{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Et par hurtige ? om nitromotor {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har snart fået kørt en liter 16% nitro gennem min lille 1,5 ccm motor, og oplever nogle ting som jeg godt vil have afklaret.

1: Når motoren står i tomgang har den et par gange pludselig "vendt" omløbsretningen - dvs. bilen kører baglæns! Hver gang har den "vendt" sig selv igen når motor kommer ned i tomgang. Havd skyldes dette? (Jeg tænker selv for tidlig tænding = for "varmt" et gløderør?)

2: Når motor står i tomgang, og jeg sætter glødestarteren på stiger den markant i omdrejninger (2-300%). Hvad skyldes dette - og er det normalt?

3: Når jeg kører på græs oplever jeg ofte at bilen vælter i sving ved høj hastighed - vil det hjælpe at montere krængnings-stabilisatorer?

Håber på nogle gode svar smiley

/Ole


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par hurtige ? om nitromotor
  • #1   23. feb 2009 med hensyn til motoren, så går den for fed prøv at mager den den ud på low neddel nålen du skal muligvis have et varmere gløderør

  • #2   23. feb 2009 køb nitrobogen og en temperatur måler
    det vil hjælpe dig hele vejen igennem og sandsynligvis spare dig nogle penge ; )


  • #3   23. feb 2009 1 eren kan jeg desværre ik svare på.. men jeg har prøvet det samme med min gamle inferno..

    2. det er normalt

    3. du skal ha krængere på.. ellers vil den altid vælte rundt over alt


  • #4   23. feb 2009 Takker for svarene.

    Jes K, kan du ikke uddybe dit svar - hvordan ved du at den kører for fed? Har købt temp.måler (og nitrobogen). Temp. ligger lige omkring de 100, de fleste anbefaler at den skal køre lidt federe her om vinteren, så vil helst ikke højere op.

    Kan da lige oplyse at der er tale om en Sirio .09 motor.....

    /Ole


  • #5   23. feb 2009 1: vil mene dit gløderør er for varmt, så brændstoffet antænder for tidligt, og smider motoren baglæns..

    2: Ja det er normalt

    3: Er hvis osse besvaret

    Karsten


  • #6   23. feb 2009 Lige præcis det jeg tænkte, Karsten K :-). Men hvrodan kan dette være? Burde man ikke netop køre med et varmt gløderør her om vinteren, da motoren bliver knap så varm? Har vist ikke helt fattet det her med varme/kolde gløderør, selv om nitrobogen er gransket smiley


  • #7   23. feb 2009 dit gløderør har 2 funktioner det antænder brændstoffet og det giver osse tændings tidspunktet jo varmere det er desto før antænder det brændstoffet, og jo før det antænder desto før vil dit stempel blive presset ned igen, så hvis rørret er for varmt vil det sende stemplet ned før det når toppen og din motor vil køre i den forkerte retning...

  • #8   23. feb 2009 når ja karsten har selvfølge ret dit rør er for varmt og ikke for koldt som jeg først skrev ; ) ...

    og du kan godt få en god arbejds temperatur med et koldere rør og den rette indstilling


Kommentér på:
Et par hurtige ? om nitromotor

Annonce