{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
660 visninger | Oprettet:

Hvordan kan jeg lade mit batteri? {{forumTopicSubject}}

Jeg har at 5000mah 3S batteri som har en max charge rate på 8C hvor mange Amp kan jeg så lade det med?

Det er dette batteri:
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-battery-nano-tech-5000mah-3s-65-130c-lipo-pack-xt-90.html?queryID=76477ed3ce92dc57c526fb457112b0f2&objectID=69273&indexName=hbk_live_magento_en_us_products_hbk_price_stock_7_group_0_desc

Hvis man går ind under Product Specifications står der "Max Charge Rate(C) 8.00


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan jeg lade mit batteri?
  • #1   19. okt 2020 Du kan lade med 40 ampere hvis du stoler på de angivne 8 C.
    Så der er bare at give gas.


  • #2   19. okt 2020 Lyn kursus i udregning af hvor meget du kan lade et batteri med.

    1C = batteriets kapacitet. I dit tilfælde er det så 5000mAh eller 5Ah.

    Hvis der står det kan lades med 8C, så tager du 8 og ganger med 5Ah og det bliver som Jan så smukt skriver 40A.

    Du bruger bare formelen
    C - Lade raten X Batteriets kapacitet = Den maksimale lade styrke i ampere.
    I tal ser det sådan ud:
    8X5=40.

    Skulle du få et batteri hvor det er svært, at hitte ud af hvor meget du kan lade det med. Så brug den tommelfingerregel, at du altid kan lade med 1C eller svarende til batteriets kapacitet.
    Har du et batteri på 3000mAh så er det 3A du kan lade med
    Har du et batteri på 8500mAh så er det 8,5A du kan lade med osv.
    Håber det giver mening.

    Skulle jeg ha skrevet forkert eller noget vrøvl, så er folk velkommen til at rette mig.


  • #3   20. okt 2020 Tusind tak

  • #4   21. okt 2020 Jo mindre du lader med jo længere holder det typisk. Personligt ville jeg nok ik lade med mere end 10-14 amp. Og har du god tid så 5 amp

Kommentér på:
Hvordan kan jeg lade mit batteri?

Annonce