{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin på nitro bil :O ?
  • #1   20. sep 2008 Nogle svar ? ;D

• #2   20. sep 2008 Hvad tror du selv der sker i det øjeblik benzinen kommer i kontakt med dit varme gløderør ?? Prøv og sæt een tændstik hen til lidt benzin, så skal du se

Karsten

• #3   20. sep 2008 Ikke en fis!

Benzin skal balndes med luft i forhold omkring 1:14,5 fpr at blandingen skal være eksplosiv.
    Metanol som har en langt ringere brandværdi skal blandes med luft i forhold omkring 1:3,5-5 før blandingen skal være eksplosiv.

Som det næste er der tændingssystem eller mangel på samme, du ved benzin og tændrør ikke?

Sidst men ikke mindst er der problematikken med kompression og detonation/tændingdbanken. Metanol brænder meget langsommere end benzin og motoren samt topstykke/gløderør er afstemt ud fra dette.

Med benzin i stedet for metanol som drivmiddel vil du have smadret stempel/foring og måske andet allerede inden du kan få den ordentligt i gang, da benzinblandingen vil tænde/detonere mens stemplet er på vej op mod toppunktet og der kommer det som kaldes tændingsbanken.

Men smid lige en video til os andre hvis nu du skulle få lyst til at prøve smiley

• #4   20. sep 2008 Karsten, hjælpe-admin eller ej så var det der vist ikke det mest geniale svar, var det vel?

Hvad tror du selv der sker når metanol/nitrometan kommer i kontakt med gløderøret? Prøv DU at sætte en tændstik hen tik lidt modelbrændstof, Einstein!

Så skal du bare se

• #5   20. sep 2008 prøv ..

• #6   20. sep 2008 Henrik M :

Rolig nu ! Den forklaring du lige fyrede af, var sgu ikke ligefrem almegen viden, men nærmere en forklaring der kræver RIMELIG stor interesse for emnet end hvad de fleste herinde har at gøre godt med !

Du behøber da ikke hakke totalt ned på folk, bare fordi deres svar ikke er korrekt ? Hvad med at dele ud af din viden på en lidt blidere måde, istedet for at fare sådan op ?

• #8   20. sep 2008 Dumhed fritager ikke for ansvar!

Det gælder i det virkelige liv så hvorfor ikke her?

Nogens internetforbindelse burde være: "read only"!

• #9   20. sep 2008 Henrik du får lige een PM..

Men jeg har INTET skrevet om at han skulle sætte tændstik hen tik hverken Methanol/ Nitro eller lign..

Læs igen og du bliver klogere.

Jeg skrev han skulle prøve og sætte en tændstik hen til LIDT ALM BENZIN

Det er samme effekt der kommer når han putter ALM benzin hen til hans varme gløderør.. Tror du den starter ?

Karsten

• #11   20. sep 2008 < RAF3N >

Jeg tror Henrik M kommentar med Read Only var til mig

Karsten

• #14   20. sep 2008 tror jeg blander 50/50 af vær xD Så skal nok smide en video ind smiley

• #16   20. sep 2008 hehe - hvorfor vil du overhovedet blande det? Hvis det er fordi du tror det giver mere effekt, tror du så ikke der var nogle andre der havde prøvet det før dig ? smiley

Det er ingen kritik jeg kommer med, men er bare bekymret for din motor :b Tror ikke den har synderligt godt af det.

• #17   20. sep 2008 har set at man kan bruge dielsel.
    Men hæng mig ikke op på det:)

• #18   20. sep 2008 Det diesel du omtaler er ca det samme som det "Nitro" brændstof vi normalt bruger.. der er stort set ingen forskel

Karsten

• #19   20. sep 2008 derfor vil jeg prøve benzin xD

• #20   20. sep 2008 Hvorfor vil du ødelægge din bil ved at putte benzin i ?? ok, det lugter sgu en del bedre end nitro smiley , men nitro er altså meget mere effektiv end benzin og din nitrobil kan ikke køre på andet, så glem det med benzin, eller køb en largescale, de kan køre på det! smiley

• #21   21. sep 2008 det er selvfølgelig rigtigt men når jeg aldrig brugger min bil såååå ;D

• #22   22. sep 2008 Benzin kræver som skrevet en HELT anden blanding.

Nitroen i Nitro brændstof er stort set selviltende, og det gør at man kan proppe 8 gange så meget Nitro i en motor end benzin.

Nitro er dog ikke så energiholdigt som Benzin, så en Nitro motor på 100% Nitro er ikke 8 gange så kraftig som den tilsvarende benziner.

For at du kan skifte til Benzin er der flere ting der gør sig gældende:

1: Alle slanger og pakninger skal kunne tåle til Benzin, du risikerer at pakninger og slanger "smelter", med en ødelagt karburator og motor som resultatet.

2: Karburatoren skal justeres til Benzin, dvs. der skal en anden og meget magrere justering til.

3: Kompression: Benzinmotorer skal normalt køre med kompression på 9-10:1, mener en Nitro kører med noget højere kompression

4: Tændingstidspunkt: Det er ikke uden grund at man bruger tændrør i en benzinbil, et gløderør vil tænde på et alt for tidligt tidspunkt.

• #23   22. sep 2008 vedr. tændstikker og Nitro.... been there, done that... benzin brænder meget bedre.

Kommentér på:
Benzin på nitro bil :O ?

Annonce