{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
285 visninger | Oprettet:

Tilkøring af Savage x 4.1 {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke spørger direkte om hvordan man skal køre den til, for det ved jeg godt sådan nogenlunde, men når det nu er sagt så er der noget der undre mig MEGET, det er at man plejer jo under tilkøring at køre ca 10 tanke eller ca 1L igennem på de forskellige måder, men da jeg for sjov skyld ville prøve at se den DVD der følger med fra HPI, sætter de den i tomgang 2 tanke, og køre 1 tank med halv gas, og 1 tank hvor den får fuld gas i ca 3 sek, og så siger de den er tilkørt men at man nok skal tage det lidt stille og rolig 1 - 2 tanke mere, men man godt må give fuld gas.

Det hænger ikke rigtig sammen med de ting man høre og læser sig til fra folk der har kørt med nitrobiler i MEGET lang tid og er "experter" på dette område, og så laver et af verdens størreste rc bil fabrikanter en DVD hvor det er helt anderledes, hvad skal man så forholde sig til ?

ikke brok, men undre mig bare meget over det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkøring af Savage x 4.1
  • #1   21. mar 2008 Jeg tilkørte min som de sagde jeg skulle på dvdén... Det er jo trods alt dem der har fabrikeret motoren, så de burde vide hva´ der er bedst.... Det kan godt være at kravene på tilkøring er blevet mindre, det ska´ jeg ik´ kunne sige.. Men hvis de er blevet det kunne jeg forestille mig at det måske har noget at gøre at kvaliteten på motorerne er blevet bedre..? Ligesom intervallet mellem olieskift og service på fx. motorcykler er blevet længere på nye maskiner end på de gamle...
    Men en ting som jeg gør meget ud af er, at lade den blive godt driftvarm inden af den får gas.....

• #2   21. mar 2008 Ja det kan godt være at tilkøringsperioden er blevet kortere, det ved jeg heller ikke, men det var bare lidt sjovt når man har læst storts set alle indlæg omkring netop tilkøring herinde, hvor der bliver sagt næsten hver gang 10 tanke eller 1L nitro før den er kørt ordenligt til, og så ser man det her på en DVD, men jeg tog også lige manualen og læste, der skriver de også at den kun skal have 3 - 4 tanke for at den er tilkørt.

• #3   21. mar 2008 Ok smiley

Nej havde heller ikke tænkt mig at køre voldsomt før den første liter, jeg havde regnet med at skulle bruge 1 L på at tilkøre den smiley

• #4   21. mar 2008 Jeg tilkørte mig G.O på 1½ liter 25 % Med korte intervaller at fuld gas. men den stod 2 tanke i tomgang først

• #5   21. mar 2008 Har lige kørt min losi til. De instrukser der fuldte med siger 2 tanke med lidt gass. Eller 2 i tomgang. Jeg syndes personlig at det er lidt for lidt.
    2 tanke i tomgang (temp mellem 80-100)
    3 tanke med hal gass 3-5 sek (temp mellem 80-100)
    3 tanke med fuld gass 3-5 sek (temp mellem 80-100)
    der efter kører jeg mellem 2-4 tanke. Hvor den ikke lener den for meget (gør blandingen for mager). Og så får den kniven smiley
    Det med antal L nitro eller tanke. Det er jo meger individuel pga tankens størelse. Kører generalt med 120ml-160ml på de lidt stører. Så går efter tanken.

Kommentér på:
Tilkøring af Savage x 4.1

Annonce