{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Smalle eller brede offroad dæk (i sne)? {{forumTopicSubject}}

Nu vi endelig har fået noget sne, så skulle vi jo ud at køre i det. Jeg lagde mærke til at nogle gange var det den ene bil, andre en anden der kørte bedst - jeg tænker at dækkene havde meget at sige. Så jeg lavede en lille test for at se hvilket type dæk var bedst og lavede denne lille video: https://youtu.be/R6xG_jms3us


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smalle eller brede offroad dæk (i sne)?
  • #1   17. feb 2021 PADDLES!!!! smiley

  • #2   17. feb 2021 Ja de må være gode i den bløde sne, men formentlig elendige på hård sne. Har ikke nogen (eller noget sne mere), så kan ikke teste dem

  • #4   21. feb 2021 Så enkelt er det ikke. Har kørt rigtig meget i mudder mm både som født på en gård og som soldat. Hvis underlaget er blødt men fast nedenunder giver det mening med smalle dæk så man kan"træde igennem", kan man ikke det er det bedre med brede dæk så man ikke synker for meget ned. Teorien passede med mine tests.

    Det med smalle vinterdæk er efterhånden en skrøne fra dengang vinterdæk bare var dæk der var lidt blødere og grovere mønster. Moderne vinterdæk bruger avancerede mønstre der fastholder sne og her anbefales samme bredde som bilen er født med. At der så er nogen der bruger ekstra bredde sommerdæk er en anden sag


Kommentér på:
Smalle eller brede offroad dæk (i sne)?

Annonce