{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Throttle calibration på hobbyking 150a Esc {{forumTopicSubject}}

Hej, nogen der har et bud på hvordan man kalibrere denne esc, har fulgt anvisningen fra deres hjemmeside, men det virker ikke, når jeg gør det så er det hele rev. Kalibrere jeg så uden at starte i rev throttle, virker den frem og bag som den skal, men giver et ryk fremad hver 3 sek ca.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Throttle calibration på hobbyking 150a Esc
  • #1   10. aug 2020 Hvad er denne esc? Fabrikat og type?
    Det er lidt utydeligt hvad du skriver for mig i hvertfald.

    Mener du at når du sætter gas kanal i reverse, så virker det bortset fra den kører fremad når du vil baglæns om omvendt?

    Motoromløbs retning kan vendes ved at bytte to af motorledningerne, ellers har esc. også en menu hvor omløbsretning kan vendes.



  • #2   10. aug 2020 Det er en hobbyking 150a brushless esc.

    Ja ifl manualen skal man sætte throttle Chanel i rev når man kalibrere, og gør jeg det kører den fremad ved bak og bakker ved fremad, men det kan kun bakke en gang og så vil den ikke mere. Har prøvet at bytte kabler om og det virker ikke.

    Men men gør jeg det at jeg bare kalibrere hvor alt står som factory på senderen. Kan jeg få det til at virke så den kører fremad og bagud som den skal, men så er det den kommer med de der små ryk ind imellem?


  • #3   10. aug 2020 Det er denne esc.

    profilbillede
  • #4   10. aug 2020 Vil næsten æde min hat på at kanalen skal stå i rev. når du kalibrerer den.
    Når den esc står til option 2 fungerer den som nedenstående, mon ikke det er det der snørrer dig til du siger den kun kan køre baglæns en gang:
    Option 2: Forward/Reverse with Brake
    This mode provides the braking function, it’s usually for training. “Forward/Reverse with Brake” mode adopted the “DOUBLE-CLICK” method, that is your vehicle only brakes (won’t reverse) when the 1st time you push the throttle trigger forward (away from you) (1st push). If the motor stops when you quickly release the throttle trigger and then re-push the trigger quickly (2nd push), the vehicle will reverse. If the motor does not stop, then your vehicle won’t reverse but brake, you need to push the throttle trigger one more time. The vehicle only reverses after the motor stops. This method is for preventing vehicle from being accidentally reversed.

    Så byt to motorledninger, og kalibrer igen med sender i rev. og prøv.




  • #5   10. aug 2020 Okay fedt, det prøver jeg. Tak for det smiley

  • #6   10. aug 2020 Det virker ikke, kan sku ikke rigtig finde den korrekte måde og kalibrere på er jeg bange for. Virker hvertfald kun på en måde, og så laver den de ryk der.

  • Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    aug 2006

    RC-enheder: 1 Svar: 42
    #7   14. aug 2020 Jeg har en enkelt hobbyking esc, jeg købte programmeringskortet til den sammen med esc da jeg fra instruktionen kunne se at programmering uden ville være håbløst.
    Der er ikke noget med at kanalen skal være i reverse når man starter den op. Så find en i dit lokalområde med et programmeringskort, få sat din esc op som den skal. På radioen sætter du endpoints og trim tilbage i "0" og er der dualrate på gassen sættes den på nul også


Kommentér på:
Throttle calibration på hobbyking 150a Esc

Annonce