{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Ladere {{forumTopicSubject}}

Jeg har disse 2 ladere, men enten bruger jeg dem forkert - har både original Traxxas batterier, og div uoriginale Batterier - eller så er det bare sån det er, jeg er nemli ikke vanvittig imponeret over hastigheden, når de lader op, eller storage lader, som de er meget længere tid om.

Nogen der kan fortælle mig, om det er noget rart skrammel..? Eller mig, der simpelthen fejlbetjener..? Jeg mener jo ikke, at der er vel ikke så meget at gøre forkert..?

Jeg lader aldrig med mere end 2 amp. Måske Batterierne ikke tager skade af, at lade med op til, de 4 amp laderen er istand til at yde..? med..?

Af Batterier jeg har, kan nævnes

2 stk Traxxas 2S 7600MAH 25C 7,4v
3 stk MaXam 3S 4000MAH 35C 11,1v
1 stk Suspekt 2S 5000MAH 20-40C 7,4v
1 stk ETOP 2S 5000MAH 100C 7,4v
1 stk GENS ACE 2S 4000MAH30C 7,4v
1 stk ZIPPY 3S 2700 MAH 25C 11,1v

PS Jeg er stadig ret så grøn, i det her RC game, og har allerede fået brændt lidt ESC'ere, og smeltet lidt ledninger. Men det går da fremad, og indtil videre, har det ikke ruineret mig, de "fejl" jeg har lavet.

Håber der er nogen der har tid og overskud til at forklare lidt, om de ladere er ok, eller om jeg simpelthen bør ofre nogle nye og større ladere.

Jeg har 4 biler, 2 crawler og 2 SC track, som konen og jeg, får god kvalitets tid til at gå med.

MVH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladere
  • #2   26. jul 2020 Cool, tak. Og meget god video,,, generlt, laver de nogle meget gode instruktionsvideoer, syntes jeg.

    Men dvs, at når det tager en evighed - føles det tit og ofte som om - så er det ganske normal ladetid..?

    Og hvor går grænsen, mellem ladestyrke, kontra str på batteri..? Kan jeg f.eks lade mine Maxxam 4000 med 4 amp, uden at de tager skade.



  • #3   26. jul 2020 Jeg lader mine ved fuld knald , men der står til tider hvad c tal du kan lade med og de ladere er vist kun 6amp , så 5000mah tager jo ca 1time.
    Køb den nye model og du kan lade med 12/13 amp
    Man det er religion , så de fleste lader på 1 c altså batteries mah..
    Personligt tror jeg at teknologien er nået lidt længere en 1c .


  • #5   26. jul 2020 4 ampere er jo ikke meget , jeg lader med 15ampere

  • #6   26. jul 2020 Ok. Det kunne han nu godt ha sagt, da han solgte mig dual laderen hos Morfars, sammen med min første bil - Slash'en. Jeg ku jo lige så godt ha ofret de 4-5 hundrede mere, og så fået den nye model, med højere ladeamp, og så oven i købet, have fået muligheden med at følge med på smartphone, via app smiley

    Single laderen, købte jeg brugt for 100kr,,, og det var vidst, 90kr for meget. Hmm,,, jeg har vidst en del at lære endnu smiley

    Men jo mere knald på når man lader, jo kortere levetid på batteriet, er det ikke korrekt..?

    Jeg prøver lige at søge her på forum, og se hvad jeg kan finde frem af info.

    Tusind tak indtil videre, for jeres svar.


  • #7   26. jul 2020 Der er for og imod
    Jeg har god tid lader aldrig med mere end halvdelen af Amp
    Tror på at batteriet holder lidt længere hvis man ikke over lader det


  • #8   26. jul 2020 Halvdelen af amp..? Det er jeg nødt til at få forklaret, er ik den stiveste p.. i skuffen, til det med el ... smiley

  • #9   26. jul 2020 Men i teorien, burde jeg vel kunne se det, ud fra de 2 originale Traxxas batterier jeg har, som vel lades med maximal amp, af hvad de kan holde til. Det er jo i bund og grund, idiotsikret.

    Og Jeg mener dual laderen, smider 8 amp, hvis jeg single lader med den


  • #10   26. jul 2020 Hvis et batteri er på 5000mah så er 1C=5000mA=5A, 2C=10A osv. Så når han siger halvdelen af ampere mener han 0,5C = 2,5A for 5000mah.

