{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Defekt modtager. {{forumTopicSubject}}

Jeg kører med et spektrum dx 2.0 anlæg med en SR3000 modtager, som har kørt super fint i vildt lang tid. Så for nylig begyndte bilen at gå i failsafe når jeg gav gas.
Så satte jeg min eksterne BEC til at give 6 volt i stedet for 5 volt. Og så kørte det super igen, jeg antog derfor det var en mindre fejl i UBEC.
Men så den anden dag da jeg er ude og køre speedrun ser jeg lidt sent 2 cyklister, og for at være sikker på ikke at ramme dem, drejer jeg skrapt som resultere i styrt med fuld spade (ca. 55-60 km/t)

Derefter kom der igen problemer med modtagelsen, bilen begyndte at gå i failsafe når jeg gav gas
Så testede jeg med min nye modtager SR300, der virker det hele upåklageligt.

Er jeg den eneste der har oplevet at en modtager bliver ødelagt ved styrt uden der er skade at se på den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt modtager.
  • #1   18. jul 2009 Nej det er du ikke, alt elektronik har en leve tid som afhænger af hvad det bliver udsat for.
    Bare det at den bliver brugt slider på den.
    Mange tænker ikke på det, men elektronik der bliver brugt ”Brænder” meget langsomt af.
    Ja det er faktisk en form for forbrænding der sker, lidt lige som en elektrisk pære, bare meget langsommer.
    Rystelser, slag, varme gør bare at det går hurtigere med at få destrueret elektronikken smiley


  • #2   18. jul 2009 jaah, der er jo nok nogle komponenter der er futtet mere eller mindre af efterhånden. Men ja, er jo lækkert spektrum har sendt denne sr300 på markedet som ikke er så dyr smiley og virker som den skal.

  • #3   18. jul 2009 Hej Thomas

    Åben den lige og kig efter at din antenneledning ikke har sluppet i lodningen.

    Mvh Kim


  • #4   18. jul 2009 lodningen ser ud til at være ok.
    Men burde det heller ikke være, for den modtager fint, man så snart den får godt med gas, så ryger strømmen, tror simpelthen komponenterne er så brugte at de kortslutter indvendigt når jeg giver gas.


  • #5   18. jul 2009 Hej Thomas, jeg er total rookie men dit problem minder så meget om mit at jeg lige må kaste min, om end ringe, erfaring ind smiley
    Min rc var begyndt at hakke når den var "kold" selv med fuldt opladet batteri. Jeg skulle starte med halv gas og langsomt bygge farten op over 1-2min før jeg kunne fuld gas uden den hakkede i fremdriften. En herinde sagde at det måske var mit batteri der var ved at være brugt op, så jeg fandt det originale batteri frem, som jeg ikke har brugt siden jeg købte bilen. Det virkede sku. Ingen hak overhovedet. Måske dit batteri er ved at stå af også..


Kommentér på:
Defekt modtager.

Annonce