{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang lipo batteri
  • #1   4. jul 2009 Det kan du sagtens.. Lader for det meste mine uden ballancer, og der er ingen problemer.. Kun lige en gang imellem jeg ballancere dem.

Så det skal du ikke være bange for, hvis ellers dine batterier er i orden, så skulle de gerne have stort set samme spænding, og så kan du godt lade dem uden ballancer nogle gange (-:

• #2   4. jul 2009 gess en gang vrøvl, lipos skal lades med balancer hvergang, det står også på batteriet, hvis det kune lades uden havde de nok sparet balancer stiket væk

• #3   4. jul 2009 lars s: det er ikke vrøvl det chris o siger. har lige været ude og spørger om man kunne det ved rcmodels, og han sagde det kunne man godt, man skal bare i gang i mellem bruge balance. det er det han siger

• #4   4. jul 2009 Lars S - tværtimod - det er ikke vrøvl. Hvis cellerne i dit batteri er i balance, kan du sagtens op- og aflade det nogle gange uden balancer.

De første LiPo batterier blev leveret uden balanceringkabler. Jeg har i over 2 år brugt 4 stk. 3S 2200mAh LiPo uden balanceringskabler. Nu har jeg loddet nogle på selv, og cellerne var kun en anelse ude af balance. Ikke noget kriminelt, og jeg kunne sagtens fortsat have brugt dem uden balancering.

Levetiden på batterierne bliver dog længere, hvis de balanceres hver gang du lader.

• #5   4. jul 2009 hmm ok, det er bare stik imod alt hvad jeg har lært smiley

• #6   4. jul 2009 Hæ Hæ, både ja og nej smiley
    Det kommer meget an på batteriet.
    Der er nogen batterier hvor cellerne kan forskydes meget på få op og afladninger, der er det bedst med en balance på hver afladning smiley

Der er andre batterier hvor cellerne pænt følger hinanden, der gør det ikke noget at man springer over et par gange smiley

Det kommer også an på hvor du har sat din LiPo cutoff til at slå fra, jo lavere du har sat din LiPo cutoff til, jo mindre tolerance har dit batteri at løbe på før en af dine celler kollapser smiley

• #7   4. jul 2009 har man lipo skal man have en balancer af en art...
    og når man nu har en balancer, hvorfor fan så ik bruge den... alt andet er da for dumt...

ja, man kan oftest godt springe over et par gange.. men hvorfor overhovedet gøre det.

• #8   4. jul 2009 TASS, det er jeg helt enig med dig i, det er jo bare et stik mere til at sætte sammen og så er det klaret smiley

Og følger cellerne pænt hinanden vil balanceren slet ikke sætte i gang, men kun måle på batteriet for at tjekke det.

Det er sket flere gange med mine batterier, derfor ved jeg også at det ikke er nødvendigt men en ret god ide med en balancer hver gang smiley

• #9   4. jul 2009 nemlig, og hvis man balancer hver gang, tar det som du nævner ingen tid, springer man derimod over, tager opladningen bare det længere da balancering sjældent sker med mere end 2-300 mah.

• #10   4. jul 2009 2-300 mah, yakkk, så meget tror jeg ikke min aflader med smiley Jan N prøvede engang at aflade et 2200mah batteri ned til 3,6 volt per celle med vores balancer da den også har den funtion..
    Det tog over 4 dage smiley så vi bruger nu vores opladere til det nu, den er noget hurtiger.

• #11   4. jul 2009 lol, sq os noget af en opgave hehe.
    Bl.a. derfor jeg gik efter en lader der også kunne aflade med nogenlunde hastighed (1000 mah) Bare irriterende at afbalancering sker med langt mindre kraft.

Kommentér på:
ang lipo batteri

Annonce