{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Hvilken BL skal jeg vælge {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at ligge en bl motor i en Xray T1 EVO2, jeg ønsker ikke en motor, som vil yde så voldsomt, at det er latterligt, men en motor, som egner sig til banekørsel og race for sjov. Gerne et ca. bud på hvilke antal turns jeg skal kigge efter, og gerne mærker som er kendt for deres holdbarhed. Jeg bruger pt. NImh batterier, og har ingen planer om Lipo forløbig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken BL skal jeg vælge
  • #1   17. maj 2009 (link fjernet)


    -peter


  • #2   17. maj 2009 Den Ezron V2 9T (35A) som pede linker til, er et rigtigt godt bud, det er endda den helt nye model version 2 der kun lige er kommet på markedet, den har endnu flere programmerings muligheder end den gamle, så den kan bruges til alt hvad der har med RC at gøre.

    Har man ”Pro programmerings kortet” kan man Downloade opdateret software fra Hobbywings hjemme side som kan via et USB kabel, lægges ind i din ESC


  • #3   17. maj 2009 Tak for svarene, det lyder ikke dårligt, og prismæssigt må det siges at være i den billige ende.

  • #4   17. maj 2009 Ville der, med følgende kombination, være en idé i at skifte til LiPo. Udover selvf. at der ikke er noget spændingstab, f.eks i form af væsentlig længere køretid?

    Xray T1 EVO2
    EZRUN V2 9T

    Det skal også ses i forhold til bilens køreegenskaber, samt motor/ESC og chassis værdi.


  • #5   17. maj 2009 Motor/ESC vil være glade for et LiPo, faktisk er sættet optimeret til det, men du behøve ikke at køber det dyreste LiPo du kan finde.
    Ezron V2 9T (35A) har ikke et kolossalt strømforbrug, så selv de billigste batterier kan klare det smiley


  • #6   18. maj 2009 Se det var jo guld værd det der :O)

  • #7   18. maj 2009 Jeg kunne måske nøjes med f.eks et 11,4 Volt 3200mA C20/30 fra ICCOM til små 335Kr? Isåfald er det jo billigere end de batterier jeg bruger idag...Formoder det skal være 11,4 da blæseren på motoren iflg. producenten skal skiftes til en 12v, ved brug af LiPo, eller jeg helt galt på den?

  • #8   18. maj 2009 Host Host, øøhhhh jeg citere fra starten af denne tråd smiley
    ”jeg ønsker ikke en motor, som vil yde så voldsomt, at det er latterligt”

    Det batteri du har fundet er helt OK, hele det sætop du har gang i skal nok sparke din bil op over de 80kmt hvis ikke mere smiley

    Jeg mener, at din lille Xray vejer jo ikke alverden, og når det motor sætop med 11,4 volt kan få en 2,5kg tung Slash op på 70 – 80 kmt skulle det ikke kunne give problemer med af få din lille Xray til at opføre sig særdeles vildt smiley

    Måske du skulle overveje 7,4 volt smiley

    Men selvfølgelig, hvis 11,4 volt lige er noget for dig. Skifter du bare blæseren til en 12 volt model, eller sætter blæseren på ESC´en over på BEC´en (den strøm modtageren for) så virker det igen smiley
    Men her må du passe lidt på. For du er oppe på Max hvad ESC´en kan klare, så hvis du virkelig vil køre stærkt ville det måske være smart med et større sæt smiley



  • #9   18. maj 2009 Det var nu ikke farten jeg tænkte på Sauron :O) Men, mere det at de skriver at blæseren ved brug af Lipo skal være 12v. Tror vi misforstår hinanden.

  • #10   18. maj 2009 Der er ikke nogen problemer med et LiPo 7,4 volt, det er det Ezron V2 9T (35A) er bygget til.
    Det er først når du vil køre med 11,4 volt at der kan opstå problemer med blæseren smiley


  • #11   18. maj 2009 Hm..Det må være en oversættelses fejl fra min side, godt det blev rettet. Kunne være kønt, at møget lettede fra jorden lol

  • #12   18. maj 2009 Det sker tit når man køre over de 80 kmt, har oplevet det et par gang eller flere smiley
    Det er sjældent man slipper uden reservedele til dyret smiley


  • #13   18. maj 2009 Godt den er billig i dele aå Gg

  • #14   18. maj 2009 Bliver lige nød til at indskyde at 3s lipo er 11,1v:)
    Derudover har jeg selv kørt med Ezrun 9t sættet i en Xray T1FK
    Jeg har ikke prøvet sættet med 3s lipo, men har prøvet det med 9 celler NiMh, og på normal asfalt går det ihvertfald stærk:O
    Sørg for at have spool eller normalt diff i for, da du ellers ikke har nogen chance for at bremse.
    Min erfaring siger mig at skumdæk er det eneste der kan holde den fast på normal asfalt til leg.
    Jeg vil vove at påstå at min gik 70+ med 9 celler NiMh, hvilket du sagtens kan gøre noget hurtigere med 3s lipo, grundet den højere spænding og lavere vægt.
    Med hensyn til blæser, så gjorde jeg det, at jeg loddede den over, så den kørte over BEC'en


  • #15   18. maj 2009 Hmh...Det lyder som om, at Lipo bliver lige i overkanten, hvis den skyder +70 med 9 cellede NiMh, tror jeg prøver med de 6 cellede NiMh jeg alligevel har liggende først.

  • #16   18. maj 2009 Findes der en formel til udregning af køretid? Miliamperetimer divideret med motor plus esc strømforbrug? Eller er det for let...

  • #17   18. maj 2009 Køretiden kan svinge en del, alt efter gearing, bane. Er der mange sving, skal der accellereres meget osv osv.
    Men syntes ikke du skal lade dig skræmme af at køre med lipo. Ja, det kommer til at gå hurtigt. Eller der er mulighed for det i hvertfald. Men du har en del mere køretid.
    Kørte med en lign. motor som den du har kig på. På et 4600 mAh nimh batteri, kørte jeg ca 10-15 min på en opladning. På et 5000 mAh lipo batteri røg køretiden op på 30-35 min, på samme opsætning. Og det var ikke de 400 ekstra mAh der gav al den tid. :o)
    Lipo er så billigt i dag. Og selv de billigste lipo batterier, kan altså levere rigtig meget.


  • #18   19. maj 2009 Hva Pok** jeg prøver med Lipo...

Kommentér på:
Hvilken BL skal jeg vælge

Annonce