{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

klaush
klaush
Tilmeldt:
15. maj 2020
Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 33

Nitro/benzin bil. Hvor skal man starte? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at rode med en brændstof bil. Helst off road.

Men hvor starter man? Nyt/brugt. Hvad er en god begynder bil? Det må godt være i den billige ende, hvis det nu ikke er så interessant.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro/benzin bil. Hvor skal man starte?
  • #1   13. feb 2021 benzin helt klart nitro er blevet for bøvlet og de skal indstilles hver gang man køre med og er dyre i drift

  • #2   13. feb 2021 Hej en rovan baja er en ok bil, selvfølgelig slet ikke så god som de store mærker men fin til prisen, kig hos rckongen.dk helt ny til 4000kr. Benzin. Biler er super næmt og rode med og lyder også godt. Mvh Morten lyng

  • #3   13. feb 2021 Benzin. Uden tivl. Fg er en god start bil. Billig og nem at få dele til. Plus meget simpel opbygning. Hva pris tænker du?

  • klaush
    klaush Tilmeldt:
    maj 2020

    Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 33
    #4   13. feb 2021 Jeg har ikke tænkt på en prisklasse da jeg ved for lidt om det.
    Jeg syns dog 4000kr er lidt voldsomt. Så måske det er brugt markedet jeg skal kigge på?


  • #5   13. feb 2021 En fg 2wd er ik særlig dyr brugt.

  • #6   13. feb 2021 benzin er dyr i indkøb men billiger i drift

  • #7   13. feb 2021 Brugt kan jo blive en dyr fornøjelse, men fg er en god starter bil og kan fåes fra 1000-2000 , men pga corona er market helt skævt
    Dele er der mange af og de er ikke så dyre .
    Rovan kan man somregl finde til omkring 2000 på Facebook og evt dba

    Nitro er billiger ,dog er der osse mere bøvl i det .


  • #8   13. feb 2021 Nitro er blevet overhalet af El.
    For 10 - 15 år siden kunne el ikke følge med nitro.
    Nu kører el hurtigst. Og så er det ikke bøvlet værd - og så kræver nitro typisk rigtigt mange batterier...!!! Sender, modtager, starterbox, gløderørs-starter.
    Og så skal den indstilles efter vejret, evt. med et andet gløderør.
    Så jeg vil klart også sige benzin. De kører bare og er nemme at trækstarte.
    Det eneste minus ved benzin biler er at de er store og relativt tunge, og smadrer man noget bliver det hurtigt dyrt - rigtigt dyrt.
    Der er det MEGET billigere at rode med noget 1/10 el-bil.


  • #9   14. feb 2021 Hvis du bare vil prøve at se hvad nitro er for noget har jeg en nitro buggy i mine annoncer. smiley

    Men man har ikke sådan en længe før man finder ud af man skulle have købt en elbil smiley


  • klaush
    klaush Tilmeldt:
    maj 2020

    Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 33
    #10   14. feb 2021 Jeg har en tamiya stadium thunder. Så det var egentlig mest for at prøve noget andet.

    Men det kan godt være jeg skal holde lidt øje med brugtmarkedet efter en bil med benzin. Det er ikke noget der haster. smiley


  • #11   15. feb 2021 Kan slet ikk forstå i siger nitro er bøvlet eller lort... Man skal bare holde sig til ordentlige mærker så der intet pis med dem...
    Har en kyosho foxx med en ke25 motor.. Den starter ganske nemt, og er meget taknemmelig ang indstilling.. Kun ved store temp forskelle skal den have et lille nøk på high speed needel... Alle de billige mærker er efter min erfaring der problemerne starter.. Og så folks manglende mekaniske snilde og evne..

    Ja el er nemmere.. Men osse dyre i indkøb.. Bil, ordentligt motorsæt, ordentlige lipo, ordentlige lader..
    Kørsel skal planlægges så man kan nå at lade nok batterier...
    Og når den så futter en esc eller motoren skal skiftes så koster det heller ikke gratis, med mindre man køre på de der elendige wish, geek, bangood sæt..



  • #12   15. feb 2021 Jeg har kørt Kyosho Inferno US 4.8 og Traxxas Revo 3.3.
    Det er vel ordentlige mærker.
    Men at sige at Infernoen var nem at starte uden starterbox vil være lodret løgn.
    Og bøvl var det sammenlignet med el.


  • #13   20. feb 2021 Rovan baja 5B er min første benzin bil, og jeg må sige, at den fungere ganske upåklageligt. Jeg har ingen problemer haft med den. og det er altså til tider kørt meget hårdt ind i ting, men uden skader. Jeg er ovenud tilfreds med den, så kan klart anbefales.

  • #14   22. feb 2021 Jeg har lige købt en brugt FG Baja 4WD, da jeg også syntes elbiler blev lidt for kedeligt.
    Indtilvidere er jeg glad og udfordret på min tekniske evner, da der skal repareres og forbedres efter næsten hver kørsel.
    Kan klart anbefale FG, da det er nemt at arbejde på med god plads - desværre bliver der færre forhandlere af dele, da flere lukker ned for benzin biler, men så må man jo udenlands smiley
    PS: Har stadig min E-Revo men den bliver snart solgt.


  • #15   22. feb 2021 PSS - jeg købte bil, sender og modtager, bærepose med hjul og 2 kasser reservedele for 2.700kr.
    Syntes selv det var fin pris, da det er større investering at opgradere bilen.


Kommentér på:
Nitro/benzin bil. Hvor skal man starte?

Annonce