{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

Søger hjælp til dårlig rækkevidde på traxxas e-revo 2.0 {{forumTopicSubject}}

Hej rc.
Jeg har en traxxas e-revo 2.0.
Original fjernbetjening.
Jeg har været ude og køre ved Vesterhavet og fandt ud af jeg kun havde en rækkevidde på Ca 50m. Er det normalt?
Og så søger jeg råd ??
Kører med 2x 3s batterier, så den vil gerne fremad.
Jeg synes den vælter nemt når jeg drejer. Jeg ved godt den vil vælte hvis der er meget fart på, men synes ikke der skal meget til for at den ligger rundt på skjoldet. Har i nogle råd dertil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger hjælp til dårlig rækkevidde på traxxas e-revo 2.0
  • #1   26. sep 2021 smid en Dumbo rc radio sæt i den, ca 400meter rækkevidde

    Radiolink har lidt længere rækkevidde


  • #2   26. sep 2021 det kan også være dårlige batterier på sender og fejlen på den vælter skal du juster din undervogn

  • #3   27. sep 2021 Tommy - kan godt ske det bliver alternativt. Lyder til det er en fornuftig radio, og tænker også 400m er rigelig ??

    Brian L - helt nye batterier i sender. Jeg vil prøve og justerer undervognen ned smiley


  • #4   27. sep 2021 ja synes den er super til prisen

    har det i min Typhon og rækkevidden er imponerende i forhold til Spektrum og Traxxas

    samt det er bedre respons så der sker noget med det samme


  • #5   27. sep 2021 jeg have en sender hvor jeg brugte de billige aa batterier fra brusen af der var 50 meters rækkevidde på så skiftet jeg dem ud med duresell så have jeg 800 m rækkevidde på

  • #6   27. sep 2021 Brian N. Det var satans! Er faktisk bare de billige fra Harald! Måske man skulle prøve det andet!

  • #7   27. sep 2021 det sys jeg du skal prøve

  • Kenneth / Speedhobby.dk
    Kenneth / Speedhobby.dk Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Svar: 10
    #8   1. okt 2021 Hej Nicklas
    TQi senderen skal kunne række MEGET længere end 50m. Start med at skifte batteri på sender og bil og se om det hjælper, som de andre også foreslår. Det er sandsynligvis det der driller. Ellers tjek alle stik og ledninger om de sidder som de skal og der ikke er slidt hul på beskyttelsen på ledningerne nogen steder. Gør de det kan du skille stikkene ad og se om benene er løse eller har synlig korrosion.

    Får signal igen hvis du løfter senderen op over hovedet når den stopper? Hvis den ikke tror jeg ikke det er sender/modtager der er problemet. Har du prøvet at køre med bilen siden? Hvis du var på stranden kan vand i elektronikken også være en mulighed, men bør være forsvundet igen når den har fået lov at tørre.

    /Kenneth, Blasted RC


  • #9   2. okt 2021 Hej Kenneth, Blasted RC.

    Jeg har skiftet batterierne begge steder. Stadig samme problem.
    Jeg har kigget antenne ledningen igennem, og kunne desværre ikke se nogle brud af en art. Og ledningen ligger ikke op af andre ledninger, så den skulle blive forstyrret.
    Har kørt med bilen efterfølgende, og det er stadig samme problem med rækkevidden.
    Den får ikke signal når jeg løfter fjernbetjeningen op og hovedet.
    Jeg skal faktisk gå en del meter tættere på bilen inden jeg kan fange signalet igen ???? og det er ikke pga den er kørt endnu længere væk.


  • #10   2. okt 2021 Prøv se omkring min pegefinger.
    Den er trykket flad. Kan det være årsagen? ??


    profilbillede
  • #12   3. okt 2021 Der kan godt være dårlig forbindelse eller knækket ledning der hvor du viser. Det kan også være i senderen. Sagen er, at selv det billigste 2.4ghz sæt typisk har 300m radius i fri natur (væk fra wifi etc), og koster under 200 kr i udlandet og ca 300 kr i DK. Så kan du opgradere for at gå efter et mærke, eller hvis du vil købe flere modtagere, så din sender styrer flere biler. Den funktion hedder typisk "profiler", og den slags sendere fås fra 3-500 (Flysky) eller 700 (Sanwa MX6) og opefter.

    Jeg har ingen præferencer i forhold til rækkevidde, for det klarer de allesammen. Medmindre der er defekt. Men det er langt fra første gang jeg hører om en Traxxas sender hvor rækkevidden smutter. Det er populære biler (så der er mange af dem derude), og det er billige sendersæt der medfølger.


  • #13   4. okt 2021 En antenne ser sådan her ud, så kan sagtens være klemt i stykker.
    Hvis du ikke har mulighed for prøve via anden sender/modtager er det lidt svært at fejlsøge på.
    Ellers skal du adskille den og måle modstand / gennemgang på ledningen fra lodning i modtager, samt måle om signal/skærm er “kortsluttet”.
    En ny Flysky som allerede foreslået er en billig opgradering.


    profilbillede
  • Kenneth / Speedhobby.dk
    Kenneth / Speedhobby.dk Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 2 Svar: 10
    #14   4. okt 2021 Hej Nicklas
    Det lyder virkelig mærkeligt - præcis som hvis den er ved at løbe tør for strøm. Er det det samme batteri du har brugt begge gange, eller er det to forskellige? De kan nå et punkt hvor de er slidt helt op, men jeg synes bare ikke den burde reagere sådan. Hvis du har mulighed for det (og ikke allerede har prøvet) så prøv en gang til men med et andet batteri end før.

    Hvis det ikke er det lyder det som et rigtigt godt bud med den maste ledning. Det er svært at se fra billedet men kan du vurdere om trykket på den har været så stort at selve metallet i ledningen kan have knækket eller beskadiget?

    Du kan evt. se om du kan låne en anden modtager af en ven og montere i bilen og se om det løser problemet. Du skal bare være opmærksom på at hvis det er den originale TQi sender du bruger er den kun kompatibel med Traxxas 6518, 6519 og 6533 modtagerne.


  • #15   5. okt 2021 Jakob K.
    Jeg må i tænkeboks. For kan gode se en ny modtager er dyr, og det vil dælme være træls hvis det ikke er problemet. Har kigget lidt på billigere sæt og overvejet det, da jeg egentlig også tænkte at du betalte for mærket smiley

    - Jan
    Tak for det, kan godt se den er meget følsom. Kan desværre ikke låne en anden modtager ??

    - Kenneth
    Har prøvet med andet sæt batterier og desværre samme rækkevidde.
    Tror desværre godt den kan være trykket nok til den maste ledning.
    Det er en original fjernbetjening, så der røg den mulighed også. Jeg må tænke over hvad jeg lige gør smiley


    Tak for hjælpen alle sammen ??


Kommentér på:
Søger hjælp til dårlig rækkevidde på traxxas e-revo 2.0

Annonce