{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Mystificeret/irriteret. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har lige noget jeg vil vende med alle jer geniale hjerner.

Jeg har en bil (el) Durango DEX210 V1 som jeg lige ville ha lidt liv i i dag, nå men altså.

Putter batteriet i, kobler det til esc, tænder sender og sikre mig at den står på den rigtigt model.
Tænder for bilen og tjekker om gas og styre funktioner fungere som de skal, men af en mystisk årsag så reagere gas kanalen (kanal 2) også når jeg drejer mod højre af og til.

Okay tænker jeg, den skal da bare lige kalibreres igen, da det er meget længe siden den har været brugt.
Som sagt så gjort, kalibrere den på ny, men intet hjalp det.
Tvært imod er det faktisk blevet værre, fordi før der var det periodisk nu var det bare konsekvent.

Nå tænker lidt over sagen og beslutter så at kalibrere esc'en en gang mere men uden at styresrevoen er koblet til modtageren.
Lige meget hjælper det...

Okay fint nok, nyt forsøg hvor jeg så blot sætter ESC op i kanal 3/aux og sætter den til gas/brems.

Tada... Så virker det uden problemer, alt fungere efter hensigten.

Jeg vil skynde mig at sige, at jeg naturligvis slukker for bilen hver gang jeg udføre et eksperiment og hiver stik ud af modtager osv. Har også genstartet sender flere gange, for at være sikker på at det ikke er den som laver fimmelim, men har dog haft liv i to andre biler i dag før denne her og der var intet galt med nogle af dem.

Nå men hvad tænker i? Er det esc'en som snart skal udskiftes eller er det mon modtageren som har udviklet fejl lige pludseligt?
Esc'en er en X-Fly 120A til biler (hobbywing rebrand) og modtager er en ældre original Spektrum.

Link til fotoalbum og info om bilen:
https://www.rcgalleri.dk/fotoalbum/diverse-rc/34009-durango_dex210_v1_buggy

Kom frisk med input og ideer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystificeret/irriteret.
Kommentér på:
Mystificeret/irriteret.

Annonce