1060 klon, dem har jeg en 7-10 stykker kørende af, og har haft mindst tæt på samme antal der fejlede på forskellige måder. Kineser elektronik fra steder uden nogen form for kvalitets kontrol på indgående materialer og komponenter, og ingen kontrol på den færdige vare ... det er knald eller fald.
    Den seneste der afgik ved døden tog en servo med sig i faldet, bec sikkert kortsluttet.

    Er lodret uenig i en motor må blive 100 grader på huset.
    Er den 100 grader på huset har viklinger + lejer været det dobbelte eller mere.
    Det kommer der absolut intet godt ud af, der er nok en ide i at ting har en termisk sikring og at rigtig gearing, køling, blæser osv. overhovedet er et issue.
    Men man kan jo bare køre til der kommer ild, så har man haft det sjovt så længe.


    profilbillede
  • Tonni J
    Tonni J Tilmeldt:
    sep 2007

    RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21
    #15   29. jun 2020 Min hedder Dynamite DYNS2210 kan jeg se, og det er åbenbart noget Horizon Hobby grej.

  • #16   29. jun 2020 Ok de kom i Vaterra Ascender osv. nok lidt bedte end “klonerne”.
    Men har du mulighed prøv med en anden, kig hvor mange mah din lader “lader” på batteriet for det er næppe fladt batteri.
    https://www.horizonhobby.com/pdf/DYNS2210_Manual_MULTI.pdf Cutoff/termisk giver desværre samme blink.


  • Tonni J
    Tonni J Tilmeldt:
    sep 2007

    RC-enheder: 6 Emner: 2 Svar: 21
    #17   29. jun 2020 Jeg har kun en normal ESC til NIMH men tænker jeg bare må sætte en batteri alarm på for at holde øje med det under testen.
    Jeg tvivler også stærkt på det er batterierne den er galt med efter som det er 2 sprit nye med samme resultat, så jeg må bare prøve med den anden ESC her en af dagene.


Kommentér på:
Køre tid med 23T 5000mah? 3min???

Annonce