    På de fleste batterier står hvor mange C de kan lades med. Typisk 2C for alm Lipo, kan være mere for bedre Lipo batterier.

    Skal det gå hurtigt lader jeg med hvad der står på batteriet, har jeg ikke travlt så lader jeg med 0,5C. Ved ikke om det forlænger batteri levetiden, men det skader ihverfald ikke.


  • #11   26. jul 2020 Mine traxxas batterier bliver ladet med 12amp og mine gens/sls/nano 15amp , dog store jeg dem helst så meget som muligt. Vores køre aftaler er altid i sidste øjeblik og jeg gider ikke vente????

    Batterierne bliver bedre og de holder til mere mere


  • #12   26. jul 2020 Så det er en god ide at have batterierne liggende på store, og så lade dem op, inden kørsel..? Altså levetid tænker jeg
    Og hvis de ligger på store, går det vel også rimeligt hurtigt at lade dem helt op..?


  • #13   26. jul 2020 #11
    Hvad er det for en lader du har, der smider de amp ud..?

    Jeg overvejer at købe den nye model af Traxxas ID Dual laderen. Ikke kun for de ekstra amp, men også fordi jeg godt kunne tænke mig den funktion med app på smartphone, og så have fuld kontrol over ladestatus, mm


  • #14   26. jul 2020 Ligger altid batteriet i storage mode
    Har prøvet at lade være helt nyt 3s 5500 lå et par måneder med strøm på og da jeg skulle bruge det var det helt dødt slet ikke til at få genoplivet heller ik med div.trick


  • #15   26. jul 2020 Husk på at de er rimelige brandfarlige

  • #16   26. jul 2020 Hyperion 300x300w på 25v 1000watt strømforsyning, dog en ældre fætter, mem den får jobbet klaret. Skide smart de id lader fra traxxas

  • #17   26. jul 2020 #15

    Ved almindelig omgang med batterierne - jeg tænker, liggende opladt og klar, eller på storage, bør de vel ikke være forbundet med nogen særlig brandfare, eller..? Måske jeg bør hæve forsikringssummen, på værkstedet smiley

    #16 Ja, jeg er pænt varm på sån en ID fætter Dual, af de nye. Den lev 16amp oplade strøm, som jeg tænker, burde være rigeligt. Og så netop den funktion, at man kan følge med på smartphone eller tablet.


  • #18   26. jul 2020 Ved godt mange syntes det er noget bras og alt for dyrt. Men det er sku nemt

  • #19   26. jul 2020 Altid opbevar i brandsikker Taske

  • #20   27. jul 2020 2C kan de fleste lipoer sagtens klare, dvs. 8A for et 4000mah batteri feks.

    Lipoer skal opbevares ved omkring halv kapacitet - hverken tom eller fuld. Ingen grund til storage, bare omkring halv fuld.


  • #21   29. jul 2020 Har nu lavet lidt om du lade procedure, og over 4000mAp, for 4 amp, og dermed går det væsentligt hurtiger. Har nemli lagt mærke til, at mine 2 Traxxas med ID stik, auto lader med 4 amp, og det tager jeg som vejledende. Kommer det så til at koste 1/2 eller et helt års kortere levetid på batteriet, lever jeg med det. Dog har jeg da lagt mærke til, at batterierne der er ladet "hårdt" ikke har lige så lang køretid - men så er det jo rart at have flere batterier smiley
    Dette er på bashe bilerne, der får smæk for skillingen. Crawler bilerne, køre jo nær en "evighed" på en opladning.

    Dog er den store Traxxas ID Dual lader på ønskelisten, men det er dog primært mest for funktionen, hvor man detaljeret kan følge med på, ladningen, af hver celle på batteriet. Men den er heller ikke billig, så indtil videre, klare jeg mig med, hvad jeg har.

    Kan andre anbefale en bedre lader til prisen, tager jeg meget gerne mod anbefalelinger - har nemli stadig kun 2 Traxxas ID batterier, da jeg syntes de er temmelig dyre, kontra det de yder ... smiley


  • #22   29. jul 2020 Selv om du lader hurtigere på lipo ,så burde der være samme mængdet strøm på. Hvis det nu var nimh , så er sagen en anden for de bliver samte varme smiley
    Lipo har jo ca antal ladninger og jeg tror personligt ikke der er mange ladninger til forskel.


Kommentér på:
Ladere

Annonce